Werking barcodescanner i.c.m. bijv MS Access

Pagina: 1
Acties:
  • 467 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 12:26
Ik moet iets gaan maken waarbij barcodes gebruikt gaan worden, maar ik heb daar geen ervaring mee. Wie kan mij vertellen hoe zo scan technisch gesproken in zijn werk gaat?

Ik kan mij voorstellen dat, aangezien ik wel weet dat de meeste van die scanners tussen het toetsenbord en de computer hangen, de scanner gewoon een keyboard-signaal van de betreffende code simuleert, en dat dus aan het programma dat op dat moment de focus heeft (voor mijn part Wordpad) de code doorgegeven wordt.

Maar is het mogelijk om de invoer te automatiseren? M.a.w. als ik in bijv. MS Access een code inlees, komt er dan ook automatisch bijvoorbeeld een "ENTER" achteraan om de invoer van de code in het veld af te sluiten (zodat ik daar een actie op kan laten volgen - bijv. volgende record - , om te voorkomen de gebruiker na het scannen niet zelf nog met de muis of toetsenbord iets moet doen om zijn actie af te sluiten)

En hoe zit dat met USB-scanners? Voeren die ook gewoon een code aan het actieve venster?

Ik heb wat zitten googlen, maar zo'n gedetailleerde technische info kom ik niet tegen, alleen verkooppunten van scanners, en na een telefoontje werd ik ook niet veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 15:47
stefijn schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:25:
Ik moet iets gaan maken waarbij barcodes gebruikt gaan worden, maar ik heb daar geen ervaring mee. Wie kan mij vertellen hoe zo scan technisch gesproken in zijn werk gaat?

Ik kan mij voorstellen dat, aangezien ik wel weet dat de meeste van die scanners tussen het toetsenbord en de computer hangen, de scanner gewoon een keyboard-signaal van de betreffende code simuleert, en dat dus aan het programma dat op dat moment de focus heeft (voor mijn part Wordpad) de code doorgegeven wordt.

Maar is het mogelijk om de invoer te automatiseren? M.a.w. als ik in bijv. MS Access een code inlees, komt er dan ook automatisch bijvoorbeeld een "ENTER" achteraan om de invoer van de code in het veld af te sluiten (zodat ik daar een actie op kan laten volgen - bijv. volgende record - , om te voorkomen de gebruiker na het scannen niet zelf nog met de muis of toetsenbord iets moet doen om zijn actie af te sluiten)

En hoe zit dat met USB-scanners? Voeren die ook gewoon een code aan het actieve venster?

Ik heb wat zitten googlen, maar zo'n gedetailleerde technische info kom ik niet tegen, alleen verkooppunten van scanners, en na een telefoontje werd ik ook niet veel wijzer.
Dat met die enter is een instelling in de barcodescanner zelf. Uit ervaring weet ik, dat je nog steeds het beste voor een keyboard-scanner kunt gaan. Deze configureer je (meestal) d.m.v. een bijgeleverde configuratieboekje, vol met barcodes. Scan de juiste barcode en je apparaat is ingesteld. Hier kan je dus ook instellen, dat elke scan afgesloten wordt met een enter o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-06 08:11
Ik gebruik wel eens een USB-barcodescanner in combinatie met SnelStart om binnengekomen artikelen te registreren. Hierbij wordt automatisch de ENTER toets gesimuleerd.
Of dit bij onze barcodescanner instelbaar is weet ik niet. Er zat verder geen boekje bij geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

De scanners die ik wel eens gebruik gooien ook een ENTER achter de barcode. en stuurt de barcode als tekens, net zoals je ze op je toetsenbord zou intypen. Je kan dus eik in elk programma gebruiken

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 09:02
We hebben net een web-based administratiepakket ontwikkeld waarvoor we ook barcodes gebruiken. En wel de goedkoopste die er te krijgen zijn ;)

http://www.hmk.nl/view_pr...se=pos&productID=40362011 (zelfs nog een ps/2 uitvoering te krijgen voor 29 euro.)

Maar het is inderdaad gewoon keyboard invoer, ook met de usb versie. En verder kan je aardig wat instellen aan zo'n ding. Wel of geen enter, ander sluitingsteken, tijd dat hij leest, of knopje wel of niet gebruikt wordt, of hij meerdere barcodes moet lezen of maar 1 tegelijk, wat voor geluid, enz.

Oftewel, gewoon invoerveldje nodig op het scherm, waarbij je bij onleesbaarheid van de barcode altijd met keyboard de code kan intypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 12:26
bedankt voor de reacties/tips, hier kan ik mee uit de voeten :)
Pagina: 1