Toon posts:

Nieuw draadloos netwerk, 2 vragen overgebleven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Begin volgend jaar ga ik verhuizen en heb dan naast mijn pc ook een laptop. Ik wil hiervoor een draadloos netwerk aanleggen. Ik heb hier nog weinig kaas van gegeten maar ben ondertussen veel te weten gekomen er staan echter nog 2 vragen open:

- kan ik mijn printer IP4000 ook draadloos aansluiten of moet ik alsnog een kabel trekken?
- mijn laptop zal ik vaak meenemen als ik ergens naar toe ga. Kan ik op die andere locatie als daar een pc met Internet is bv mijn e-mail ophalen e.d. als ik in de 'gast-pc' een usb adapter steek en hierdoor een klein draadloos netwerk creëer?

Dit wilde ik dit aanschaffen of kan ik beter voor een ander merk/opties kiezen?
- US Robotics U.S. Robotics Wireless MAXg Router
- US Robotics U.S. Robotics Wireless MAXg PCI Adapter (pc)
- US Robotics U.S. Robotics® Wireless MAXg PC Card (laptop
- US Robotics U.S. Robotics Wireless MAXg USB Adapter (voor op bezoek)

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:19

Pieroman

/me

Als je printer via een netwerk is aan te sluiten zou je een netwerk bridge kunnen nemen, die wordt met de router gelinkt via wifi en de laatste paar cm wordt dan met een kabeltje overbrugd.
Je idee met de USB stick weet ik niet of dat werkt, zou opzich wel kunnen denk ik,maar dan moet je wel eeerst nog vanalles instellen

Verwijderd

Topicstarter
Pieroman:
Als je printer via een netwerk is aan te sluiten zou je een netwerk bridge kunnen nemen, die wordt met de router gelinkt via wifi en de laatste paar cm wordt dan met een kabeltje overbrugd.
Die is net zo duur als de router zelf |:(
Pieroman:Je idee met de USB stick weet ik niet of dat werkt, zou opzich wel kunnen denk ik,maar dan moet je wel eeerst nog vanalles instellen
Ik kan niet gewoon kiezen op de pc 'Intetnet verbinding delen'?

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-04 20:02
je kan ook een Draytek Vigor 2800g aanschaffen.
Persoonlijk vind ik deze de beste keus.
http://www.draytek.co.uk/products/vigor2800g.html
ADSL2 proof en ook een usb port voor een printeraansluiting

108mbps draadloos netwerk en VPN
maar kijk maar eens op de internet site

tevens ook gelijk een ADSL modem dus dan heb je geen 2 apparaten nodig

en je 2e vraag:
Is mogelijk echter heel omslachtig en vaak niet mogelijk als die gast pc een beetje is afgeschemt door de systeembeheerder.
Als het alleen gaat om mail op te halen zou ik eerder kiezen voor te gaan inbellen. maar dan moet je wel een modem in je laptop hebben (de meesten hebben dat wel) en bij elk bedrijf staat wel een telefoon

[ Voor 46% gewijzigd door bastv op 03-11-2005 09:38 ]

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Waarom neem je niet gewoon de Asus WL-500g. Die heeft een aansluiting voor een printerpoort (USB en klassiek). Ding heeft een prima prijs/kwaliteit verhouding en ondersteunt veel beveiligingsopties. Zoek maar eens op het forum... veel positieve referenties!

Je idee met USB-stick verhaal begrijp ik niet precies. Als je een draadloze netwerkkaart (PC-Card) hebt, kun je toch gewoon internetten buiten de deur (ervan uitgaande dat je toegang krijgt).

DIT IS MIJN WEBSITE