Toon posts:

RAID Tools

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heej mensen

Ik had even een vraagje aan jullie, Ik heb een Linux server draaien (Red Hat 9) met RAID 1 (hardware matig), nu zijn er tools te downloaden om de status zo af en toe te checken als er 1 schijf niet goed functioneerd, want als er 1 schijf crasht heb je opzich niets in de gaten omdat de andere schijf het overneemt. Nu kan ik nergens zo'n tooltje vinden dus misschien weten jullie het.

Ik heb 2 Marvell SATA HD's 250 GB

Alvast bedankt

Greetz Medivh

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik denk dat je dan eerder moet kijken bij de leverancier van je RAID controller of zij een dergelijk stukje software hebben.

Het merk en type van de raidcontroller is dan interessanter om te weten.. ;)

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Overigens geheel offtopic en ik kon niet afleiden uit je topic start of je dit misschien al gebruikt. Als je hardwarematige RAID hebt schat ik de kans redelijk in dat je kaart ook SNMP-traps ondersteund. Wellicht is het een idee om dat zo in te richten dat je bij warnings en/of errors in ieder geval de traps ontvangt? :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Renegade: de enige kaarten die dat ondersteunen zijn (afaik) de Veel-Poort versies van Areca. Die hebben een eigen netwerkkaart en kunnen ook e-mails sturen e.d. Bij andere kaarten, die dat niet hebben, hangt dit volledig af van de management software die bij de kaart hoort.

Mijn HP SmartArray bijvoorbeeld stuurt uit zichzelf geen e-mails (snmp traps heb ik uit staan), maar de software die de array monitort wel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Eonstore kaarten kunnen dat bijvoorbeeld ook. Bij HP spul installeer je de bijbehorende supportpaq en die regelt het verder voor je (cciss onder Linux), maar dat bedoelde ik niet helemaal. Als dat geen optie is heb je onder linux bijvoorbeeld drivers die de status gewoon afvragen. Neem bijvoorbeeld aacraid of gdth. Die kunnen voor zover ik weet info terug geven over de status van je array.

Maar ik vermoed dat een OS en het type RAID-controller in deze wel zo praktisch is. :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter