Toon posts:

Connecten met buren

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een laptop na hem thuis opgestart te hebben kon ik ineens connecten met 3 wifi netwerken, 1 beveiligd en 2 onbeveiligd = gratis internet etc.

Nu vind ik het wel zo fatsoenlijk om dit aan mijn buren te melden, maar aangezien ik vrijstaand woon met om ons huis heen verschillende slachtoffers wil ik graag weten of er ook een makkelijke manier is om achter de lokatie van deze acces points te komen. En mn buren even te vertellen dat ik in principe over gewoon bij kan. Nou heb ik geen kwaad in de zin maar toch lijkt me dit wel fatsoenlijk

Dus hoe kom ik makkelijk achter de lokatie van deze acces points, of stuur ik ze een berichtje..

BVD! :)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

icm een GPS en mappoint kan je de zender van een signaal trianguleren afaik...
zo worden ook vaak wardrives gedaan en dan word de gps locatie opgeslagen en opgestuurd naar een bepaalde site (was een NL wardrive site waar je dus je mappoint kaartjes heen kan sturen)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45

tweakerbee

dus..?

Makkelijkst is met netstumbler gaan lopen (Google). Als het signaal op z'n sterkst is weet je welk huis het is.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

in command shell : net send xxx.xxx.xxx.xxx (ip adress van computer buren) hallo uw wifi verbinding is niet goed beveiligdt ik kan u eventueel helpen ik woon op nr blabla...

meeste n00bs accepteren zowieso net send messages

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 01:04:
in command shell : net send xxx.xxx.xxx.xxx (ip adress van computer buren) hallo uw wifi verbinding is niet goed beveiligdt ik kan u eventueel helpen ik woon op nr blabla...

naam erbij zetten helpt ook wel, dan komen ze eerder naar je toe denk ik...
ik heb mijn buren ook wel eens gewarschuwd dat hun verbinding open stond.
heeft toen een tijdje dichtgezeten en is ondertussen weer open. heb ze pas weer gewaarschuwd, dus denk dat ze het wel weer dichtbakken... maar veel vertrouwen heb ik er niet in:P

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 01:04:

1) Beveiligd :P
2) Sinds XP SP2 staat de Messenger service uit en werkt een net send dus niet meer

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

RobIII schreef op donderdag 03 november 2005 @ 01:11:
[...]

1) Beveiligd :P
2) Sinds XP SP2 staat de Messenger service uit en werkt een net send dus niet meer
lang niet iedereen update...
daarnaast kan je natuurlijk ook ff packets sniffen op zoek naar email, en dan de uitgaande mail pakken en het emailadres er uit jatten en een mailtje sturen ;)

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
en dat laatste is zekers strafbaar ...

als je per ongeluk een buurman hebt die redeneerd zoals ik, (of je doet het bij mij) heb je nadien niet de buurman aan je deur staan, maar de politie wegens inbraak op iemand anders netwerk en schending van de digitale privacy zonder gerechterlijke toestemming.

data sniffen op anderen hun netwerk en die data nadien bekijken/gebruiken = privacy inbreuk en dat is in zowat elke europees land strafbaar.

dus oftewel doe je dat via signaal sterkte metingen en stap je nadien naar de juiste deur.
oftewel leer je ermee leven, en laat je de buurman zijn lessen maar leren op de moment dat zijn wifi gekaapt is, misbruikt voor inbraak op een net of sharing van warez ofzo...

(ps: redeneren als in: dan had ie het maar moeten beveiligen is net als denken:
ik mag in die auto inbreken omdat de eigenaar ervan geen alarm heeft laten installeren...
neen dus: die auto (in dit geval het wifi-netwerk) is van iemand anders en daar blijf je af:
je mag kijken naar de auto, aanraken, maar je kruipt niet in de auto of gaat er niet mee rondtoeren)

[ Voor 21% gewijzigd door soulrider op 03-11-2005 02:03 . Reden: nog effe moraalridder spelen ;) ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

hebje helemaal gelijk in.
maja als je een berichtje achter kan laten zonder al te veel moeite, is dat het simpelste natuurlijk.
aanbellen werkt ook ofcourse.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
FireWurX schreef op donderdag 03 november 2005 @ 02:12:
hebje helemaal gelijk in.
maja als je een berichtje achter kan laten zonder al te veel moeite, is dat het simpelste natuurlijk.
aanbellen werkt ook ofcourse.
Zo eng is het buiten ook weer niet. Gewoon aanbellen is het makkelijkst en zal je buren het minst doen "schrikken" als je het netjes vertelt en brengt.
(Overigens wel even wachten tot het weer dag is voor je aanbelt :7 )

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

brrrrr. dag? buiten? iew!!! :+

Pagina: 1