Toon posts:

Voeding kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd problemen met mijn videokaart (fannetje draait niet meer zo soepel als hij hoort te draaien en wil de pc dus wel eens uitgaan). Ik besloot om mijn geluidskaart die er dicht op zit maar even te verplaatsten. Wel zat er even een kabel in de weg, bleken van die USB pinnetjes te zijn.
Dus kon ik mooi effe gaan opzoeken hoe de volgorde inelkaar zat. Nou, pinnetjes zitten weer goed.
Ik druk op de power button.. gebeurt er dus niks.

Wel zie ik dat er gewoon nog een groen lampje brand op mn moederbord, ook brand het lampje bij de netwerkaansluiting. Maar thats it. Ik dacht eigenlijk ook dat het knopje op de voeding normaal hoort te branden als die knop is ingedrukt maar hij brandt niet.

voeding is dacht ik 1,5 jaar oud. Levicom 450 Watt.
Wat is er hier aan de hand :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 05:04 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:48
Misschien dat je het draadje van de powerknop niet vast of op verkeerde plek hebt gezet.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je nu alle add-on kaarten er eens uithaalt, die front USB loshaalt enz, dus zo kaal mogelijk opstarten. Kan het ding dan wel opstarten of niet?
Haal desnoods even de hele pc uit de kast om er zeker van te zijn dat hij geen kortsluiting maakt :).

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:24
bleken van die USB pinnetjes te zijn.
Heb je niet per ongeluk het draadje van de power losgehaald? Als het goed is staat op je mobo bij die rij pinnetjes de letters pwr of power. Je hebt ook een draadje lopen van de powerknop naar je moederbord. Controleer even of die op de goed plaats zit. :)

-

Verwijderd

Topicstarter
power draadje niet aan gezeten, ook nog even gechecked.
Alle addon kaarten eruit gehaald USB pinnetjes had ik ook al eruit gehaald.
Helpt niet :/

Verwijderd

Topicstarter
Maar het kan toch de voeding zijn ook al brandt er een lampje op moederbord?

Heb net even voeding op oud pentium 3 moederbord aangesloten, gebeurt ook niks.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Voeding dan maar verot :P ???

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad de voeding, heb even een pc geleend van iemand.
Zijn voeding erin gedaan, was wel even raar moment, want mijn voeding ging ook aan.
Maar het ging hier alleen om de fans (+LED) van de voeding en nie de voeding zelf.
Stond wel even raar te kijken.

Mijn PSU ook nog even in de andere PC gedaan, ook daar brand het lampje van moederbord maar niet meer dan dat.

Nu maar dat ik het bonnetje terug kan vinden, want garantie was 2jr :*)
Pagina: 1