[Norton Ghost 8.0] Na restore start Windows Vista niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik ben bezig Windows Vista op een PC te zetten en dit naar 20 PC's te dupliceren.
Hiervoor heeft Vista zelf de ximage oplossing, maar de documentatie bevat nog geen duidelijkheid hoe een image geinstalleerd kan worden vanaf het netwerk. Indien iemand dat weet / welke commando's er voor nodig zijn, graag!

Maar ik heb vanwege tijdnood ook geprobeerd een Norton Ghost 8.0 image te maken.
(Norton Ghost 9.0 werkt niet onder Vista en NG 9.0 heeft geen boot floppy functionaliteit meer.)
De NG 8.0 disk image heb ik met de bootflop gemaakt en naar een andere computer, die Symantec GhostCast Server draait, gestuurd.
Dat ging allemaal prima.

Vervolgens image geprobeerd te restoren. Ook dat lukt opzich, maar na die PC opnieuw op te starten wil Windows Vista niet meer booten. De Windows Boot Manager zegt: "
Info: The selected entry could not be loaded because the application is missing, or corrupt.
File: \Windows\system32\winload.exe"

Een disk image moet toch hele schijf pakken en dus maakt het toch niet uit welk besturingssysteem er geinstalleerd is? NTFS wordt ondersteund lijkt me..
Wordt het MBR standaard niet / niet volledig meegekopieerd?
Bepaalde switches die ik aan had moeten zetten bij maken van image?

Systeemspecs

• Speed_Sheep
Een update:
Windows Vista DVD er in gedaan en gekozen voor repair.
Vervolgens zag hij m'n installatie niet. Vervolgens een scan gedaan naar de Vista installatie en krijg de melding iets als: Vista installatie gevonden, computer geupdate, start opnieuw op om wijzigingen door te voeren.

Nu heb ik bij de Boot manager 2 keer Microsoft Windows staan. Start ik de geselecteerd, dan kom ik weer in Windows Vista.

De oplossing lijkt dus: Norton Ghost 8.0 image over de 20 PC's knallen. Daarna bij allemaal even de DVD erin, MBR fixen en klaar. Helaas heeft enkel deze test PC een DVD speler, de anderen zijn identiek op de DVD speler na. Dus kan daar de Windows Vista DVD niet gebruiken.
Ik ga hier nog wat op verzinnen...

Edit: Nieuwe Ghost image gemaakt met de optie -ib, waardoor het MBR als goed is meegenomen wordt. Na restore echter zelfde probleem...

[ Voor 10% gewijzigd door Speed_Sheep op 03-11-2005 00:15 ]

Systeemspecs

Verwijderd

Ik ben er ook mee bezig geweest, en ik kwam tot de ontdekking dat ximage echt geweldig werkt. Het is even knutselen, maar dan heb je wat.

Ik heb nu gewoon een image liggen die ik kan deployen over een netwerk. De dingen die ik daarvoor gedaan heb:

- Start computer met Vista DVD
- Kies voor Repair, dan Next, en dan voor de command-prompt
- Gebruik Diskpart om een partitie aan te maken
- Stop een andere CD/DVD erin met XImage erop
- Gebruik net use ... om een netwerkshare te gebruiken als drive (installeer indien nodig de drivers van je netwerkkaart met drvload. Deze staat bij XImage in de map)
- Gebruik ximage /apply z:\vista.wim c: 1 om een image te applyen
- Wacht ongeveer 10-15 minuten en klaar is Vista met het applyen van de image!
- Reboot door alle vensters te sluiten

Ik zit nu alleen nog met het probleem dat ik geen record heb ik de MBR. Deze test heb ik gedaan door een bestaande Vista installatie te verwijderen en opnieuw te applyen. En dit werkt naar behoren!

Oh ja. Om een image te maken heb ik het volgende gedaan:

- Start computer met Vista DVD
- Kies voor Repair, dan Next, en dan voor de command-prompt
- Gebruik Diskpart om een partitie aan te maken
- Stop een andere CD/DVD erin met XImage erop
- Gebruik net use ... om een netwerkshare te gebruiken als drive (installeer indien nodig de drivers van je netwerkkaart met drvload. Deze staat bij XImage in de map)
- Gebruik ximage /capture z:\vista.wim c: 1 om een image te capturen
- Wacht even totdat ie zover is en klaar is Vista met het capturen van de image!
- Reboot door alle vensters te sluiten

Hetgeen mij hierbij opviel was dat hierna mijn installatie, en zelfs de partitie weg was :?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 08:51 ]

• Speed_Sheep
Ik ga dat ximage ook even proberen.

Ik krijg echter het netwerkgedeel nog niet aan de praat.
Er zit een 3Com 3C905CX netwerkkaart in. Ik kan inderdaad de driver d.m.v. DRVLOAD laden, maar ook in windows vista recovery menu zit er een knop "Load Drivers", welke netjes de rits 3com drivers installeert.

Echter is er geen network service gestart
NET USE geeft de melding:
"The network is not present or not started"

Lopen zoeken, maar ik kan niet het juiste NET START *** commando vinden.

Een idee?

EDIT:
NET START "Network Connections" geprobeerd:
The service name is invalid :S

[ Voor 11% gewijzigd door Speed_Sheep op 03-11-2005 11:07 ]

Systeemspecs

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 10:21
Hoe gaat het met de serial key in dit geval, moet je elk product ook weer her-activeren met de losse licenties? Als we dell cd gebruiken op dell pc's hoeft dit niet weet ik, maar hoe zit het als je bijv 20 losse pc's hebt en 20 losse windows vista business pakketjes.

Kan er ook geen duidelijk antwoord op vinden forum/google.