[audigy ZS]na uitschakelen CMSS geen geluid center en achter

Pagina: 1
Acties:

• Threster be
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-02 05:08

Threster be

Do or do not, there is no try

Topicstarter
Ik zit met een behoolijk raar probleem. Ik heb een Creative audigy 2 Zs met van hetzelfde merk de Gigaworks THX 5.1 550 op aangesloten. De perfect set-up voor een home cinema dus.

Het probleem waar ik nu mee zit; is dat wanneer ik CMSS, een softwaredingetje van creative als onderdeel van EAX dat stereogeluid opschaalt naar 5.1, uitschakel; de geluidskaart helemaal stopt met het sturen van geluid naar de center en de achterluidsprekers. Zelfs als ik in powerDVD 6.0 een DVD met DTS afspeel, stuurt hij dat geluid enkel naar de links- en rechtsvoor. |:( Dit terwijl er met de andere luidsprekers niks aan de hand is; wanneer ik tijdens het afspelen van de bewuste DVD m'n luidsprekers test, doen alle luidsprekers het naar behoren. Met testen bedoel ik ze laten roepen "linksvoor", "center"......

Iemand een idee hoe ik dit verhelp?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Heb je de PowerDVD instellingen al eens nagekeken betreffende audio? 'Use SPDIF'

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Threster be
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-02 05:08

Threster be

Do or do not, there is no try

Topicstarter
inderdaad, problem solved

Had ik zelf nog niet bij stilgestaan 8)7