Toon posts:

nog steeds probs met mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik de cd niet meer heb met de driver heb ik van mijn pcchips m841 de drivers gedownload echter het probleem zit hem in dat ik nergens de xp versie van de geluids driver kan downloaden
kan iemand mij hier mee helpen ??

ik heb de pcmedia driver gebruikt voor me deze werd mij door de pcchips site aangeboden maar helaas werkt deze niet

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je gebruikt een geluidschipset van C-Media, moet je even kijken op www.cmedia.com.tw. Als het goed is kun je op het moederbord zelf het typenummer van je geluidskaart vinden, of je moet een programma gebruiken zoals Everest.

[ Voor 1% gewijzigd door Jckx op 02-11-2005 21:05 . Reden: typo ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:00:
omdat ik de cd niet meer heb met de driver heb ik van mijn pcchips m841 de drivers gedownload echter het probleem zit hem in dat ik nergens de xp versie van de geluids driver kan downloaden
kan iemand mij hier mee helpen ??

ik heb de pcmedia driver gebruikt voor me deze werd mij door de pcchips site aangeboden maar helaas werkt deze niet
Al gekeken op www.driverguide.com? Achterhaal wat voor chippie je hebt en zoek dan op chipsetdrivers. Gaat vast en zeker werken. Als je geen XP drivers kunt vinden kun je ook proberen gewoon de 2000 drivers pakken, werkt meestal ook wel.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens kijken op everest maar naar welke code moet ik zoeken dan ben nogal noob hierin :D

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg op everest te zien dat ik een sis 740 chipset heb aleen als ik de link volg naar sound drivers krijg ik de vraag sis 7012 of 7018 welke moet ik hiervan dan hebben ??

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:16:
ik krijg op everest te zien dat ik een sis 740 chipset heb aleen als ik de link volg naar sound drivers krijg ik de vraag sis 7012 of 7018 welke moet ik hiervan dan hebben ??
Dat is de Onboard videokaart, je zit du verkeerd. Kun je anders niet even op het moederbord kijken? Daar staat ergens wel een chipje met C-Media o.i.d. op, met daarbij het typenummer. Dat heb je, als het goed is, zo gevonden.
Pagina: 1