[HTML] Iframe inhoud verdwijnt bij resizen browser

Pagina: 1
Acties:

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23-04 19:26
Al enige tijd ben ik op zoek naar een oplossing voor een raar probleem op een wat simpele website. De betreffende site is te vinden op http://relaxion.gameparty.net

Het kan zijn dat de site in 1x goed laadt. Dit is echter niet altijd het geval. Het gedeelte waar de teksten staan wordt soms niet geladen. Deze informatie wordt in een iframe geladen.

Zodra je je browser resized dan valt sowiezo altijd de inhoud van de iframe weg. Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit (wellicht simpele) probleem kan oplossen.

Helaas bood zoeken op GOT en GOOGLE geen uitkomst :(

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:47

André

Analytics dude

Hmmm, dit lijkt een beetje op een iframe renderbug in IE want er staan geen 'onresize' scripts in oid.

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 13:26
In FireFox geen problemen ondervonden hoor :? :/

En in IE wel :+ ;)

[ Voor 19% gewijzigd door the-edge op 02-11-2005 23:41 ]

• EdwinB
Ok na wat zoekwerk wat betreft onresize heb ik het volgende toegevoegd aan mijn index.php:

code:
1
2
3
4
5
<script type="text/javascript">
    window.onresize = function () {
    window.location.reload();
    }
</script>

Dit lijkt grotendeels te werken. Heel soms reload ie toch het iframe niet, maar meestal wel. Een klein nadeeltje is dat het weer wat extra valse pageviews creeert op mn site-tellertje.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
je weet dat je dit ook kan doen met divs? dan heb je het probleem namelijk niet

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• EdwinB
Kan ik via een DIV bijvoorbeeld alleen het iframe verversen bij een resize? Dat zou wel weer beter zijn inderdaad. Kun je een voorbeeld geven van hoe ik dat kan inbouwen in mn site?

[ Voor 5% gewijzigd door EdwinB op 03-11-2005 00:36 ]

• BasieP
EdwinB schreef op donderdag 03 november 2005 @ 00:34:
Kan ik via een DIV bijvoorbeeld alleen het iframe verversen bij een resize? Dat zou wel weer beter zijn inderdaad. Kun je een voorbeeld geven van hoe ik dat kan inbouwen in mn site?
ik doelde meer op het weglaten van de iframe.
met een div waar je text in staat heb je sowieso geen last van de resize bug.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

BasieP schreef op donderdag 03 november 2005 @ 00:11:
je weet dat je dit ook kan doen met divs?
Je zou ook correct gebruik kunnen maken van html. Dan heb je iig geen last van slecht html gebruik 8)7

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• BasieP
disjfa schreef op donderdag 03 november 2005 @ 00:57:
[...]

Je zou ook correct gebruik kunnen maken van html. Dan heb je iig geen last van slecht html gebruik 8)7
disfja ik ben je 'opruiende' bijna flame texten een beetje zat..
ga eens mensen helpen ipv alleen maar te stoken.. niemand heeft wat aan dit soort uitspraken

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 03:31

TweakBoy

---

disjfa schreef op donderdag 03 november 2005 @ 00:57:
[...]

wie zegt dat gebruik maken van divs slecht html gebruik is? met een simpele xmlHttpHeaderrequest vul je dynamisch de pagina op in die div.

net zo makkelijk en overal ondersteund.. het geeft je ook wat meer ruimte in het design.. want een iframe .. kom op zeg.. is outdated..

---

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

TweakBoy schreef op donderdag 03 november 2005 @ 01:02:
[...]
wie zegt dat gebruik maken van divs slecht html gebruik is? met een simpele xmlHttpHeaderrequest vul je dynamisch de pagina op in die div.
Ik zeg absoluut niet dat het gebruik van correct html met gebruik van een xmlHttpRequest slecht is, naast dat je dan wel een paar mensen buiten sluit. Maar je hebt tabellen gebruiken en divs gebruiken wat bijde even slecht is en je hebt correct html gebruik. Daar kan gemakkelijk wat js bij zitten als je dat wilt :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• BasieP
je hebt tabellen gebruiken en divs gebruiken wat bijde even slecht is
leg mij dan eens uit waarom div's opeens slecht zijn.. :?
wie zegt dat gebruik maken van divs slecht html gebruik is?
disjfa schreef op donderdag 03 november 2005 @ 01:05:
Ik zeg absoluut niet dat het gebruik van correct html met gebruik van een xmlHttpRequest slecht is
dat vroeg ie ook niet

[ Voor 55% gewijzigd door BasieP op 03-11-2005 01:13 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:47

André

Analytics dude

BasieP schreef op donderdag 03 november 2005 @ 01:12:
[...]

leg mij dan eens uit waarom div's opeens slecht zijn.. :?
Div's zijn niet slecht, alleen de kreet om tabellen of frames te vervangen door divs is slecht. Je moet gewoon de juiste elementen op de juiste plaats gebruiken.

En BasieP en Disjfa, blijven we vriendelijk doen tegen elkaar ;)

• BasieP
André schreef op donderdag 03 november 2005 @ 08:59:
Je moet gewoon de juiste elementen op de juiste plaats gebruiken.
helemaal waar.
Echter.

ik probeer hier de topicstarter te helpen met een probleem dat hij heeft. Ik krijg het idee dat niet iedereen op got meer zo denkt..
topic kaping over regeltjes en standaarden vind ik al niks, maar loze kreten de ruimte in schieten zonder nadere verklaring en zonder enige relevantie tot de TS vind ik eigenlijk nog triester

• EdwinB
HELP. Ga asjeblieft niet ruzien over wat beter is of wat niet. Ik ben geen held in het bouwen van websites. Als het werkt vind ik het al goed genoeg.

Vreemd was echter dat in een vorig design de site prima werkte en dat ik sindsdien de code vrijwel niet heb aangepast. Zeker het iframe gedeelte niet.

Is het handig als ik de sourcecode van de index.php hier post zodat een "expert" kan adviseren wat ik het beste kan doen? Het vervangen van het iframe door iets wat wel en zelfs beter werkt vind ik een goed idee :)
Pagina: 1