[MCE2005] Decoderfout

Pagina: 1
Acties:

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:41
Ik weet, het is al vaak langsgekomen, maar alle eerder gegeven antwoorden hebben me niet geholpen. Ik heb op een werkend MCE systeem een fresh install moeten maken (ps: allemaal legale software). Alles gaat lekker tot... je raadt het al, ik een dvd of tv wil kijken in MCE: decoderfout.

In de media player (in windows, dus niet in MCE) werkt alles perfect. Ik heb zowel NVidia DVD decoder platinum als PowerDVD6 legaal (en beide zijn op andere systemen getest en werken). Ik heb met beide het zelfde probleem.

Overige (video)hardware in dit dus ooit werkende MCE systeem: Nvidia FX5200, Hauppauge MCE500. Beide zijn voorzien van de nieuwste WHQL drivers.

Het enige wat wellicht iets zou kunnen zijn: ik heb in de device manager een niet herkende SM-buscontroller staan. Na flink wat googelen blijkt dit een vaker voorkomend, doch niet ernstig verschijnsel te zijn. Overigens wat deze melding er ook al toen het systeem nog wel werkte.

Heeft iemand een hint?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Verwijderd

Het is misschien slim om eerst de chipset driver te installeren van je moederbord, dan ben je die sm-buscontroller uitroepteken kwijt tenminste kwijt.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:41
Bedankt voor je reactie, maar deze zijn reeds geïnstalleerd. Google maar eens op SM-buscontroller. Veel mensen hebben last van dit fenomeen. Het vreemde is dat bij mijn chipsetdrivers er notabene een subdir 'SMBUS' bestaat (moederbord is een Shuttle SN95G5 v2.0). In deze directory staat een nvsmbus.inf bestand dat ik als driver aanmeldt bij de SM-buscontroller, maar deze meld dat hij er niets meer kan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel