[Livabox] Wanadoo Livebox en Draytek Vigor 2300 router

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo,

Ik heb een vraag over mijn Wanadoo livebox. Ik had namelijk eerst chello, en daarop had ik een Draytek Vigor 2300 router aangesloten. Nu ik die livebox heb, is het allemaal heel anders. De livebox heeft maar 2 poorten, en ik heb anyway al meer pc's dan 2! Tevens heb ik op mijn Draytek een printerserver, waar ik nogal gebruik van maak. De bedoeling is om de livebox uit de schakelen, en de Draytek als router te laten fungeren, nu heb ik hier een aantal vragen over:

- Op welke poort van de Draytek router moet ik de Wanadoo Livebox netwerkkabel duwen? In de WAN poort of in een normale netwerkpoort ?
- Ik wil de DHCP server van de Draytek gebruiken. Als ik de DHCP server van de livebox uit doe, kan ik dan gewoon de DHCP server gebruiken van de Draytek router?
- Hoe schakel ik de firewall uit op de Livebox?
- Als ik de DHCP server en de firewall uit heb op de livebox, dan is de Livebox een modem met een swtich geworden ?

Graag antwoordjes :D

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• Dark Wanderer
Weet echt niemand hier een antwoord op ???

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:07
Waarom hang je geen switch aan je livebox. Dan ben je klaar. Hoef je geen moeilijke instellingen te doen, dubbel te routeren etc.

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

Kun je de DHCP op de Draytek niet uitzetten? Dan heb je een dure switch :)

Yo.

• Dark Wanderer
Ja maar kijk ik heb liever dat de Draytek de router is, en de livebox alleen een modem. Op die manier kan ik dan gebruik maken van de geavanceerde VPN functies van de Draytek!

• enveekaa
  • Laatst online: 13-02 15:53
Zoek eens of je die Livebox gewoon alles kan laten forwarden naar je Draytek (pptp), zodat je Draytek het WAN op krijgt.

Google eens op "wanadoo livebox bridgen" of "wanadoo livebox pptp"

Succes
Pagina: 1