Slotje, schopen, schelden WHAT EVER

Pagina: 1
Acties:

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

Topicstarter
LS,

Ik lees al (bijna) meer dan 3 jaar GoT en Tweakers... maar de laatste tijd (2 maanden ofzo) kom ik de meeste ERGERNIS tegen.. mensen zeuren om slotjes over topic's.. Mensen verwijzen naar Search, 99% TERECHT, en ga zo maar door... Heeft GoT een VIRUS ofzo.. of ligt het aan mij? GoT has changed, hope it doesn't gonna kill it!...

Voor deNewBies.. ReadFirst Then Ask Questions!... :( :(

Macconner! | speed 733@1007 :)

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

ow jah, en newbies, lees de FAQ ook eerst es ff...

Verwijderd

Kan er niet by Overclocking zo een topic bovenaan komen?? Dat daar ook blijft??

Gewoon met hoe verf ik, hoe klok ik over.
Hoe maak ik een gat??

Dat soort zooi.

Wat je hebt op 1 dag zo een stuk of 10 van die vragen.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Juistem
Net als in GoT-kroeg en waar nog meer (audio en video dacht ik ook)

Maar het is al helemaal erg als er een vraag word gesteld en 5 topics lager staat _precies_ dezelfde vraag.

Verwijderd

Tja

Verwijderd

Pas op mensen, stel geen vragen meer want de "DIE-HARD's" ergeren zich. :(

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als je op deze manier tekeer gaat dan haal je het forum echt om zeep.

Dit forum kan wel een moderator gebruiken die de newbie topics naar de andere forums moved en een policy en evt een FAQ kan opstellen.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:07

Floor-is

5.2

Het zou in dit geval misschien makkelijk zijn als er één persoon een thread start in Lieve Adjes met dit voorstel.

Daarbij is het misschien zelfs ook wel erg gemakkelijk als jullie vast kijken wat de meest voorkomende vragen zijn en hier een kort stukje uitleg over maken. Dat kan dan heel gemakkelijk in een soort "tutorial" (aka bovenste topic) worden opgenomen.

Lijkt me wel dat jullie samen moeten bepalen wie het word die de thread start en wat voor vragen er al beantwoord gaan worden in de tutorial enzo...

Bericht hierboven

Verwijderd

Nou nou
alsof je van goeie huize moet komen wil je hier een vraag willen stellen..
maakt het wat uit of ze tig keer dingen herhaaldelijk vragen?
zo zijn wij ook geweest bij begin ..
maar als al die ergelijke topics je storen waarom lees je ze dan ??

Verwijderd

Vind jij niet dan dat een tutorial bovenin handig kan zijn. Het zou een hoop oplossen. Want er wordt inderdaad 10x hetzelfde gevraagd en als je 10x per dag GoT checked wordt je daar best wel gek van

Verwijderd

Tsja, maar je hoeft niet te antwoorden. Ik zie ook dat er soms 10 man om een slotje zeuren. In plaats dat één iemand dat nou doet en de rest zich nu stil houdt. Het intypen van het woord 'slotje' kost al meer tijd dan op de 'back'-knop van je brwoser te klikken.
Dit geldt ook voor de mensen die steeds om 'crosspost' roepen. We zijn allemaal ooit new-bies geweest. Soms is het idd wel eens duidelijk dat iets al vaker aan de orde is geweest, maar dat weet de newbie die net Tweakers ontdekt niet. In plaats van 'crosspost' in te tikken kun je net zogoed antwoord geven, of 'back' klikken. Dat houd de threads tenminste weer wat overzichtelijker.

Zo, ik heb gezegd.

Verwijderd

Ok dat is wel waar .. er wordt meteen om slotje geroepen. Ik druk altijd meteen op 'backspace' ;)
Gaat sneller dan de back-knop van me browser :P

Verwijderd

Of de back knop van je muis!

Verwijderd

:? die heb ik nie |:(

Verwijderd

Ach ja ...

We leren het allemaal wel een keer ..
hoop ik (8>

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Imo komen er teveel jonge (wannebe)tweakers... die meer spammen dan iets zinnigs zeggen ;)

Verwijderd

Sorry hoor, maar als jullie er tóch over bezig zijn....
HOE MAAK IK EEN GAT IN MIJN COMPU?!! >:)
Verder ben ik het helemaal met deze topic eens hoor!

Verwijderd

Niet zo schreeuwen Klaasjong!

Wat denk je van een boormachine?

Verwijderd

Ja of een decoupeerzaag(:?) en een dremel.. heb ik het ook mee gedaan gewoon beetje zagen en vijlen enzow .. dan lijkt het totaal niet rond :P dus nog wat vijlen en zow (met de dremel) totdat die wel rond is .. dus maak eerst een gat dat kleiner is dat wat het moet worden. Groter maken kan, maar kleiner maken niet ! :P

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:58
is dit nou het nieuwe OnzinForum? :?:(:P

Verwijderd

Imo komen er teveel jonge (wannebe)tweakers... die meer spammen dan iets zinnigs zeggen ;)
Tsja ... ik vind dat spammen nog wel mee vallen..
En ik ben het nog altijd eens met de stelling (anders is dit ook al spam :+)

Verwijderd

zitten jullie tweakers nergens op een irc chan ? kunnen jullie daar alles vragen of toch veel heb je sneller antwoord ;)

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Please niet alle onzin topics verwijderen: is wel humor soms :) :)
Maar inderdaad, op een dag wordt soms wel 5x hetzelfde gevraagd. Als iemand search zou doen, dan had hij/zij het antwoord veel sneller...

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Ik erger me er ook wel eens aan, maar bekijken het ook eens van de kant van de poster.
Die wil info over ZIJN(M/V) systeem en ZIJN(M/V) problemen.
Ok, mensen moeten meer gebruik maken van de FAQ, maar er is ook een reden waarom ze die FAQ niet gebruiken.
Als ik bijvoorbeeld een stille cooler wil voor mijn systeem zullen de specs ook anders zijn dan bij een PIII systeem en dus heb je ook een andere cooling nodig.
Open maar eens een topic dat je een stille cooler wil hebben voor je Thunderbird.
Je krijgt tientallen antwoorden die stuk voor stuk verschillen.
Maar als je een stile cooler wil hebben voor een PIII systeem heb je helemaal niks aan de antwoorden die bij een Athlonsysteem worden gegeven.

Misschien is het ook een idee om bij het aanmelden een mailtje te versturen waarin staat dat er een FAQ is en waar die te vinden is.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

volgens mij moet iedereen gewoon chillen..
tis toch menselijk om een antwoord op jou vraag te willen...zonder lang door de FAQ's te gaan

• Macconner

Macconner

as if is mathers...

Topicstarter
Op donderdag 18 januari 2001 02:42 schreef Kermie het volgende:
volgens mij moet iedereen gewoon chillen..
tis toch menselijk om een antwoord op jou vraag te willen...zonder lang door de FAQ's te gaan
Dat is wensenlijk ja.. geheel mee eens, maar als je daarvoor al 6x een dergelijk antwoord gegeven heb, is de 7de keer erg IRI :( ...

Verwijderd

jezus maak je niet zo druk zeg! ja het is zooooooooooooo iri.... heb je al aandelen in tweakers? nee? stel je dan niet zo aan en open anders lekker zelf een forum. Dit is openbaar (wat volgens mij ook de kracht is van Tnet) en daarom zal het vast wel eens niet zo gaan zoals je wilt. Big fucking deal... stoere praatjes altijd van "old-school ervaren computer techneuten"...beetje om van te :r af en toe.

zo ik heb gezegd. Misschien een beetje grof allemaal maar het is 8.44 en ik heb nog geen koffie op.

Verwijderd

FAQ opstellen is het beste idee. Meest standaard vragen ff opstellen, en daar een goede uitleg bij schrijven.
Dus als iedereen nu zo veel mogenlijk veel gestelde vragen opnoemd, en we evt daarna antwoorden gaan verzinnen.

Of wellicht beter, Start een thread, En laat iedereen daar een standaard vraag met bijpassend antwoord in zetten. Zodra deze af is, of lang begint te worden leest iemand hem op correctheid na, en maakt en een FAQ van. Zo veel FAQ`s zijn er niet, ze worden alleen vaak gesteld.

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 08:45 schreef onehelluvanoize het volgende:
jezus maak je niet zo druk zeg! ja het is zooooooooooooo iri.... heb je al aandelen in tweakers? nee? stel je dan niet zo aan en open anders lekker zelf een forum. Dit is openbaar (wat volgens mij ook de kracht is van Tnet) en daarom zal het vast wel eens niet zo gaan zoals je wilt. Big fucking deal... stoere praatjes altijd van "old-school ervaren computer techneuten"...beetje om van te :r af en toe.

zo ik heb gezegd. Misschien een beetje grof allemaal maar het is 8.44 en ik heb nog geen koffie op.
Juist!!!!!!!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:22
Macconner: je zit geen bijna 3 jaar op GoT hoor :) Je bent uit nov 1999. das net 1,3 jaar ofzo :)

Maar je hebt ontiegelijk gelijk. Ik kom nog net iets voor jou :) uit Oktober 1999. Ik zie ook GoT steeds meer bevuild worden met newbie vragen enzo. Mja zo erg is dat ook niet. Maar wel dat ze het overal op verkeerde fora gaan plaatsen enzo. En al dat onzin-gespam. Mja 't wordt triest zo.

• Macconner

Macconner

as if is mathers...

Topicstarter
Op donderdag 18 januari 2001 12:33 schreef benchMarc het volgende:
Macconner: je zit geen bijna 3 jaar op GoT hoor :) Je bent uit nov 1999. das net 1,3 jaar ofzo :)
Daarvoor las ik alleen en was nog niet aan ut oc'en e.d!.. wou alleen op de hoogte blijven ;) om te posten moet je regged zijn dus tja..

Pagina: 1