Het 6600GT topic is om vage redenen dicht, dus probeer ik het maar met mijn eigen topic, ik zal beginnen met een samenvatting van mijn vorige posts:
Weet iemand wat af van die biosflash die nodig zou zijn, of weet iemand een andere oplossing. Samen met de uitermate lawaaierige koeler begint deze kaart namenlijk op een miskoop te lijken
Overigens is het zwart-wit beeld van een voor mij ongekende kwaliteit. Het beeld zonder drivers is dan wel kleur maar onwaarschijnlijk kut.
Ook kan ik nog toevoegen dat het bios scherm en het windows opstart logo ook altijd in kleur zijn, ongeacht of ik de drivers wel of niet heb geinstalleerd.
Ik heb een tv-out probleem op mijn nieuwe XFX 6600GT. Er zit dus alleen een 9-polige (wtf?) s-video aansluiting op. Voorheen had ik mijn ti4200 via een 4 pins op een scartblok aan mijn tv aangesloten. s-video selecteren gaf dan altijd al zwart-wit beeld (nam/neem aan dat het aan mijn tv lag, ook al is deze niet zo heel oud). Ik selecteerde dan altijd gewoon composite en dan had ik kleur, hoewel het beeld wat slechter van kwaliteit was.
Nu heb ik hetzelfde bij deze. Er zat een verloopkabeltje bij van 9 pins naar 4 pins (thank god) en ik heb een gender changer gekocht zodat ik die dan op mijn oude kabel kon aansluiten (gaat door plafond en muur naar beneden). Zelfde gedoe bij s-video, dat is, zwart-wit beeld. Maar, bij het instellen van composite wordt het beeld heeeeel eventjes kleur en goed, om daarna zwart te worden en te blijven
Wat de hell mis ik? En wat moet ik verranderen? De kabel, het scartblok, de TV?
Ik ben er op het moment achter dat het waarschijnlijk aan de bios van de kaart ligt, althans, volgens een post op het nvnews forum die ik even niet meer terug kan vinden.
Ik ga nu eerst nog even wat drivers testen en daarna is het maar flashen geblazen denk ik...
Samenvattend weet ik nu dus zeker dat al mijn kabels etc. goed zijn en dat mijn TV de s-video aansluiting aan kan, ik kan het kleurenbeeld immers wel krijgen zonder de drivers. Het installeren van willekeurig welke forceware driver zorgt er echter voor dat ik zwart-wit s-video heb, of domweg geen beeld met composite.Ik heb verschillende drivers geprobeerd zonder succes. Het meest frapante is nog wel dat als ik geen drivers installeer, het wel werkt, alleen is dat dan weer geen optie...
Weet iemand wat af van die biosflash die nodig zou zijn, of weet iemand een andere oplossing. Samen met de uitermate lawaaierige koeler begint deze kaart namenlijk op een miskoop te lijken
Overigens is het zwart-wit beeld van een voor mij ongekende kwaliteit. Het beeld zonder drivers is dan wel kleur maar onwaarschijnlijk kut.
Ook kan ik nog toevoegen dat het bios scherm en het windows opstart logo ook altijd in kleur zijn, ongeacht of ik de drivers wel of niet heb geinstalleerd.
[ Voor 4% gewijzigd door kingmob op 03-11-2005 12:52 ]