[cisco 1600] vragen /hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Bij een school gooide ze een cisco 1600 serie weg,
De powersupply zat erbij dus ik denk ik neem hem mee,

maar goed wat kan ik ermee ??
ik zie op cisco.com dat het een router is met EOL status.
veel handige leuke docs etc

er zit een 4mb flashkaart bij voor de rest zie ik geen "extra" opties..
en het is een 1605-R editie ?

mijn vragen zijn:
Is het handig als ik een eigen console kabel fabriceer (rj45 to serieel ??)
Ik heb zelf een pcmcia adapter voor cfkaartjes (o.a 32MB) kan ik deze nuttig toepassen ?
En denken jullie dat ik hem bv als router tussen adsl/windows kan gebruiken of is dit te beperkend ?

tevens ben ik lid van een linux verenigiging misschien ik wel niet maar hun wel ???

google+got search heb ik gedaan en veel tips/links maar dat is niet wat ik zoek meer een onderbouwde mening ipv "gooi weg" of iets dergelijks ..
heeft zo'n ding dus nog zijn nut ???

Tja vanalles

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
O ja info betreft handige upgrades zoals interface kaarten (als die nog te verkrijgen zijn) of mod's zijn ook welkom (voor mod's graag link) de dingen die handig zijn om te kopen mag link hoeft niet .. google is mijn grote vriend ;) (maaruh hulp is altijd welkom :D)

Tja vanalles

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04 07:50
Ik heb hier ook nog 2 1605R routers staan. Ze zijn prima geschikt voor moderne verbindingen (niet sneller dan 10 mbit uiteraard, want er zitten 2 10 mbit poorten op).
Ik heb even zitten testen.. mijn 1605R doet tussen de 650 en 900 KByte/s. Dit met IOS IP/FW/PLUS IPSEC 56 12.3(15) software, ipv6 routing aan, slechts 1 regel in de accesslist, pptp vpn server aan en NAT aan.
Een CF kaartje gaat niet werken omdat die n IDE simulatie hebben, dat kan die cisco niet.
Je moet per se n flash kaartje van hetzelfde type hebben (weet niet meer hoe het heet). Je kan er 16MB kaartjes in zetten maximaal (voor zover ik weet), maar meer dan 8MB heeft geen zin, omdat er geen grotere software is dan 8MB.
Je kan er overigens wel maximaal een 16MB Fastpage (geen EDO!! is niet stabiel!) SIMM bij zetten zodat er in totaal 24MB RAM in zit.
Veel uitbreidingskaarten die jou interesseren zijn er niet. De enige die misschien interessant is is n ISDN2 WIC (zo heten die dingen).

[ Voor 38% gewijzigd door FatalError op 02-11-2005 23:38 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Oke, dus er zijn wel mogelijkheden !, dat bied wel intressante inzichten,

wat voor een software moet ik aan denken dan op die flash kaartjes ?

Tja vanalles

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
De software voor op de flashkaartjes is firmware van Cisco, IOS genaamd.
Ik heb een 1605R als router voor mijn @home kabelverbinding.

Je kunt 'm ook tussen je netwerk en je ADSL modem zetten, maar let wel op dat je niet 2 DHCP servers aanzet, en ook niet 2x NAT gaat gebruiken (is vaak niet handig).

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '