Toon posts:

Problemen met Asus printserver en HP Laserjet 1020

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus WL 500g Deluxe router met ingebouwde printserver. Als ik mijn HP Laserjet 1020 hierop aansluit lijkt alles goed te zijn.

Maar dan wil ik gaan printen en dan doet hij het dus niet, hij geeft op een gegeven moment een melding dat hij het document niet kan afdrukken en dat is het dan. Ik heb alle settings al geprobeerd (spooled, bi-directioneel, etc etc), ik heb wanhopig zelfs al een keer mn hele pc geformateerd en opnieuw win XP geinstalled.

Het rare is, als ik in de status van de router kijk, dan ziet hij de printer en geeft hij geen enkele foutmelding. Als ik de printer op de manier zoals in de manual van de router vermeld staat verifieer dan klopt het allemaal, alleen printen doet ie niet.

Direct op de pc is er geen probleem. En als ik mijn Deskjet 3650 aansluit doet ie het wel!!??

Ik snap er dus helemaal niets meer van, ik heb wel iets gelezen over dat nieuwere HP printers niet geschikt zouden zijn voor een netwerk omdat ze voor thuisgebruik bedoelt zijn, maar Asus geeft zelf een lijst met daarop zekere compatible printers en de HP Laserjet 1010 werkt volgens hun 100% zeker. Deze is de voorganger van de 1020 en het verschil zit hem voor zover ik er iets van kan vinden alleen in de buitenkant.

Heeft iemand hier ervaring mee, en wellicht tips om het op te lossen?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:01
Ben bang voor je dat het niet gaat werken. We hadden op het werk hetzelfde probleem met een 1020 en een Linksys Printserver.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg net van iemand een link naar een of ander HP forum waar idd staat dat de printer host-based is en dat het een kwestie van geluk is als ie het doet, zoals bij de 1010, en dat je alleen mbv een hele dure hp printerserver het voor elkaar kan krijgen.

Naja, misschien dat er hier iemand rondloopt die het op een of andere manier toch voor elkaar heeft gekregen. Ik heb nog een heel klein beetje hoop.Er moet toch gewoon n manier zijn....

Verwijderd

ik ben bang voor je dat dit dus wel degelijk GAAT werken, ik heb zelf de LJ 1010 van HP en aangesloten op een asus wl500g router ( geen deluxe, dus met usb 1.1 ) en heb hierop de firmware van OLEG staan ( wl500g.info ) en deze werkt perfect,

Stel hem wel goed in, doe dit via Printer toevoegen

--> ADD Printer
--> Uitvinken van autodetect
-->Port toevoegen
-->LPR Server