Toon posts:

waarom geen muziek uit CD-speler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pas alles nieuw geinstalleerd. Ook nieuwste drivers voor SB128, waarmee ik vroeger muziek-CD afspeelde via de CD-speler. Lukt nu opeens niet meer:?. Mp3-files gaat prima. Wat doe ik niet goed?????
O ja, het ligt niet aan het dichtstaan van de schuifjes in de SB-mixer.

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Audiokabel aangesloten??

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Kabel op de juiste manier en stevig in de geluidskaart zitten??? Duw de audiokabel een keer aan of draai hem om en probeer het overnieuw...

Verwijderd

Topicstarter
Yep, nog eens los gehaald (wat nog eens niet gemakkelijk is met al die kabels en die snel ronddraaiende fans) en op de geluidskaart weer in CD-In en op de CD-speler in Audio-Analoog. Kan in beide gevallen maar op één manier, dus daar zal het probleem niet zitten.
Sterker nog, als ik bijv. een muziekfragment speel van Encarta, heb ik geen enkel probleem (net nog gedaan). Klaarblijkelijk gaat het alleen om het spelen van audio-cds.

Verwijderd

Staat de 'fader' van de CD open in de Volume Control Box ?

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 00:15

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Om nog maar es een mogelijke onmogelijkheid te opperen:

Zit je audiokabeltje niet toevallig in de onboard line-in van de SB? En dan het line-in schuifje dicht?

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Verwijderd

Topicstarter
Ikke niet alles kunnen volgen.
1. Waar vind ik de fader van de CD-open in de Volume Control Box?
2. Audiokabel zit in de CD-in van de SB128, maar waar vind ik de line-in-schuif?

Verwijderd

rechts onder in systemtray, daar waar ook het klokje staat, is en icoontje in de vorm van een luidspreker.
Klik daar eens op en dan zie de faders/schuifjes.

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:30
Dubbelklikken op dat gekke luidspreker- of mixer-icoontje. (Dus het icoontje van je geluidskaart). Dan komt er een mixer te voorschijn. Daarin zie je de knopjes die jouw hartje begeren :)

Verwijderd

Topicstarter
Kuch ... kuch.
Probleem is nu even iets anders dan gedacht. Toch maar even wat audio-cds geprobeerd en wat blijkt.....???
Sommige doen het wel;) en anderen niet!!!!!!!!
Waarmee het oorspronkelijke probleem toch anders wordt, nl. waaorom doen sommige audio-CD het wel en andere niet???;(

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35

Flotter

Pelipper!

Weird!

Maar over die schuifjes, als je Volume Control opent en dan naar Opties -> Eigenschappen gaat kun je kiezen welke schuifjes hij wel en niet laat zien. Daar zal die interne line-in ook bij staan (als-ie tenminste bestaat).

Op mijn TerraTec XLerate Pro heet de 2e interne line-ingang trouwens AUX (of Auxiliary).

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Pagina: 1