[Exchange 2003] E-mail address already exists

Pagina: 1
Acties:

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-11-2025

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Topicstarter
Er is op een Exchange 2003 server een tot op heden onbekende wijziging gemaakt, probleem is nu dat ik een bepaald Emailadres probeer toe te voegen aan een account waarop Exchange de volgende melding geeft:
code:
1
2
3
4
This e-mail address already exists in this organization

ID no: c10312e7
Microsoft Active Directory - Exchange Extension

Dat Emailadres is overigens gelijk aan de loginnaam, dat Emailadres is ook niet in gebruik. Wanneer je zoekt naar het bewuste Emailadres komt deze niet naar voren, wanneer je een export van alle Emailadressen in de database maakt is deze ook niet te vinden.

Wanneer je het account helemaal verwijderd maakt Exchange zelf de mailbox 'gebruikersnaam2' aan, wanneer je dan weer handmatig het emailadres 'gebruikersnaam' probeert aan te maken krijg je weer de bovenstaande melding.

Op de een of andere manier heeft Exchange dus nog steeds ergens staan dat dit bewuste Emailadres in gebruik is, maar waar?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Hier heb je wat lees voer: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;280765

[google=c10312e7 site:microsoft.com] :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:37
mail-enabled public folders hebben ook een e-mail adres. Is er misschien ergens zoéén met dezelfde naam als de mailbox die je probeert aan te maken ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-11-2025

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Topicstarter
Deze had ik inmiddels al wel gevonden, alleen even vergeten hier te melden :o

In de address lists komt het Emailadres niet voor, LDAP registreert vreemd genoeg ook geen enkele entry. Dus mogelijk dat ik daar nog wat verkeerd doe.
Active Directory tools zit toch in de Windows Server 2003 Resource Kit Tools neem ik aan?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:37
Daylights schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:47:
[...]

Deze had ik inmiddels al wel gevonden, alleen even vergeten hier te melden :o

In de address lists komt het Emailadres niet voor, LDAP registreert vreemd genoeg ook geen enkele entry. Dus mogelijk dat ik daar nog wat verkeerd doe.
Active Directory tools zit toch in de Windows Server 2003 Resource Kit Tools neem ik aan?
Maar wanneer dat adres aan een PF hangt die 'hide from address book' aan heeft staan, dan zie je 'm ook niet.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 09:48

BFS

Rude awakening

Met dit topic in gedachte heb ik even ingelogd (Ik ben een collega van Daylights) en inderdaad er is een mail enabled public folder gecreeerd met het emailadres wat wij wilden toekennen aan een user.

Problem solved :)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Pagina: 1