Windows webhost met gebruik van Remote Desktop

Pagina: 1
Acties:

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-02 13:46

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Ik wil overstappen naar een andere provider om een site op te draaien. Nu zie ik vaak 'windows based hosting' pakketten staan. Ik vroeg me af of je, naast dat je site op een windows bak draait, ook gebruik kunt maken van bv. remote desktop op de server waar ik mn site op draai. :)

Bestaat er zoiets als in kunnen loggen op een windows server van je hosting provider?

Toch maar een weblog?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
nee want dan krijg je console access :) en geen enkele provider gaat je dat geven.

A wise man's life is based around fuck you

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
tomic schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:52:
Ik wil overstappen naar een andere provider om een site op te draaien. Nu zie ik vaak 'windows based hosting' pakketten staan. Ik vroeg me af of je, naast dat je site op een windows bak draait, ook gebruik kunt maken van bv. remote desktop op de server waar ik mn site op draai. :)

Bestaat er zoiets als in kunnen loggen op een windows server van je hosting provider?
Ik ben het nog nooit tegengekomen en het lijkt mij ook sterk, want dat zou een major security issue zijn gok ik :)

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-02 13:46

tomic

Smexylittlebabe!

Topicstarter
Jammer zeg, het zou toch super handig zijn?

Is het wel mogelijk om programma''s te installeren op bv. zo'n server?

Toch maar een weblog?

• Zwelgje
tomic schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:57:
Jammer zeg, het zou toch super handig zijn?

Is het wel mogelijk om programma''s te installeren op bv. zo'n server?
ja handig ja... voor de provider niet iig die zitten niet te wachten dat klanten hun (shared) servers om zeep komen helpen

en progs installeren al helemaaaaal niet :X

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Zwelgje schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:54:
nee want dan krijg je console access :) en geen enkele provider gaat je dat geven.
Jawel hoor, maar dan is het een dedicated server, die heb je simpelweg niet in het hele goedkope segment. Bovendien is console access niet een probleem als je je alleen als een restricted user kunt aanloggen. (i.c.m windows terminal server ofzo....)

Windows based moet je zien als een IIS server met asp meuk. Meer kan ook, maar als je dat met andere klanten moet delen moet je afvragen of dat verstandig is.

[ Voor 16% gewijzigd door leuk_he op 03-11-2005 12:04 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Zwelgje
leuk_he schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:01:
[...]

Jawel hoor, maar dan is het een dedicated server, die heb je simpelweg niet in het hele goedkope segment. Bovendien is console access niet een probleem als je je alleen als een restricted user kunt aanloggen. (i.c.m windows terminal server ofzo....)
ja ok dedicated server dan ben je baas op je eigen server :) daar betaal je dan ook voor

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Zwelgje schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:03:
[...]

Ja ok dedicated server dan ben je baas op je eigen server :) daar betaal je dan ook voor
Soms betekend dat echter dat met een kant en klaar image van een windows server klaar zet, en de (security) patches/backup voor je beheerd worden . Allemaal service. TS geeft ook niet aan wat voor SLA hij verlangt... ;)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-02 08:54
Met windows based pakketen bedoelt de TS geen dedicated bak maar gewoon shared IIS hosting met asp en mysql en daar word geen rdp bij mee gegeven! :Y)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik weet een bedrijf dat je dedicated Windows hosting levert vanaf €35,- per maand. Ik ga de naam niet noemen, dat is spam. Toch geïnteresseerd? Mailtje.

offtopic:
Nee, geen spam voor mijn bedrijf, heb ik namelijk niet.

We are shaping the future

• GrooV
Zal wel niet veel soeps zijn, bij elke ISP kost windows hosting minstens 10euro per maand extra aan licentie kosten. En een beetje dedicated bak kost rond de 80euro en dan heb je een paar honderd gig aan data verkeer erbij :z

[ Voor 3% gewijzigd door GrooV op 03-11-2005 21:36 ]

• Alex)
Mm, ik heb het over een ISP met >7000 klanten...

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:36
Je kunt ook een virtualserver huren met vmware oid.. dan krijg je gewoon RDP access.

• Alex)
Dat is ook een mooie oplossing, alleen is het iets trager dan een echte server, omdat VMWare wat van de performance snoept. Virtual Shared Server heet dat...

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 10:43
unauthenticated SPLA licentie voor webserver 2003 is niet zo heel duur hoor, praat je echt over 4,5 euro/maand aan licentie. En we weten allemaal dat er prijsvechters met flinterdunne marges op de markt zijn.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Is colocaten bij een budgetboer geen optie? Dan bepaal je je eigen bak kwa hardware EN software en kun/mag je echt alles (Tot dat ding fysiek in elkaar trappen toe!)

Kosten: Wat (oude) hardware, een 1 of 2U kastje en 20 eur per maand ofzo.

Heb ik ook gedaan. En kwa hardware: Een oude P3 voldoet voor mij al ruim 3 jaar (P3 1Ghz)

• GrooV
Alex schreef op donderdag 03 november 2005 @ 21:27:
Ik weet een bedrijf dat je dedicated Windows hosting levert vanaf €35,- per maand. Ik ga de naam niet noemen, dat is spam. Toch geïnteresseerd? Mailtje.

offtopic:
Nee, geen spam voor mijn bedrijf, heb ik namelijk niet.
En welk bedrijf is dat dan? Nu is het geen spam meer want ik heb er om gevraagd ;)

• Alex)
Stuur mij maar een mailtje, ze gaan hier heel erg strikt om met spam en links.

Pagina: 1