ik heb een financieel dilemma
ik wil een nieuw mobo, cpu en graka kopen met een budget van 375 euro.
dan kan ik bijv. nieuw een athlon64 3000+ nemen met een geforce 6800 gt 128mb gddr3 op pci-e
dit alles op een a8n-e van asus.
als ik dit koop ben ik iets meer kwijt dan 375 euro maar ok.
of ik zeg dat ik het volgende 2e hands koop:
een 6800 gt 256mb gddr3 van asus, helemaal compleet
intel p4 3,2 ghz socket 478
dit samen heb ik aangeboden gekregen voor 300 euro, echter zitten er dan geen bonnetjes meer bij.
nou is mijn vraag ten eerste: is het het risico waard om die 6800 gt met 256mb te nemen ook al zitten er geen bonnetjes bij, zal die nou echt zoveel beter presteren dan die versie met maar 128mb?
en veel belangrijker: zal ik voor die AMD gaan of heb ik net zo veel aan die intel.
er staat mij iets van bij dat de AMD al 64 bit ondersteunt (duh) maar die intel nog niet, ga ik hier veel van merken?
ik zou dan nog wel een nieuw moederbord moeten kopen voor die pentium, weet iemand toevallig of de P4 3,2 ghz op socket 478 nog met DDR1 werkt?
anders moet ik namelijk ook nog nieuw geheugen kopen.
het systeem is vooral bedoelt voor gamen en alhoewel ik op dit moment nog best aardig meekom, wil ik eigenlijk nu even investeren en daarna weer een flinke poos wachten.
de volgende stap zal immers wel dual- of zelfs quad core CPU worden,
en dat allemaal op socket (vul hier een raar nummer in)
op dit moment heb ik het volgende:
AMD XP 2000+
geforce 6800 van asus
512 MB DDR (2 x 256)
ik wil een nieuw mobo, cpu en graka kopen met een budget van 375 euro.
dan kan ik bijv. nieuw een athlon64 3000+ nemen met een geforce 6800 gt 128mb gddr3 op pci-e
dit alles op een a8n-e van asus.
als ik dit koop ben ik iets meer kwijt dan 375 euro maar ok.
of ik zeg dat ik het volgende 2e hands koop:
een 6800 gt 256mb gddr3 van asus, helemaal compleet
intel p4 3,2 ghz socket 478
dit samen heb ik aangeboden gekregen voor 300 euro, echter zitten er dan geen bonnetjes meer bij.
nou is mijn vraag ten eerste: is het het risico waard om die 6800 gt met 256mb te nemen ook al zitten er geen bonnetjes bij, zal die nou echt zoveel beter presteren dan die versie met maar 128mb?
en veel belangrijker: zal ik voor die AMD gaan of heb ik net zo veel aan die intel.
er staat mij iets van bij dat de AMD al 64 bit ondersteunt (duh) maar die intel nog niet, ga ik hier veel van merken?
ik zou dan nog wel een nieuw moederbord moeten kopen voor die pentium, weet iemand toevallig of de P4 3,2 ghz op socket 478 nog met DDR1 werkt?
anders moet ik namelijk ook nog nieuw geheugen kopen.
het systeem is vooral bedoelt voor gamen en alhoewel ik op dit moment nog best aardig meekom, wil ik eigenlijk nu even investeren en daarna weer een flinke poos wachten.
de volgende stap zal immers wel dual- of zelfs quad core CPU worden,
en dat allemaal op socket (vul hier een raar nummer in)
op dit moment heb ik het volgende:
AMD XP 2000+
geforce 6800 van asus
512 MB DDR (2 x 256)