Ik heb naast mijn 160 GB Maxtor SATA schijf een extra schrijf van 80 GB WD SATA bijgeplaatst. Nu is het zo dat deze schijf ontzettend traag is. Soms haal ik slechts 2 mb/s, terijl ik op andere momenten 10 mb/s haal. Mijn 'oude' 160 GB schijf haalt over het algemeen meer; namelijk 50 mb/s.
Ik heb uiterraard alles al geprobeerd wat ik zou kunnen bedenken, van het veranderen van de SATA/PATA instellingen in de BIOS tot het zoeken hier op GOT. Daarnaast heb ik geprobeerd DMA in te schakelen, maar hoewel ik deze heb ingesteld op "DMA, indien beschikbaar" draait de nieuwe schijf toch in PIO-modus. Dit terwijl mijn 'oude' schijf van Maxtor wel in "Ultra DMA mode 5" draait.
Het vreemde naar mijn idee is dus ook dat op het ene moment de schijf wel snel is, en op het andere moment niet. Hieronder volgt een screenie met de testresultaten.

De C-schijf is de 160 GB maxtor en de H-schijf is de 80 GB WD schijf:
Kan iemand mij tips geven om dit probleem op te lossen?
Ik heb uiterraard alles al geprobeerd wat ik zou kunnen bedenken, van het veranderen van de SATA/PATA instellingen in de BIOS tot het zoeken hier op GOT. Daarnaast heb ik geprobeerd DMA in te schakelen, maar hoewel ik deze heb ingesteld op "DMA, indien beschikbaar" draait de nieuwe schijf toch in PIO-modus. Dit terwijl mijn 'oude' schijf van Maxtor wel in "Ultra DMA mode 5" draait.
Het vreemde naar mijn idee is dus ook dat op het ene moment de schijf wel snel is, en op het andere moment niet. Hieronder volgt een screenie met de testresultaten.

De C-schijf is de 160 GB maxtor en de H-schijf is de 80 GB WD schijf:
Kan iemand mij tips geven om dit probleem op te lossen?
..:: ::..