[SLI]7800GTX wil niet in SLI functioneren

Pagina: 1
Acties:

• systemfan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-07 16:35
Hallo,

Heb hier een computer waarin 2 Asus 7800 GTX kaarten zitten. Winxp geinstalleerd, originele asus drivers, etc. Windows herkend beide kaarten, ook de nvidia drivers herkennen de SLI modus en vragen ook of ik deze wil inschakelen. Ik doe dat dus, maar als ik dan 3D mark run krijg ik scores die normaal zijn voor een enkele 7800GTX. Heb al verschillende drivers geprobeerd (standaard 77.50, 77.77, 78.01, 81.85), de kaarten omgewisselt, de stroom connectors omgewisseld, de verbinding gecontrolleerd, het kaartje met de ledge op het moederbord gecontroleerd, niets helpt...

system specs:
AMD 3800+ Venice
MSI K8N Diamond 54G
2GB Corsair Value Select
2* Asus N7800GTX
Superflower SF-500K14BK 500Watt

wie kan mij helpen? :>

mvg,
SyFa

The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:08
Wat vind jij normaal voor 1 enkele GTX dan?

• Dre4life
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-05-2024
Heb je al in de bios gekeken bij mij kan je daar ook nog het een en ander voor sli instellen.

• systemfan
STIMPPYYY schreef op woensdag 02 november 2005 @ 23:58:
Wat vind jij normaal voor 1 enkele GTX dan?
3D mark 03 ~16000
3D mark 05 ~7650
Dre4life schreef op donderdag 03 november 2005 @ 00:04:
Heb je al in de bios gekeken bij mij kan je daar ook nog het een en ander voor sli instellen.
heb daarin al vanalles geprobeerd, zelfde reslutaat :(

The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
systemfan schreef op donderdag 03 november 2005 @ 00:27:
[...]

3D mark 03 ~16000
3D mark 05 ~7650
En wat heb jij in SLI dan?
Probeer anders eerst even één kaartje in 3d Mark, en stop daarna je 2e erin en zet hier het verschil neer.

(misschien je 3800+ je iets hoger klokken?)

• systemfan
endless schreef op donderdag 03 november 2005 @ 00:30:
[...]

En wat heb jij in SLI dan?
Probeer anders eerst even één kaartje in 3d Mark, en stop daarna je 2e erin en zet hier het verschil neer.

(misschien je 3800+ je iets hoger klokken?)
zojuist getest, 1 kaart geeft net hetzelfde resultaat als de 2 in SLI :?

Verwijderd

systemfan schreef op donderdag 03 november 2005 @ 01:04:
[...]

zojuist getest, 1 kaart geeft net hetzelfde resultaat als de 2 in SLI :?
Ik weet niet wat er gebeurt als je 2 NIET dezelfde BIOS gebruikt van beide kaarten ? Volgens mijn herkent die dan wel SLi, maar draaid het niet als SLi.

• systemfan
ik heb dit gevonden

kan dit het probleem zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door systemfan op 03-11-2005 12:45 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik wil niet heel vervelend doen, maar "maar" 30A op je volledige 12V-lijn? En dat voor 2x een GF7800?

*edit*
Als je op http://www.slizone.com/object/slizone2_build.html kijkt, dan staan er onderaan een x aantal voedingen genoemd die mogelijkerwijs door NVidia worden aangewezen als SLI-ready. Daarbij moet ik opmerken dat enkelen ook 30A hebben, maar dat er aanzienlijk wat voedingen (en reputaties) op het spel staan die al snel 35A of meer leveren en dat zelfs op een split 12V-rail.

[ Voor 67% gewijzigd door MAX3400 op 03-11-2005 13:06 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Waarom heb je 2 van deze kaarten, als één al ruim voldoende is om alle spellen op zn hoogste te spelen met AF/AA etc...>?

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:30

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

systemfan schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:44:
ik heb dit gevonden

kan dit het probleem zijn?
OMG, dat is wel stupide zeg dat er drie condensatoren in de weg zitten tegen die powerconnector. Zitten die er bij jou ook dan? Kan je ze niet heel voorzichtig ombuigen zodat die connector toch vrijkomt.

Het zou overigens betekenen (denk ik) dat de tweede kaart helemaal niet functioneerd of zelfs wordt gedetecteerd. Jij zegt dat dat bij jou wel het geval is. Ik denk dat er bij jou dus ook iets anders speelt en dat zal haast een instelling of driver probleem zijn.

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-08 11:39
ToFast schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:02:
Waarom heb je 2 van deze kaarten, als één al ruim voldoende is om alle spellen op zn hoogste te spelen met AF/AA etc...>?
Het gaat hier nu niet om. Deze meneer heeft 2 kaarten gekocht en wil graag dat deze 2 kaarten gaan werken.

Heb je al Nvidia geraadpleegt? daar een berichtje naar gestuurd ofzow?

• MAX3400

MAX3400

Heb je trouwens wel 100% de instructies gevolg op pagina 2-22 t/m 2-25 van je handleiding. Daar staat namelijk een constructie vermeldt omtrent het inschakelen van SLI waar ik blindelings overheen zou hebben gelezen tijdens het bouwen van een systeem.

Het is trouwens een en en situatie. Je moet zowel je ledger-kaart omzetten en vastzetten alswel als de SLI-bridge op je kaarten monteren.

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 03-11-2005 13:16 ]

• systemfan
MAX3400 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:00:
Ik wil niet heel vervelend doen, maar "maar" 30A op je volledige 12V-lijn? En dat voor 2x een GF7800?

*edit*
Als je op http://www.slizone.com/object/slizone2_build.html kijkt, dan staan er onderaan een x aantal voedingen genoemd die mogelijkerwijs door NVidia worden aangewezen als SLI-ready. Daarbij moet ik opmerken dat enkelen ook 30A hebben, maar dat er aanzienlijk wat voedingen (en reputaties) op het spel staan die al snel 35A of meer leveren en dat zelfs op een split 12V-rail.
Volgens de specs van de voeding heeft deze een split 12V rail, 1 metb 18A en 1 met 20A, is toch voldoende hoop ik, of moet het echt zo een zijn uit dat lijstje?
superduper schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:03:
[...]

OMG, dat is wel stupide zeg dat er drie condensatoren in de weg zitten tegen die powerconnector. Zitten die er bij jou ook dan? Kan je ze niet heel voorzichtig ombuigen zodat die connector toch vrijkomt.

Het zou overigens betekenen (denk ik) dat de tweede kaart helemaal niet functioneerd of zelfs wordt gedetecteerd. Jij zegt dat dat bij jou wel het geval is. Ik denk dat er bij jou dus ook iets anders speelt en dat zal haast een instelling of driver probleem zijn.
heb zojuist geprobeerd, moet al redelijk wat moete doen om er beweging in te krijgen, dus lijkt het mij niet verstandig om hier aan te zitten buigen :/

driver/instelling probleem: welke drivers raad jij me aan, heb al verschillende geprobeerd met allerhande instellingen, steeds zelfde resultaat. :/
elma_illusion schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:06:
[...]

Het gaat hier nu niet om. Deze meneer heeft 2 kaarten gekocht en wil graag dat deze 2 kaarten gaan werken.

Heb je al Nvidia geraadpleegt? daar een berichtje naar gestuurd ofzow?
Technical Support:

If you are looking for technical support on any NVIDIA-based product, please contact either the PC or the board manufacturer of your product.

Heb gisteren al mail gestuurd naar Asus, voorlopig nog geen antwoord. Als ik telefoneer nemen ze niet op.
MAX3400 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:11:
Heb je trouwens wel 100% de instructies gevolg op pagina 2-22 t/m 2-25 van je handleiding. Daar staat namelijk een constructie vermeldt omtrent het inschakelen van SLI waar ik blindelings overheen zou hebben gelezen tijdens het bouwen van een systeem.

Het is trouwens een en en situatie. Je moet zowel je ledger-kaart omzetten en vastzetten alswel als de SLI-bridge op je kaarten monteren.
zit ook allemaaal zoals eht hoort :|

Verwijderd

ToFast schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:02:
Er zijn genoeg spellen die een enkele GTX niet aankan op zijn hoogste settings.
Bovendien geeft SLi je extra IQ opties.
En waarom antwoorden in dit topic als je toch niet van plan was te helpen?

Ontopic: je voeding is het probleem niet, de gesplitte 12V rails moeten ruim volstaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 14:09 ]

• MAX3400

MAX3400

systemfan schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:03:
[...]

Volgens de specs van de voeding heeft deze een split 12V rail, 1 metb 18A en 1 met 20A, is toch voldoende hoop ik, of moet het echt zo een zijn uit dat lijstje?
Het hoeft niet speciaal eentje uit die lijst te zijn, maar volgens TomsHardware zou een SLI-opstelling rond de 400W wegtrekken uit je voeding bij full-load gaming en tegen de 300W tijdens het booten van je systeem; je hebt dus eigenlijk een voeding nodig met meer Ampere, in mijn ogen.

400W / 12V = 33A
300W / 12V = 25A

Mocht ik het hier verkeerd hebben, dan hoor ik graag de correcte (in de praktijk gemeten) waardes maar ik baseer me voorlopig op:

http://graphics.tomshardw...2/nvidia_7800_gtx-09.html
http://graphics.tomshardw...2/nvidia_7800_gtx-10.html

*edit*
Ik heb zelf een Tagan 480W voeding voor een single GF7800GTX-systeem en bij full-gaming zie ik nog wel eens dipjes op de 12V.

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 03-11-2005 14:18 ]

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 07:09
Je zou nog de officieele 81.87 beta drivers kunnen proberen.. Maar ik denk dat dat niet zo heel veel uit gaat maken..

Verder moet je voeding zker wel sterk genoeg zijn.. En ook al wanneer je een minder sterke twee keer 12 volt voeding had gehad, dan had het als nog moeten werken. (ook al zou die net te weinig spanning leveren.. want dan clocken je drivers je kaarten automatisch lager)

Ik denk dat het toch een moederbord kwestie is :( Btw nVidia zegt toch dat je met de computer fabrikant of de mobo fabrikant kontakt op moet nemen?? En jij hebt toch een msi moederbord? of zie ik dat verkeerd :P
Maja misschien weet asus het ook wel.. Iedergeval GL

[offtopic] @ MAX3400 heb je een tagan uo1 480watt voeding met één 12volt lijn? Mijn Tagan 2force U22 480watt met twee 12 volt lijnen blijft gewoon nog super stabiel toen ik teste met een asus 7800GTX..

[ Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 03-11-2005 14:54 ]

>PC specs<

• systemfan
MAX3400 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:16:
[...]

Het hoeft niet speciaal eentje uit die lijst te zijn, maar volgens TomsHardware zou een SLI-opstelling rond de 400W wegtrekken uit je voeding bij full-load gaming en tegen de 300W tijdens het booten van je systeem; je hebt dus eigenlijk een voeding nodig met meer Ampere, in mijn ogen.

400W / 12V = 33A
300W / 12V = 25A

Mocht ik het hier verkeerd hebben, dan hoor ik graag de correcte (in de praktijk gemeten) waardes maar ik baseer me voorlopig op:

http://graphics.tomshardw...2/nvidia_7800_gtx-09.html
http://graphics.tomshardw...2/nvidia_7800_gtx-10.html

*edit*
Ik heb zelf een Tagan 480W voeding voor een single GF7800GTX-systeem en bij full-gaming zie ik nog wel eens dipjes op de 12V.
misschien moet ik er wel bijvertellen dat de 2 SLi powerconnectors aan elkaar zijn gekoppeld, dus er komt 1 kabel uit de voeding waar de 2 pci-e connectors aan vast zitten

de 12V lijn zit op 11.91V

• KappeNou
systemfan schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:53:
[...]

misschien moet ik er wel bijvertellen dat de 2 SLi powerconnectors aan elkaar zijn gekoppeld, dus er komt 1 kabel uit de voeding waar de 2 pci-e connectors aan vast zitten

Het beste is wel apart aansluiten.. In sommige gevallen kan het namelijk problemen op leveren. Dus je kan misschien ff proberen het anders aan te sluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 03-11-2005 14:57 ]

>PC specs<

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
[...]

Dat kan je beter even veranderen zodat ze allebij op een aparte lijn zitten.
Wordt ook aangeraden, tenminste wel bij mijn kaart. :)

Verwijderd

[...]

als je gesplitte rails hebt moet je natuurlijk 2 verschillende kabels gebruiken

• KappeNou
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:23:
[...]

als je gesplitte rails hebt moet je natuurlijk 2 verschillende kabels gebruiken
Uhmm alle 12V kabels zitten op 1 rail.. en je moederbord, CPU etc zitten vervolgens op de andere 12V rail aangesloten..
Tenminste dit is normaal gesproken zo..
Lijkt me sterk dat het bij zijn voeding niet anders is :?

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 03-11-2005 15:29 ]

>PC specs<

• MAX3400

MAX3400

KappeNou schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:28:
[...]

Uhmm alle 12V kabels zitten op 1 rail.. en je moederbord, CPU etc zitten vervolgens op de andere 12V rail aangesloten..
Tenminste dit is normaal gesproken zo..
Lijkt me sterk dat het bij zijn voeding niet anders is :?
Zoals aangegeven; er zijn zat voedingen die 2 of meer 12V-rails hebben. Daardoor voorkom je dus dat bij opstarten van je PC (met veel schijven, 2 videokaarten etc) je je PC omver trekt.

• KappeNou
MAX3400 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:51:
[...]

Zoals aangegeven; er zijn zat voedingen die 2 of meer 12V-rails hebben. Daardoor voorkom je dus dat bij opstarten van je PC (met veel schijven, 2 videokaarten etc) je je PC omver trekt.
wat heeft dat nou mee te maken met wat ik zeg.. Ik weet precies wat voedingen en spanningen doen m8 :P Het ging der om dat die gozer denk dat er molexen in je kast hangen die aan twee verschillende 12 volt rails vast zitten..
Maar dat is niet zo, ze zitten allemaal aan de zelfde vast..
Je gehele moederbord met chipset + cpu etc zit aan de andere rail vast, dus die krijgen van de andere 12 volt rail ze spanning..
Waardoor niet één 12 volt rail en je moederbord moet voorzien van spanning en ook nog is al je spullen in je kast (in jou geval 2 7800's en harde schijf enzovoort)

Dus ik snap eigenlijk niet waarop je quote.. Ik probeer je te helpen btw.. Maja kep zelf ook maar een 2x 12volt rail voeding en 6 jaar elektrotechniek gestudeerd.. Dus mja wat weet ik eigenlijk.. Sorry van me post? :D

[ Voor 19% gewijzigd door KappeNou op 03-11-2005 16:23 ]

>PC specs<

Verwijderd

KappeNou schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:16:
[...]

wat heeft dat nou mee te maken met wat ik zeg.. Ik weet precies wat voedingen en spanningen doen m8 :P Het ging der om dat die gozer denk dat er molexen in je kast hangen die aan twee verschillende 12 volt rails vast zitten..
Maar dat is niet zo, ze zitten allemaal aan de zelfde vast..
Je gehele moederbord met chipset + cpu etc zit aan de andere rail vast, dus die krijgen van de andere 12 volt rail ze spanning..
Waardoor niet één 12 volt rail en je moederbord moet voorzien van spanning en ook nog is al je spullen in je kast (in jou geval 2 7800's en harde schijf enzovoort)

Dus ik snap eigenlijk niet waarop je quote.. Ik probeer je te helpen btw.. Maja kep zelf ook maar een 2x 12volt rail voeding en 6 jaar elektrotechniek gestudeerd.. Dus mja wat weet ik eigenlijk.. Sorry van me post? :D
Hoe weet jij nu hoe dat met zijn voeding geregeld is. Bij de 600W OCZ voedingen krijgen mobo + chipset stroom van beide rails, de 2 PCIE connectors krijgen stroom van verschillende, afzonderlijke 12V rails. Dit is net het kenmerk van speciale SLI voedingen.
En deze gozer moet daarvoor geen 6 jaar studeren om dat te weten.
Pagina: 1