hoe kan je domein hosten op je eigen thuis server

Pagina: 1
Acties:
  • 497 views sinds 30-01-2008

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hoi ik ben bezig met thuis projectje :
nu is mijn vraag hoe kan je het voor elkaar krijgen
dat je net zo als de hosting bedrijven je eiben domein via je eigen thuis dns kan hosten ?

ik ben aan het hobbien met fedora cora 4

ps ik ben een redelijk new bee met linux

[ Voor 20% gewijzigd door xbeam op 03-11-2005 13:09 ]

Lesdictische is mijn hash#

Verwijderd

Een site kan je hosten. Met een Web server. Die serveert bestanden via een ip-adres.

Een DNS-server koppelt die Ip-adressen aan URLs. Deze DNS-servers staan bij je ISP. Je kan zelf ook een DNS server hosten, maar dan kan alleen iemand die internet-verbinding maakt met jouw dns server jouw url gebruiken.

Op je eigen DNS server kan je alles doen wat je maar wilt. Je kan microsoft.com naar jouw ip-adres verwijzen, maar ook leukesite.bla

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 13:14 ]

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:14
Dit lijkt me niet echt een topic voor Prof. Networking... Maar zoals Remco kort maar krachtig uitlegd, heb je een webserver, een domein en een DNS server nodig...

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:11:
Een DNS-server koppelt die Ip-adressen aan urls. Deze DNS-servers staan bij je ISP. Je kan zelf ook een DNS server hosten, maar dan kan alleen iemand die internet-verbinding maakt met jouw dns server jouw url gebruiken.
Of je vraagt gewoon een domeintje aan en zorgt dat je A-records naar je IP wijzen ;) Wil je zelf de DNS-server draaien (vrijwel nooit nodig, aangezien de meeste domein-boeren dat voor je kunnen doen zonder extra kosten), dan zul je een NS-record aan moeten maken waarvan de A-record naar jouw IP toewijst... Bijv, je hebt het domein 'domein.nl'. Dan maak je in de web-admin van je domein-boer een 'NS domein.nl -> ns.domein.nl' aan en ook een 'NS ns.domein.nl -> jouwipadres'. Vervolgens worden dan alle requests zoals www.domein.nl naar de DNS-server op jouw IP-adres doorgestuurd.

Een vast IP-adres is dus vrijwel altijd wel noodzakelijk.. Of je moet met dingen als http://dyndns.com/ gaan werken.

[ Voor 32% gewijzigd door Osiris op 03-11-2005 13:15 ]

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08 11:34

Tybo

010101011110010101??

Een DNS-server koppelt die Ip-adressen aan urls. Deze DNS-servers staan bij je ISP. Je kan zelf ook een DNS server hosten, maar dan kan alleen iemand die internet-verbinding maakt met jouw dns server jouw url gebruiken.
Klopt, wat je zegt is dan ook vrij logisch. Maar ik loop met nog iets in het hoofd:

Waarom staat er dan in de bind9 tutorial dat je een bogus DNS name moet nemen. "so you don't disturb anyone out there". Als er toch geen gevaren aanhangen??

/offtopic

SvennieG

Verwijderd

Misschien als jouw DNS-server heel populair wordt (want gratis, zoals tokelau), dat dan bedrijven boos gaan worden.

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12 21:26
thuis, hobbien, new bee

Doesnt sound like PNS to me.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:36
Dit is absoluut geen PNS niveau. Probeer google.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.