Toon posts:

Vast IP adres voor Dial Up Networking?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ga ik naar Utrecht verhuizen en dan laat ik ADSL komen. Na het lezen van vele positieve reacties hier, heb ik besloten om dit bij Cistron te doen. Helaas kan een derde vriend van mij toch niet mee verhuizen, zodat hij niet van ons netwerk kan profiteren. Hij heeft een netwerk met een verbinding via Chello in Amsterdam. Ik weet best wel wat van locale netwerken, maar het volgende gaat mij toch nog even te ver:

Ik heb het idee om hem via Dial Up Networking in te laten loggen op ons netwerk. Eventueel met twee domeinen (Is dit zinvol?) Om bij ons in te loggen, moet hij volgens mij dus ons IP adres hebben (Heb ik dit goed?) Moet ik hiervoor een statisch IP adres hebben, of is er ook een manier om dit met een dynamisch adres voor elkaar te krijgen? (Statisch kost bij Cistron eenmalig 75,- meer)

Simpel gezegd wil ik dus 2 netwerken via Internet aan elkaar knopen. Lukt dat op bovenstaande manier, of zijn er veel betere oplossingen?

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:19
misschien kan je ook dit met winroute voor elkaar krijgen d.m.v. NAT

Helaas geen ervaring mee

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Dit is te regelen via een VPN (Virtual Private Network).
Het kan met een dynamisch want die server moet toch constant aan blijven staan om dit te realiseren .. maar statisch-ip maakt het wel makkelijker ..

Overigens kan je misschien wel gewoon via een gratis service als dyndns.org een dns-naampje krijgen en hoef je ook geen statisch ip

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
Imdos: (gezien je icon)

Is het voor een verbinding in Linux makkelijker om een statisch IP adres te hebben? Ik heb ergens gelezen dat het met een dynamisch adres ook moet lukken, maar mijn huidige iSDN adapter blijft ook maar om een adres vragen. (Wat ik dus niet heb, met ISDN!)