flip-chip..doen of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik zit te denken over de aanschaf van een p3 coppermine.
wil natuurlijk ermee overklokken (wat heb je er anders aan :)). Ik denk dat ik voor de 600 moet gaan ofzo, of de 650 (heb nog een bx-board zonder 1/4, en vind het toch wat zonde om een heel nieuw moederbord te kopen).

Nu moet de koeling dus ook goed zijn. De kans dat waterkoeling met peltiers ingezet gaan worden, is wel degelijk aanwezig :)
Maar ik las een tijdje terug op overclockers.com dat er barstjes kunnen komen in die flip-chip uitvoering bij peltier koeling. Is dit dan ook zo bij de slot1 versie? (ja...ze hebben beide on-die cache geheugen...dat was toch het probleem??).
Dus mijn vraagje:
kan je bij die slot-1 variant ook cracks krijgen? Of maakt het niet uit en kan ik dus beter voor de flip-chip gaan? (die slot1 lijkt me lastig aan te komen..)
oh ja..als je newt heet, mag je me ook wel mailen ;)

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 19:39

ken

zou ik ook wel willen weten
ik heb hier een 600e flipchip en wil deze graag koelen met een peltier en watercooling

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Ik denk dat ze er zelf nog niet uit zijn bij Intel, of ze willen niets naar buiten toe laten lekken, de opzet van het materiaal is het zelfde, ik heb slot 1, maar heb er nog nooit van gehoord bij slot1 Coppermines, dus of het nu toch komt door de vekleinde techniek, ik vraag me af waar ze bij de FlipChip al die onderdeltjes laten die bij mijn Cioppermine Secc2 er wel op zitten, misschien heeft dat er iets mee van doen.

Of het tijdstipo van productie, ik heb een Philipines van 1999, ik hoorde er een tijdje niet meer over en nu verschijnen die Philipines weer?

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 07:36

Maf

Mijn P3500 flip-chip is watergekoeld met peltier voor 4 maanden nou. Er is nog niks mis mee. Tuurlijk zit er een peltier element tussen.

BTW: Hij loopt 500@680 op 18 graden.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• RdB_IA
  • Niet online
ik voelme denk ik wel lullig, als ik een processor van 700/800 gulden gekocht heb, en er vervolgens door te extreme koeling cracks in ga maken.

ik heb toch het idee dat het komt door de temperatuurverschillen in de chip zelf. De core wordt heel heet, terwijl de cache veel minder warm wordt. Hierdoor gaat een gedeelte bij de core erger uitzetten dat bij de cache, en dan krijg je cracks..
iemand die misschien een ander idee heeft?
(met deze theorie maakt het dus denk ik niet veel uit of je nou een flip-chip of slotversie hebt...)

Verwijderd

Daar heb je ook gelijk in, dat is trouwens ook de officiele theorie van Intel zelf( het is onafhankelijk van het overklokken).

Daarom doe ik voorlopig ook een beetje voorzichtig en draai ik niet op 825MHz ook nog eens RC5 tegelijk met wat anders.

Maar eens zullen de feiten boven water komen!

Er gaan trouwenms van Intel uit wel vermoedens dat het hoofdzakelijk onder Peltier gebruikers voorkomt, omdat als de computer uitgezet wordt de temp. krachten gaan werken...

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 19:39

ken

hee MAF
wat voor peltier gebruik jij??
hoeveel voedingen??
radiator??
en wat is je cpu temp

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:17
RdB:Correct me if I'm wrong...maar wat je zegt begrijp ik niet helemaal "De core wordt heel heet, terwijl de cache veel minder warm wordt. Hierdoor gaat een gedeelte bij de core erger uitzetten dat bij de cache, en dan krijg je cracks..".
Is dit niet bij alle processoren zo? Als je een "gewone" pentium cpu aan het o.c-en bent heb je hetzelfde effect, waarom zou de Coppermine dan eerder gaan kraken? ;)

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• RdB_IA
  • Niet online
huh A3-D....bij de ouwe p3's zat de cache niet on-die, maar naast de core op de processor kaart (of hoe dat ook mag heten..)

Bij de celerons zit het inderdaad ook al on-die, maar die zijn 4 keer zo klein en werken langzamer..daarom zal dit probleem daar wel niet bij zijn

Verwijderd

Het heeft te maken met het bezuinigen van Intel met de substantie op de kern, waardoor dit euvel voorkomt, ze moeten eigenlijk een harder keramisch materiaal gebruiken!

Maar het schijnt hoofdzakelijk met Peltiers te gebeuren.

Verwijderd

Flip-chip lijkt me geen probleem in combo met een stabiele Spacer. We hebben net 600E binnen in FC-PGA. Samen met de MSI master converter een goede combo.
Ik heb even gestest met een Alpha FC-PAL30T met YS-Tech fan, op 1,7V wordt is de CPU idle 24 graden en maar 3dmark2000 28 graden.
Best netjes toch.
Ik denk in combinatie met 6ns PC-133 dat de 150 FSB wel mogelijk is.

greetinz

Newt

• A3-D
Newt: Wat moet die 600E bij jullie kosten (boxed?).

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Dit is een uitdaging, ik ben de eerste die 150MHz FSB loopt, wie na mij de tweede wordt met 150MHz bus, geef ik een rondje pils en komt in het "Hall Of FSB" te staan.

• oCe
  • Laatst online: 25-08 06:59

oCe

aka Dookie.

harry; kom maar op met de pils dan... mijn 550e draait hier al een hele tijd op 825 mhz, 150 mhz bus. op een msi 6309, fc-pga dus.

neem d'r zelf ook eentje :)

-I am Jack's wasted life.

• RdB_IA
  • Niet online
harry, waar woon je? ;)

• A3-D
Ik heb zelf de 600E Slot 1 en deze loopt perfect op 142FSB. Sterker nog, ik heb het voltage op 1,55V staan ipv 1,65V en het I/O voltage heb ik ook verlaagd met 1,0V.
Bij 143FSB krijg ik echter af en toe BSOD en da's klote :(
Zit echter op mijn Peltier en waterkoeling te wachten en weet bijna zeker dat ik over de 150FSB kan komen...
Tssssk...maak maar alvast open dat blikkie Harry ;) ;) ;) ;)

Bij de weg, zit ook te wachten op een 600E FCPGA die ik heb besteld in de States (ook 600E). Ben benieuwd hoe die standaard de O.C-en is....

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

150Mhz fsb ?????
hahaha, de mijne doet dat ook zonder probs hoor, een fcpga 550E die zonder probs op 825Mhz draait, hebum zelfs al hoger gehad, maar gaat dan problemen geven, als mn waterkoeling en peltier binnen zijn ga ik zekers over de 150Mhz heen.

Verwijderd

Nou jongens beloofd is beloofd, hoe ik dat moet rond maaken zie ik nog wel, maar ik heb het dan wel over een 550E op 825MHZ en 150FSB met lucht koeling, het mag een Alpha zijn maar geen Peltier combinatie...

Ik ben blij dat het toch zeker in twee gevallen zeker is, en jullie krijgen dat van mij, hoe moet ik ff uitzoeken.
Ik woon in Hilversum centre of the country!!!

KEEP IN TOUCH! en ik wil ook graag op de hoogte gehouiden worden van bijzondere uidagingen die men reeds waar heeft gemaakt!
C U all, ;)

[img]http://people.a2000.nl/wscho/temporale/foto/arctic-orb.jpg>[/img]http://www.hardocp.com/reviews/cooling/arctic_ca/pic1.html
die linkse kon Newt ook leveren... ;) (Agilent)
http://dit.is/Super7

• oCe

oCe

aka Dookie.

harry; mijn 150 Mhz FSB was niet mogelijk zonder twee goede reepjes PC-133 Hyundai CAS-2 geheugen! Deze draaien op CAS-3 probleemloos op 150 Mhz. Tevens wordt de processor heerlijk koel gehouden door een Titan Majesty cooler. Da's een variant van de alombekende Golden Orbb, welke model heeft gestaan voor de leuke coolertjes die jij hier als plaatje poste.

/me hoopt maar dat z'n coppermine niet openbreekt! :)

Verwijderd

Bij mij net zo, twee keer 64MB PC133 Hyundai, loopt ook vanaf 133MHz naar boven toe naar CAS 3 en stabiel.
Alleen ik zet er bij mij wel een goede Alpha Cooler in zoals op mijn frontpage staat, met goede gelagerde Dalta Fans...

[img]http://people.a2000.nl/wscho/temporale/foto/hyundai&lgssdram.jpg> Die[/img][img]http://people.a2000.nl/wscho/temporale/foto/sdram150cas3.jpg> Hierboven[/img]Ik ga al deze details ens op mijn site bij elkaar zetten... ;)

• Undertaker2
  • Laatst online: 18-05 02:21
Aha!

Dus vandaar dat mijn Coppermine 666 (133fsb)
alleen stabiel op 143 mhz werkt als ik mŽn geheugen op CAS 3 zet!

Mischien kan 150 ook wel, maar dan krijg ik problemen met mijn TNT2 Pro op 100 mhz AGP.. tja...

(ik heb een Abit BX6 rev 2.0)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• StarLite
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

correct me if I am wrong:
Volgens mij gaat de CPU niet kapot maar de PLASTIC BEHUIZING die eromheen zit, [HOORt te zitten, want echte tweakers halen het er natuurlijk af voor wat X-tra koeling :) ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• oCe

oCe

aka Dookie.

me; ik heb het hier over de flipchip cpu's. en die hebben niet echt een plasic behuizing eromheen. je cooler zit direct op de core.

ideaal voor cooling.

Verwijderd

-Me- eerste gaat die cartridge eraf en dan heb je nog een beschermings laag om de kern heen, dat kleine plakje!

• StarLite
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

idd jullie hebben gelijk...

PS, me PII 600E loopt nu op 720 ZONDER X-tra koeling. [Alleen de gewone standaard koeling]Volgens pc alert issie 35 graden maar dat geloof ik niet. [Wnat op 600 wassie OOK 35]
iemand ID of dit gevarlijk is¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Nee, beslist niet, ze mogen 60 gragen piek hebben.

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik draai op 147FSB met een FCPGA 500E op een MSI 6309, met gewone Intel koeling die bij de proc zat, komt ie tegen de dertig graden aan volgens PC-Alert. Als ik een stapje hoger wil dan wil ie niet eens posten, gebruik gewoon PC133 geheugen van Comptech, geen Amerk ofzo dus.
Pagina: 1