Ik zit met een behoolijk raar probleem. Ik heb een Creative audigy 2 Zs met van hetzelfde merk de Gigaworks THX 5.1 550 op aangesloten. De perfect set-up voor een home cinema dus.
Het probleem waar ik nu mee zit; is dat wanneer ik CMSS, een softwaredingetje van creative als onderdeel van EAX dat stereogeluid opschaalt naar 5.1, uitschakel; de geluidskaart helemaal stopt met het sturen van geluid naar de center en de achterluidsprekers. Zelfs als ik in powerDVD 6.0 een DVD met DTS afspeel, stuurt hij dat geluid enkel naar de links- en rechtsvoor.
Dit terwijl er met de andere luidsprekers niks aan de hand is; wanneer ik tijdens het afspelen van de bewuste DVD m'n luidsprekers test, doen alle luidsprekers het naar behoren. Met testen bedoel ik ze laten roepen "linksvoor", "center"......
Iemand een idee hoe ik dit verhelp?
Het probleem waar ik nu mee zit; is dat wanneer ik CMSS, een softwaredingetje van creative als onderdeel van EAX dat stereogeluid opschaalt naar 5.1, uitschakel; de geluidskaart helemaal stopt met het sturen van geluid naar de center en de achterluidsprekers. Zelfs als ik in powerDVD 6.0 een DVD met DTS afspeel, stuurt hij dat geluid enkel naar de links- en rechtsvoor.
Iemand een idee hoe ik dit verhelp?