Logitech Desktop MX: Toetsenbord stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:00
Twee weken geleden, deed m'n toetsenbord het niet meer. Dus ik denk, de batterijen zullen wel op zijn (hebben er ruim een jaar ingezeten). Dus ik heb snel maar een simpel PS/2 toetsenbordje met draad aangesloten, en kon zo verder typen.
Echter gisteravond wou ik m'n oude vertrouwde draadloze tobo maar weer eens gaan gebruiken.
Ik doe er nieuwe batterijen in. druk op de connect button op de mouse-dock (Logitech Desktop MX) en de connect op het toetsenbord, de ledjes gaan flikkeren.

Ik wil typen... maar hij lijkt niet te reageren ;(

Het gekke is, dat de F-lock functie het wel lijkt te doen (het ledje op mouse-dock gaat aan en uit) en als je op de sleep-knop drukt, gaat windows ook naar sleep-mode. Maar gewoon typen wil dus niet. (Lock-lampjes reageren ook niet)

Dingen die ik al geprobeerd heb:
  • Andere USB poort
  • Logitech iTouch installeren (geeft foutmelding dat ik geen geldig OS zou hebben (Win XP SP2))
  • Logitech Setpoint installeren, (doet niks)
  • Op de PS/2 poorten pluggen (muis doet het wel, tobo niet)
  • Drivers uninstallen (op 20 verschillende manieren, etc. etc.
  • Nog meer dingen
Maar niets lijkt te helpen. De muis doet het dus wel gewoon (via de mouse-dock ook) maar het toetsenbord niet.
Maar... ook de BIOS kom ik niet door op del te drukken met dat toetsenbord. Dus zou het toetsenbord stuk zijn? ;(

Als het toetsenbord stuk zou zijn, waarom doen de F-lock functie, en sleep-knop het dan wel :?
Kan iemand mij uit de brand helpen.. Want ik weet het niet meer ;(

De website van Logitech kan ik dit probleem ook niet vinden. En via de search stuit ik steeds op topics waar het toetsenbord hapert (en dus wel reageerd).

Samengevat:
Muis doet het wel.
Toetsenbord lijkt het niet te doen, maar F-lock knop, en sleep-mode doet het wel.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Probeer het voor de zekerheid ns op een andere pc.

• ThunderNet
Op een andere pc, doet de muis het wel, toetsenbord niet. Zelfde dus.
(Andere PC is debian, dus denk ook niet dat het aan het OS ligt)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:21
Welke batterijen gebruik je? Gewoon alkaline of NiMH? Probeer het in ieder geval eens met gewone alkaline batterijen. :)

-

• ThunderNet
Ik heb NiMH en gewone alkaline batterijen geprobeerd.. dus daar ligt het ook niet aan.
Maar dan zou je ook verwachten dat er geen communicatie is tussen het toetsenbord en de reciever... Maar dat is er dus wel degelijk. (F-lock lampje gaat aan / uit, en sleep knop laat de pc in slaapstand vallen)

• ThunderNet
iemand? O-)

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-02 13:50
Heb je hem toevallig schoongemaakt met water? :o

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:21
Nee, als het tobo inderdaad in de bios (of eventueel in BartPE/Linux) het ook niet doet ben ik toch wel bang dat hij gewoon stuk is...

-

• ThunderNet
Nog maar weer een trapje... Ik ben er gister achtergekomen dat de mediakeys en volume regeling het dus wel gewoon doen. Erg vreemd.
Ik denk dat ik 'm morgen maar even openschroef om te kijken of ik iets raars zie :)

Iemand nog suggesties? Hij is blijkbaar toch niet stuk :? alleen de gewone toetsen doen het nog steeds niet.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

en heb je al een oplossing kunnen vinden?? ook ik heb opeens ongeveer hetzelfde probleem nu, nadat ik de batterijen heb verwisseld. grappige is dat alles nog wel werkt, maar de bovenste grijze knoppen allemaal in de war zijn. kan dus met geen mogelijkheid F-lock inschakelen

zojuist image terug gezet, mocht niet baten. andere usb poorten net zo. ik heb trouwens een mx700 setje, en gebruik alleen de drivers voor de muis

• Stinie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 13:16
Op logitech producten zit 3 jaar garantie.

Als je de doos hebt bewaard is ruilen geen probleem! En als het een oud product is krijg je de opvolger.

[ Voor 21% gewijzigd door Stinie op 25-12-2005 19:53 ]

• ThunderNet
Stinie schreef op zondag 25 december 2005 @ 19:53:
Op logitech producten zit 3 jaar garantie.

Als je de doos hebt bewaard is ruilen geen probleem! En als het een oud product is krijg je de opvolger.
Bedankt voor de informatie :) doos heb ik nog wel :P complete verpakking natuurlijk niet.
m'n muis MX700 is paar dagen geleden gestorven, en heb ik inmiddels een G7 voor gehaald.

Ik zal begin van het nieuwe jaar eens wat dingen richting logitech sturen :)

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:11

wowi

Heb je je toetsenbord al ontladen dat doet vaak de truuk, zorg dat je contact maakt met de twee batterijpolen van je toetsenbord en ontlaad je toetsenbord een poosje daarna werkt het meestal weer.
(dus kortsluiten !!!) en zonder batterijen erin natuurlijk.
Probeer het maar eens, een schaar is daarbij te gebruiken meestal wel :-) dat advies geeft logitech je ook als je gaat bellen :-). :P

[ Voor 9% gewijzigd door wowi op 25-12-2005 21:16 ]

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

wowi schreef op zondag 25 december 2005 @ 21:09:
Heb je je toetsenbord al ontladen dat doet vaak de truuk, zorg dat je contact maakt met de twee batterijpolen van je toetsenbord en ontlaad je toetsenbord een poosje daarna werkt het meestal weer.
(dus kortsluiten !!!) en zonder batterijen erin natuurlijk.
Probeer het maar eens, een schaar is daarbij te gebruiken meestal wel :-) dat advies geeft logitech je ook als je gaat bellen :-). :P
dus ff met een schaar beide contactpunten aanraken en vervolgens ff niet aansluiten??? dat ontladen snap ik ff niet

en dat deed hem voor mij! super _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door SYQ op 26-12-2005 15:40 ]

Verwijderd

Ik heb net het zelfde voorgehad met men mx 3100 dat het toetsenbord niet meer werkte. Dit blijkt spijtig genoeg nog wel vaker voor te komen. Aangezien er op dit toetsenbord+muis 5 jaar garantie zit heb k het maar even omgeruild nu al even paar maanden gerust. Bij men ander setje de lx 700 heeft de muis het begeven, ook dit lijkt wel vaker voor te komen vind het wel erg vreemd.... Ook dit setje gewoon onder garantie omgeruild...

Verwijderd

Het probleem met het toetsenbord kan je ook als volgt oplossen volgens de helpdesk van logitech:

L-CTRL + L-ALT + F12 3 seconden lang ingedrukt houden.
druk op connect van de receiver
druk op connect van het toetsenbord
druk op ESC

en vervolgens werkt hij dan weer.

Ik weet dat het topic al erg oud is, maar ik voeg het toch maar ff toe, voor als mensen hetzelfde probleem krijgen. Ik belandde ook in dit topic omdat ik het zelfde probleem had en de gegeven oplossingen werkten voor mij niet
Pagina: 1