Servers inkopen

Pagina: 1
Acties:

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01 02:04
Beste mensen,

ik moet regelmatig voor klanten inkopen doen op het gebied van server apparatuur. Ik bestel dit altijd bij aces direct. (http://www.acesdirect.nl/). Maar ik vraag mij af, zijn er nog concurerrende partijen qua prijs? Misschien een partij voor wederverkopers?

Misschien kan iemand mij nuttige informatie verstrekken. Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://www.tweakers.net/pricewatch neem hier eens een kijkje, kun je het gelijk op prijs en shopsurvey vergelijken.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Meestal is het handig om met één partij goede afspraken te maken, vooral op het gebied van service en garantie dat slim. Je kan dus ook afspraken maken over de prijs, SLA etc. Hoe meer je inkoopt bij hun hoe meer je kan bedingen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• nickbear
daar staan geen server tussen....volgens mij

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:38
Bij het aanschaf van een server zou ik zelf veel meer kijken wat de dienstverlening van de leverancier betreft. Hoe gaan ze met garantie om? Hebben ze kennis van wat ze leveren dat je een aanspreekpunt hebt als er iets niet geheel in orde is? Kunnen ze een servicecontract aanbieden waardoor je in de tijd van de garantie en daarna verzekerd ben van een zo kort mogelijke downtime bij hardware calamiteiten.

Als je dat niets uit maakt, dan verwijs ik naar Terw_dan's reactie :P

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• nickbear
ja acesdirect is wat dat betreft wel goed.

je belt ze op, vertelt je wensen, ze komen met een passend aanbod en sturen daar een offerte van op.

garantie en dergelijke word allemaal door HP afgehandeld (mits het een hp server betreft). Heb goede ervaringen met proliant servers dus daar hou ik het lekker bij...

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 19:04

Urk

Pas heb ik een server zelf gebouwd. Onderdelen overal vandaan gehaald en vooral gelet op prijs.
Winkels die je onder andere kunt overwegen zijn:
www.redvision.nl
www.geheugen.com / www.hardeschijven.com (deze leveren overigens alles wel)
www.melrow.nl (goede ervaring mee en niet duur!)
www.twp.nl

Verwijderd

Bascomputers of MCDOS ?

en inderdaad afspraken proberen te maken met leveranciers echter denk ik niet dat je zoveel inkoopt dat je leuke deals kan maken met die bedrijven.

• nickbear
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:58:
Bascomputers of MCDOS ?

en inderdaad afspraken proberen te maken met leveranciers echter denk ik niet dat je zoveel inkoopt dat je leuke deals kan maken met die bedrijven.
nee. met enige regelmaat bedoel ik dan ook tot max. 4 servers per jaar afnemen.

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-01 15:00

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 21:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik haal mijn kasten bij Procase. De onderdelen bestel ik bij Target (CPU's en HD's) en de mobo's, geheugen bij MCDOS. Denk dat je zo behoorlijk goedkoop uitbent en voordeel is dat zelf je eigen componenten en de kwaliteit kan bepalen.

http://www.xbmcfreak.nl/

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11-2025

elTigro

Es un Gringo!

Urk schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:57:
Pas heb ik een server zelf gebouwd. Onderdelen overal vandaan gehaald en vooral gelet op prijs.
Winkels die je onder andere kunt overwegen zijn:
www.redvision.nl
www.geheugen.com / www.hardeschijven.com (deze leveren overigens alles wel)
www.melrow.nl (goede ervaring mee en niet duur!)
www.twp.nl
Als je het voor jezelf maakt is jouw manier wel de slimste ja. je fixt toch alles zelf mocht er iets zijn. Garantie heb je meestal toch wel en als het vervangen wordt wacht je gewoon even.

Wanneer je het voor een bedrijf doet wordt het heel wat anders. In de eerste plaats moeten de machines super stabiel zijn! niets zo iritant als een stuk of 50 gebruikers die je elke dag bellen omdat je server er weer eens uitligt. Verder wil je in een bedrijf gewoon goede service. Dus als er iets kapot is, dan moet het morgen weer heel zijn (en liever nog vanmiddag). Wat ook fijn is is dat er goede afspraken zijn tussen de leverancier en jouzelf. wie er dus voor het verlies in inkomsten opdraait als een stuk hardware niet binnen 4 uur (of 24 uur, net wat je afspreekt) vervangen wordt en normale werkzaamheden (als geld verdienen) niet kunnen doorgaan.

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Pagina: 1