Sitecom wl-018 werkt niet meer na firmware upgrade

Pagina: 1
Acties:

• michieldg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-01-2022
Hallo,

Ik ben gister zo stom geweest om de firmware te upgraden van mijn Sitecom wl-018 router |:(

Ik heb de goede versie van de firmware gedownload en die geupdate via de browser (het admin gedeelte van de router als je naar 192.168.0.1 gaat).

Tot zo ver ging alles goed. De setup gaf een melding dat de update geslaagd was. Helaas blijkt dat het toch niet werkt. Ik heb de router gereset, en terug proberen te zetten naar fabriekinstellingen maar dit werkt niet. Het enige wat de router nu doet is het status lampje (oranje lampje) laten knipperen en het rechter link/activity lampje. Ik kan de router verder ook niet benaderen.

Ik las op een ander forum een post van iemand die via een ftp programma van Sitecom op zijn router was gekomen en op die manier nieuwe firmware erop had gezet. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet doen en ik kon er ook niets over vinden verder.

Kan iemand me helpen?

Bvd,

Michiel

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Hmmz is 192.168.0.1 wel het standaard IP adres van je router? Volgens mij namelijk niet... Ik heb dezelfde router en bij is wat 't standaard geloof ik iets van 192.168.123.1 (ofzo, heb 't ook veranderd).

Probeer es ipconfig /all --> gateway adres

dit is het IP van je router.... welk adres staat hier?

Welke IP gegevens krijgt je netwerkkaart van je de router?
Het enige wat de router nu doet is het status lampje (oranje lampje) laten knipperen en het rechter link/activity lampje.
Wat zegt de manual over dit fenomeen?

[ Voor 55% gewijzigd door havana op 03-11-2005 09:39 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• michieldg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-01-2022
Zo te zien is het opgelost :)

Ik heb de update utility gedownload van sitecom.

Via die utility naar de router gezocht, die hij gelukkig ook kon vinden. Hij gaf aan dat er geen firmware meer opstond (het is dus toch fout gegaan bij de installatie).

Toen de nieuwe firmware gedownload van Sitecom.com en via die update utility erop gezet.

Nu lijkt alles weer te werken. Met ipconfig /all krijg ik bij standaardgateway 192.168.0.1 (het adres van de router)

Toch raar dat de update via de browser fout is gegaan terwijl hij aangaf dat het goed ging.

Havana, toch bedankt voor je comment :)

van mij mag er een slotje op.

[ Voor 3% gewijzigd door michieldg op 03-11-2005 10:09 ]