Toon posts:

Externe USB Harddisk: station "verdwijnt" SBS2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om backups te maken van mijn server heb ik een externe USB harddisk gekocht. Deze wordt prima herkend door Windos SmallBusiness Server 2003 en de schijven komen keurig bij "Deze Computer" te staan en ik kan ze prima gebruiken.

Wekelijks wordt er een backup op gemaakt. Maar:

Na verloop van tijd, zeg drie dagen, lijkt het of de USB Harddisk op "standby" gaat ofzo. Bij schijfbeheer is de HDD verdwenen.

Als ik de stroom van de externe USB hdd afhaal en 'm daarna weer aanzet, dan wordt de schijf weer prima herkend.

Bij energiebeheer heb ik gezegd dat de harddeschijven nooit in slaapstand mogen. Iemand een oplossing voor dit probleem?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik zou het ook in energiebeheer zoeken,

maar effe een paar dingetjes gezond verstand:

-Je moet 2 harde schijven gebruiken voor de backup. Anders ben je ALLES kwijt als het tijdens de backup (door een bedienings fout b.v.) als het fout gaat.
-Een flinke powerspike (bliksem b.v.) en je bent zowel je server ALS je backup tegelijk kwijt.
-Doordat je backup nu dus blijkbaar ALTIJD beschikbaar is, kan iemand iemand met slechte bedoeling (b.v. een virus) ook meteen je backup manipuleren.
-Een backup bewaar je niet aangesloten aan de pc die je backupt, nee die stop je (liesft off-site) in een kluis.

offtopic:
Jij zou ook paranoia worden als heel de wereld tegen je is. ;)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.