Toon posts:

[PDF]Bestaande PDF'jes kleiner maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

ik heb een probleempje. Het gaat namelijk over de grote van sommige PDF bestanden dat een administratie pakket genereert (Accountview).

Het zit zo; zodra je bijvoorbeeld een pakbon uitdraait vanuit het pakket, word er automatisch een kopie van het document weggeschreven in PDF formaat. Nou is het probleem dat, per bladzijde er 1 MB in beslag genomen wordt van PDF document. Dus stel, je draait een pakbon uit van 2 pagina's uit, schrijft het pakket gelijk een PDF document van 2 MB (!!).

We waren er wel achter dat Accountview een PDF converter gebruikt van het 'merk' Amyuni PDF Converter 2.10e, nadat wij hun over dit probleem hadden geinformeerd konden hun ook niet meer zeggen dan het voor te leggen aan de makers van het pakket; Accountview.
Dit probleem hebben we dus besproken met makers van het pakket, maar ze zijn gewoon te stug om het op te lossen.

Dus toen dacht ik; waarom niet gewoon die bestaande documenten met een goede converter converteren naar een kleiner formaat.

Nu heb ik dus zitten zoeken op internet, maar ik kom niet iets tegen waarvan je zou zeggen: WOW! _/-\o_ ...

Mijn vraag is aan jullie, kennen jullie iets wat een bestaand PDF documentje opent, vervolgens converteert naar (weer) een PDF'je, maar zo dat ie wel kleiner is dan 1 mb per pagina?.
Maar dan wel met ge-automatiseerd, want ik heb duizende PDF'jes die kleiner gemaakt moeten worden. Iets in een Batch bestand ofzo?

Alvast bedankt voor het meedenken boys (and not to forget girls ;) )

Ciao,
daaf

Verwijderd

Lang leve de support van Accountview, maar laten we daar maar niet te ver op in gaan, anders zijn we de hele dag nog bezig.

Google eens naar de woorden "PDF compress", eerste link is al interessant denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Damn, dat was een snelle reactie :) Ik ga gelijk ff kijken, als het was laat ik het wel ff weten

Verwijderd

Waarom zijn de PDF'jes zo groot? Ik neem aan dat het programma een soort van virtuele printer gebruikt. Worden de gegevens misschien als 'grafisch bestand' naar de virtuele printer gestuurd? Op die manier kan ik wel begrijpen dat de PDF'jes zo groot zijn namelijk.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, persoonlijk lijkt me dat dit gewoon onderdeel moet zijn van je backup-procedure; alle PDF's die ouder zijn dan, zeg, 5 dagen automatisch archiveren in een zip en die ergens wegschrijven.
Alleen de tijdspanne zou je even met de proceseigenaar van het systeem moeten overleggen, maar da's alles. Je wilt volgens mij niet zelf aan een dergelijk pakket gaan prutsen; je support vervalt dan en als er iets mis is heb je niks om op terug te vallen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja alles wat ouder is dan een X aantal dagen is geen optie. Soms kijken ze naar documenten van 1 jaar terug. Dan zouden ze een bijv maand-zipje moeten unzippen wat duizenden bestanden bevat om 1 bestand te kunnen bekijken. Want als dat gebeurt val heel de performance weg van onze terminal server. Helaas is dit geen optie. :'(
Pagina: 1