keyboard input over TCP/IP

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 09:50

Tjark

DON'T PANIC

Topicstarter
In het kort: ik (m'n collega) zoek een programma dat bepaalde keyboard aanslagen (eigenlijk maar 1 toets) over tcp/ip verstuurt naar een andere pc.

Het probleem waar een collega van me mee zit:
Gamen op pc1 en ventrilo op pc2. Dit omdat hij dan tijdens het gamen makkelijker wat dingen op ventrilo kan doen blijkbaar. Maar 't is natuurlijk lastig om tijdens het gamen met je vingers naar een ander keyboard te gaan en daar een toets indrukken die ventrillo gebruikt om de microfoon te activeren. (voor de volledigheid: kabel micro -> pc2 ; line out van pc2 -> line in pc1 zodat geluid gemixed kan worden)
Een oplossing zou zijn om op pc1 een client te draaien die een bepaalde keypress opvangt en over ethernet naar een servertool gooit die op pc2 draait.

Kent iemand een server en client tool die dit kan. D'r hoeft dus geen beeld overgezonden te worden (dus _geen_ remote desktop/vnc/etc) want die tools zijn niet lief voro de resources en dus niet echt game bevorderend.

Als er niks te vinden is is het natuurlijk mogelijk om een usb numeriek keypad aan te sluiten op pc2 en die naast het tobo van pc1 te zetten, maar dat is minder leuk ;)

*insert signature here

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Topicstarter
hmm, niemand een idee?

*insert signature here

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

In principe is dit een vrij eenvoudig om zelf te schrijven als je wat programming skills hebt (windows neem ik aan?).
Het enige wat er moet gebeuren is wachten op een bepaalde toetsaanslag (of combinatie) en dan een signaaltje sturen wat opgevangen wordt en aan de andere kant uiteindelijk deze message weer uitvoerd.
Echter, aangezien dit niet echt iets is wat veel mensen nodig hebben/nuttig vinden ben ik bang dat het moeilijk wordt om hier een kant en klaar product voor te vinden.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Netcat kan je stdin en stdout via TCP verzenden en ontvangen. Het probleem is echt dat je een bepaalde toets wilt doorsturen. Je zult dus iets moeten maken dat op de achtergrond draait en luistert naar deze toets. Dit kun je dan doorsturen via netcat en op de andere PC door middel van netcat weer opvangen en "doorpijpen" naar bijvoorbeeld Ventrilo.
Ik denk zelfs dat met wat eenvoudig Windows scripting hier wel wat voor te schrijven is. Kijk hier eens. :)

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
Voice activation? Mits goed afgesteld werkt dit perfect hoor...

[ Voor 58% gewijzigd door _eXistenZ_ op 06-11-2005 23:44 ]

There is no replacement for displacement!

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Omweg enzo? :? kan het niet via eigen PC? Microfoon op opnemen zetten en niet laten horen (via Mixpanel). En dan kan het geluid toch ook gemixed worden? Of zie ik dat verkeerd...

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:27

inXs

known as inXs

voice activation werkt hier erg goed, plantronics A70. Is dat niets voor die vriend?

superB

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik toen ooit eens zoiets in delphi gemaakt. Deze functie was een onderdeel van een "remote controll" servertje die met Telnet werkte. Commando was: "TYPE jetexthier" en dat ging hij dan typen bij de geselecteerde scherm. Ik kan je de code wel geven.

Ik zal als ik thuis ben eens kijken naar de code.

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Topicstarter
inXs schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:17:
voice activation werkt hier erg goed, plantronics A70. Is dat niets voor die vriend?
hehe, dit is juist het probleem: anders had hij op die andere pc die toets wel vast geplakt ofzo, maar 't probleem is dat hij z'n medegamers niet wil laten mee genieten van z'n scheldkanonnades :o (headshot, BOOM headshot etc ;) )

Dus voice activation werkt helaas niet....

*insert signature here

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Moet ik het natuurlijk niet vergeten ;)

Dit is de code om een bepaalde string te typen naar het geselecteerde programma.
Delphi:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
procedure TypeString(Str: String);

var
  Inp: TInput;
  I: Integer;

begin
  for I := 1 to Length(Str) do
  begin
    // press
    Inp.Itype := INPUT_KEYBOARD;
    Inp.ki.wVk := Ord(UpCase(Str[i]));
    Inp.ki.dwFlags := 0;
    SendInput(1, Inp, SizeOf(Inp));

// release
    Inp.Itype := INPUT_KEYBOARD;
    Inp.ki.wVk := Ord(UpCase(Str[i]));
    Inp.ki.dwFlags := KEYEVENTF_KEYUP;
    SendInput(1, Inp, SizeOf(Inp));

Sleep(10);
  end;
end;

in uses moet geloof ik Windows erbij komen te staan, maar dat weet ik niet zeker.

Ik hoop iig dat je er wat mee kunt.

[ Voor 13% gewijzigd door eghie op 13-11-2005 13:33 ]

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Topicstarter
ik zal eens kijken.

Mocht iemand anders nog een idee hebben: graag :)

*insert signature here

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

TjarkVerhoeven schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:26:
ik zal eens kijken.

Mocht iemand anders nog een idee hebben: graag :)
Ik zelf ben bezig met een soort gelijk iets. Mjah, het lijkt er niet op, maar heeft wel die functionalteit in zich. Een server dat draait op een workstation, waarmee je de computer kunt "overnemen/beheren". Het is meer een fun project, om m'n ouders te klieren. ;) Als ik hem af heb zal ik denk ik het een en ander wel posten.

ps. ik beloof nog niks, want ik wil nog wel eens vergeten, maar ik zal er proberen aan te denken.

Hmm, ik heb wel een tijdelijke console applicatie klaar die text kan typen in geselecteerde programma. Ik zal hem ff uploaden.

[ Voor 11% gewijzigd door eghie op 15-11-2005 18:57 ]

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Eindelijk domeain weer gefixed, dus kan het eindelijk aanbieden. Hier is dat tijdelijke console programmatje: TypeStr.exe. Mischien kun je er iets mee in combinatie met andere tools.

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Topicstarter
ah thx, heb ff gekeken,maar kan nog niet echt zien welke richting 't opgaat ;)

*insert signature here

Pagina: 1