Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ja beetje simpele vraag.

Ik heb de neiging om een PDA te kopen. Alleen ik vraag me af hoe dat in de praktijk werkt. Draag je de PDA gewoon in je zak? Gaat hij dan snel kapot? Of kan je het beter bij je dragen in een tas?

Ik wil een beetje weten hoe ik het er best mee om kan gaan als ik er 1 koop. Als het te kwetsbaar is om in je zak mee rond te lopen koop ik misschien liever een mp3 speler en een telefoon. Ipv alles geintegreerd in zo'n PDA bakbeest.

dag dag

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:12

Nakebod

Nope.

Over het algemeen heb ik hem altijd in mijn rugzak rondslingeren in de beschermhoes. Heel af en toe los erin, maar meestal met hoes.
En heb hem ook regelmatig los in mijn jas bij, gaat tot nu toe altijd prima. Belangrijkste is voor mij dat het scherm niet beschadigd, en dat is simpel op te lossen door een redelijk stevig hoesje te gebruiken.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

In de beschermhoes in de binnenzak van m'n jas. Gaat al 2 jaar goed. Die hoes is wel belangrijk want wat je het meeste ziet bij pda's aan defecten zijn gebarsten schermpjes.

Verwijderd

Ligt er idd helemaal aan hoe je hem gaat vervoeren. Doe je hem alleen in je colbertje, dan is een dun hoesje veilig genoeg. Ik gooi hem geregeld in mijn rugzak met pennen sleutels en dergelijke erbij, dus ik heb nu een lelijk metalen hoesje eromheen, en die zit vol met krassen, maar mijn PDA niet! Zou daar dus een beetje aan denken...

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-11 21:01

BHQ

vroeger deed ik 'm gewoon in m'n zak, maar dat is een el cheapo Palm M130. Met geborsteld metaal enzo zou ik wel een -goed- degelijk hoesje kopen.

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
Ik heb al 1,5 jaar een ipaq h2210 en doe hem altijd in het hoesje dat er bij zat, hij zit er nog als nieuw uit, in tegenstelling tot m'n gsm die nog geen half jaar oud is en al vol met krassen zit... :+

En dan doe ik hem altijd in m'n broekzak of binnenzak van m'n jas :) maar in broekzak is niet altijd even fijn, behalve als je een redelijk wijde broek hebt :)

[ Voor 30% gewijzigd door Martien op 03-11-2005 11:37 ]

@iMartien

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:28:
In de beschermhoes in de binnenzak van m'n jas. Gaat al 2 jaar goed. Die hoes is wel belangrijk want wat je het meeste ziet bij pda's aan defecten zijn gebarsten schermpjes.
Inderdaad, heb op het moment een SE P900, maar vervoer m echt NOOIT zonder hoesje!
Wel vervelend als je telefoon gaat als je net op de fiets zit, want dan krijg je hem er onderhand nooit op tijd uit, maar mijn schermpje ziet er nog uit als nieuw!

Heb ook een tijdje een PDA gehad, maar na een week was het schermpje kapot (los in de broekzak) :'(

Verwijderd

harde cases, zelfs waterdicht ;)

http://www.otterboxcases.nl/

zelf geen ervaring mee

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zorg dat je vooral het schermpje goed beschermd, de PDA zelf kan vaak wel tegen een stootje, als het maar bij een stootje blijft ;) Mijn advies daarvoor is om een goed hoesje om je PDA te doen om krassen ed te voorkomen.

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11 08:28

Cramthabam

Leef en laat leven

Voor een mp3 speler is die truwens niet zo geschikt. Je zit met een beperkte batterij duur.
Voor bescherming heb ik alleen een dun hoesje over mijn scherm. Ik heb hem ook wel in mijn broekzak. Voor de rest ligt die op mijn buro of in mijn auto in cradle. Ik heb geen complete hoes dus. Mijn pda beschadigt wel(niet op het scherm). Maar dit is toch gewoon het is een gebruiksvoorwerp vind ik.

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:02

jurma

simply connecting...

Hmm heb zo'n 6340 (telefoon en pda in een), maar deze heb gebruik ik al 6 maanden zo los zonder bescherming in mijn broekzak. Heb wel screenprotector er opzitten. Nog steeds geen krassen hoor, het is maar net hoe zuinig je met je spullen omgaat.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:07

Spotmatic

Ken sent me

Ik zou trouwens wel interesse hebben in een industrial-grade PDA. Dus een PDA met een grote gele of oranje rubberen rand, die je gerust vanaf twee meter hoogte kunt laten vallen zonder dat-ie kapot gaat. En uiteraard is-ie ook nog waterdicht. Hoef je je ook niet meer druk te maken om krasjes op je schermpje of gekloot met beschermhoesjes.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:17

Tarin

Just plain weird.

Mijn Tungsten|E2 zit altijd in m'n broekzak, maar ik heb er dan ook een aluminium hardcase omheen zitten.

Voordeel is dat ik me nooit zorgen hoef te maken of hij niet beschadigt of stuk gaat; nadeel is dat je meteen het mooie design kwijt bent :P.
Hij is uiteraard ook meteen een stukje groter, maar in vergelijking met de IIIc die ik eerst had is het (ook) op dat gebied nog steeds een vooruitgang ;).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Ja, idd gewoon niet al te wild mee doen en elke keer hoesje er om heen en er is niks aan de hand.
Heb nu zelf al 1,5 jaar een Axim X5, met screenprotector, en hij is zelfs na 3x een slinger richting de grond, nog aardig mooi.

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:42
Ik heb m'n mio 168 in een oud palm hoesje aan m'n riem hangen. Vermoed dat ik in december wel een mooi covertec hoesje krijg. Draag al jaren m'n pda's aan m'n riem, nooit problemen mee.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Die cases zien er zo groot uit dat je ze niet altijd zult gebruiken, terwijl dat juist wel moet bij een goede case. Zelf gebruik ik een metalcase: beschermt erg goed en is niet heel dik.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:08

Sabbi

je denkt aan mij.

GlowMouse schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:08:
Die cases zien er zo groot uit dat je ze niet altijd zult gebruiken, terwijl dat juist wel moet bij een goede case. Zelf gebruik ik een metalcase: beschermt erg goed en is niet heel dik.
Otterboxen zijn ook niet voor 'normaal' gebruik, maar voor gebruik in situaties waar een gewone case niet genoeg is, bv op de motor, op de boot, op de natte nederlandse hersthei. Kom daar maar eens met je metalcase aan.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 18:47

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik gebruik een hard case en op het scherm een screen protector tegen krassen, gaat prima :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-11 18:11

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Ik heb hier een 'antieke' Palm V van 3Com en die zit sinds de aankoop in 2000 in een bijbehorend lederen mapje.
Ik kwak hem in de rugzak/tas/jaszak en steek hem (als t past) ook in de broek zak. Nog altijd is de display zonder een krasje en heeft de display geen 'dode' plekken (als in een plek waar de druk gevoeligheid kapot is).
Jammer genoeg is de batterij brak aan t worden na +5 jaar trouwe dienst en moet ik nog maar afwachten of een andere PDA net zolang leeft als dit beestje. In ieder geval koop ik er dan weer een goed etui of behuizing bij, dat is zo'n PDA wel waard.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
een screenprotector is ook aan te raden, zowiezo om nare spiegelingen weg te halen, maar ook om te voorkomen dat je met bijv. een zandkorreltje krassen maakt op het scherm

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:33
Ik heb om mijn "antieke" Palm IIIc een zwart/geel neopreen hoesje van BodyGlove >:)

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
Pantagruel schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:55:
Ik heb hier een 'antieke' Palm V van 3Com en die zit sinds de aankoop in 2000 in een bijbehorend lederen mapje.
Ik kwak hem in de rugzak/tas/jaszak en steek hem (als t past) ook in de broek zak. Nog altijd is de display zonder een krasje en heeft de display geen 'dode' plekken (als in een plek waar de druk gevoeligheid kapot is).
Jammer genoeg is de batterij brak aan t worden na +5 jaar trouwe dienst en moet ik nog maar afwachten of een andere PDA net zolang leeft als dit beestje. In ieder geval koop ik er dan weer een goed etui of behuizing bij, dat is zo'n PDA wel waard.
Ik heb ook een 'antieke' palm V (die dingen gaan eeuwen mee met gewoon gebruik). Ik heb er gewoon een soort hardleren klepje op. Aan de ene kant van dat ding zit het pennetje en aan de andere kant zit net zo'n sleufje waar een klepje op zit die ik ervoor kan doen en terwijl ik bezig ben gewoon naar achteren kan klappen.

Ik doe hem soms wel eens in mijn broekzak, maar over het algemeen hangt hij in mijn schooltas rond in een klein vakje. ^^

Maar ik denk dat je het beste een beschermhoesje kan hebben die aan je PDA zelf vastzit. Dan gooi je hem minder snel onbeschermd in een hoekje onder het motto "ik gebruik hem zo toch weer". Met de kans dat hij van de tafel af donderd oid...

Een vriend van me had er één met een los hoesje en was dus zo'n type dat soms nogal eens te lui is om hem erin te doen. Hij heeft 2x het schermpje gebroken wat tot reparaties van 100+ euro's leidde... De 2e keer had hij het geld niet meer om hem te laten repareren. ;)
Mijn vader heeft bijvoorbeeld ook een leren hoesje die aan zijn palm vastzit in zo'n pen-slot en dat werkt velen malen prettiger als een losse.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 13:29
Aluminium hardcase in mijn broekzak. Werkt perfect :).

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Yep, hier met een eerste een Palm Vx en nu een Asus PDA. Neem hem mee in mijn broek/jas/borstzak. Maar wel in een aluminium hardcase en een screenprotector. Werkt als een tierelier. Geen beschadigingen en kan een stootje hebben.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

voorv mijn hx4700 had ik eerst een magnum case.. nu een leren. mijn wifi is direct 2x zo goed als met de alu case. dan maar iets minder bescherming

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 19:52

Mad_Demon

de dokter

Had een alu case besteld, maar dat bleek een goedkoop prul te zijn dat m'n H4150 2 keer dikker maakte. Sindsdien gewoon heel zuinig in het beschermhoesje gedaan :)
Nu is er laatst alleen op onverklaarbare wijze een klein krasje in het touchscreen gekomen :( Heb geen flauw idee hoe dat nou heeft kunnen gebeuren...

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Pagina: 1