[XP] Geen startbalk of pictogrammen meer*

Pagina: 1
Acties:

• Mythix
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-02 12:10

Mythix

www.ctrl-f5.net

Topicstarter
hallo

een vriend van mij kwam mij raad vragen over een probleem met zijn PC, hij heeft geen startbald meer en geen pictogrammen meer op zijn bureaublad als hij een prog minimaliseerd komt het beneden te staan zoals je dat in photoshop of office toepassingen zou krijgen ...
hij heeft niets geinstaleerd of verranderd waardoor dit zou kunnen gebeuren, ook de virusscanner vindt het probleem niet ...

hier vind je een screen (bmp 8)7 ):
www.entity-project.be/kimslas.bmp

Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
en als je via 'ctrl-alt-del' eens 'explorer.exe' start :?

A wise man's life is based around fuck you

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:38

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kill/Start Explorer.exe eens. En kijk eens wat er allemaal in zijn taakbeheer staat :)
offtopic:
Hannie tragert :> :w

[ Voor 20% gewijzigd door Outerspace op 03-11-2005 12:00 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op welk OS draait dat systeem? En is er misschien een theme geladen? En als je nou gewoon 'explorer.exe' opstart vanaf je niet werkende omgeving (dus je drukt Ctrl+Alt+Del, File => New task => cmd.exe => explorer) wat gebeurt er dan?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 13:46

ThunderNet

Flits!

Het lijkt er idd op dat explorer.exe niet gestart wordt
Als je de explorer.exe wel kunt starten zoals hier boven aangegeven is, en het werkt dan weer. Zou je even in de msconfig moeten kijken of het process explorer.exe tijdens het starten wel uitgevoerd wordt :)

Anders zou je nog even kunnen kijken in het register, of er daar een andere shell ingesteld staat dan explorer.exe

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Outerspace

Outerspace

ThunderNet schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:20:
Zou je even in de msconfig moeten kijken of het process explorer.exe tijdens het starten wel uitgevoerd wordt :)
Even hier op ingehaakt. Hoe kan je Paint openen en een venster openen als je explorer.exe is uitgeschakeld? Dat kan toch niet :P

of hij moet taakbeheer -> nieuwe taak -> mspaint doen, maar dat lijkt me echt overbodig als je explorer niet eerst opstart

[ Voor 22% gewijzigd door Outerspace op 03-11-2005 14:24 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Outerspace schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:23:
[...]
Even hier op ingehaakt. Hoe kan je Paint openen en een venster openen als je explorer.exe is uitgeschakeld? Dat kan toch niet :P

of hij moet taakbeheer -> nieuwe taak -> mspaint doen, maar dat lijkt me echt overbodig als je explorer niet eerst opstart
Als explorer.exe niet automatisch opgestart wordt, en je dit elke keer handmatig moet doen ;) lijkt me die ene keer om het even aan te zetten in msconfig makkelijker.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Outerspace

Outerspace

ThunderNet schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:25:
[...]

Als explorer.exe niet automatisch opgestart wordt, en je dit elke keer handmatig moet doen ;) lijkt me die ene keer om het even aan te zetten in msconfig makkelijker.
Daar doel ik niet op :)
Staat mspaint bij jou in je msconfig :? Bij mij niet. Als hij mspaint heeft opgestart (zie pic) dan zou hij ook explorer.exe moeten hebben opgestart. Dus explorer.exe start gewoon op zonder dat het in msconfig staat.
offtopic:
explorer.exe staat hier ook niet in msconfig. Dus je zou aan de andere kant gelijk kunnen hebben

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 03-11-2005 14:28 ]

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Maar waar ik nieuwsgierige naar ben.. Doet dit probleem zich ook voor in veilige modus?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:45

Rincewind

Take me in your arms tonight

<subtiele kick :-) >

Ik heb exact hetzelfde probleem: eplorer.exe draait niet, ik zie alleen mijn desktopachtergrond en verder helemaal niets... Geen iconen etc. Ik kan wel de taskmanager opstarten en via 'File -> New Task' een applicatie starten. Maar explorer.exe lukt niet. Ik zie dan heel kort de taakbalk voorbij flitsen en dan houdt het ook op. Er draait vervolgens ook geen explorer.exe in de processenlijst.

Ad-aware, Spybot en NOD geven niets aan wat op een trojan of virus lijkt. Ik heb zelfs de explorer.ex_ van de installatiecd ge-expand naar de windows directory omdat ik even dacht dat die misschien corrupt was geraakt... Ook in de veilige modus en onder andere accounts treed het probleem op.

Iemand enig idee ?

Addendum: ik zit net te zoeken in de knowledgebase van MS en kom daar een artikel tegen over het 'zomaar' stoppen van explorer.exe (Explorer.exe quits). Daar wordt verwezen naar een registry subkey die bij mij volledig is verdwenen ! (HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer)

Zou het daar mee te maken hebben ?

[ Voor 32% gewijzigd door Rincewind op 12-05-2006 22:08 . Reden: Extra info toegevoegd ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Start het volgende programma eens?
code:
1
eventvwr.msc

Kijk of hier nog foutmeldingen staan :)

• Rincewind

Rincewind

Goeie tip ! Maarre.... ik heb een bljk geworpen in de eventlogs en vond alleen de volgende error-melding:" The Windows Image Acquisition (WIA) service hung on starting". Verder noppes.. Lijkt me sterk dat het daaraan ligt maar ik disable even de service en eens zien wat er gebeurd...

[ Voor 3% gewijzigd door Rincewind op 13-05-2006 15:33 ]

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Rincewind schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 15:33:
Goeie tip ! Maarre.... ik heb een bljk geworpen in de eventlogs en vond alleen de volgende error-melding:" The Windows Image Acquisition (WIA) service hung on starting". Verder noppes.. Lijkt me sterk dat het daaraan ligt maar ik disable even de service en eens zien wat er gebeurd...
:) bekend probleem, heb het ook meerdere keren gehad, dat explorer.exe bij het laden daarop bleef hangen.

start
code:
1
services.msc

En schakel daar de Windows Image Acquistition uit bij automatisch opstarten. :) Waarsch. gaat het daarna weer gewoon werken :)

• Rincewind

Rincewind

ThunderNet schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 15:35::) bekend probleem, heb het ook meerdere keren gehad, dat explorer.exe bij het laden daarop bleef hangen.
het probleem is niet zozeer dat explorer blijft hangen... het &*^%*@# programma weigert gewoon te starten...
En schakel daar de Windows Image Acquistition uit bij automatisch opstarten. :) Waarsch. gaat het daarna weer gewoon werken :)
Gedaan maar maakt niets uit. Nog steed een prachtig scherm met alleen mijn achtergrondplaatje... Ik zag tot mijn schrik dat ook Starforce in services lijst stond maar die is nu ook verwijderd en heeft helaas ook niet geholpen. Ik ben bang dat ik een backup van vorige maand moet terugzetten.. :'(

• Rincewind

Rincewind

<subtiel kickje> Nog steeds geen verbetering. Ik dacht dat het even lag aan Directory Opus maar ook nadat die verwijderd is bestaat het probleem nog steeds.

• Tr1de
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-08-2025
<wederom een kick>
ik heb hetzelfde probleem en heb alles wat hierboven staat geprobeerd, nog steeds geen verbetering.
eventvwr.msc levert steeds 3 terugkomende dingen op:
De fout: WinMgmt kan de basisonderdelen niet initialiseren. Dit kan het gevolg zijn van een incorrect geïnstalleerde versie van WinMgmt, een mislukte upgrade van de WinMgmt-opslagplaats, onvoldoende schijfruimte of onvoldoende geheugen.

De waarschuwing:Het gebeurtenissensysteem van COM+ heeft geprobeerd de gebeurtenis EventObjectChange::ChangedSubscription te activeren, maar ontvangt een ongeldige resultaatcode. HRESULT is 80040201.

De waarschuwing:
Het COM+-gebeurtenissysteem is er niet in geslaagd een exemplaar van de abonnee partition:{41E90F3E-56C1-4633-81C3-6E8BAC8BDD70}!new:{D3938AB0-5B9D-11D1-8DD2-00AA004ABD5E} te maken. CoGetObject retourneert HRESULT 800401E4.

[ Voor 70% gewijzigd door Tr1de op 28-06-2006 11:44 ]

Verwijderd

ik heb recent t zelfde gehad op een laptop van mijn zuster.

Bleek probleem met google search

hier kun je vinden hoe dit evt optelossen

[oplossing]http://www.tek-tips.com/viewthread.cfm?qid=1284883&page=1[/url]

Well, the solution was...

Uninstall Google Desktop Search!

I had to work without explorer in a "cmd" window.

I was using filemon to see what explorer was looking at during the brief time it was open. I noticed that despite turning off all the programs shown by Spybot's Startup panel, explorer was still opening a Google program very early on.

So, I went into \program files\Google\Google Desktop Search, and ran
GoogleDesktopSearchSetup.exe -uninstall

When it finished, I typed
explorer

And lo and behold, it started right up.

I was not able to successfully reinstall Windows using a Slipstreamed disk. It got a goodly way through the installation, then kept asking me to insert the Windows XP Pro SP2 CD because it couldn't find a bunch of "DL_" files. I tried
1. Original Windows XP Pro disk
2. Slipstreamed SP2 CD
3. Slipstreamed SP2 + update CD (from RyanVM)
4. Unpacked and burned SP2 distro
It was not happy with any of these, so I eventually gave up and "Canceled" my way through the rest of the install. Not surprisingly, the system would not boot up after that treatment.
Pagina: 1