Hallo,
Sinds deze week (kan me niet herinneren dat ik het hiervoor al heb gehad) heb ik regelmatig dat mijn pc ineens bevriest. Maakt niet uit wat ik aan het doen ben, aanklooien in Maya, World of Warcraft, gewoon msn/internet, muziek luisteren... Ineens kapt de muziek en reageert niks meer. Alleen reset werkt.
Het systeem is eind augustus gekocht en zelf in elkaar gezet (behalve cpu+mem op mobo) en bestaat uit:
Athlon 64 3500+
Asus A8N-SLI
2 x 512 mb Twinmos (dual channel kit)
Sapphire X800 256 mb
Seagate 160 GB harde schijf
Nec DVD-RW
Enermax 350 Watt
Temps zijn allemaal prima, alles onder de 40 graden volgens SpeedFan. (Ik wilde MBM proberen, maar moederbord staat er niet tussen en volgens iemand op hun forum laat MBM de pc crashen.)
Enige rare zijn de voedingswaarden in SpeedFan:
Vcore 1 - 1.10V
Vcore 2 - 0.00V
+3.3V - 3.26V
+5V - 4.97V
+12V - 11.84V
-12V - -1.66V
-5V - -8.78V
+5V - 4.87V
Vbat - 3.04V
Tot nu toe deed de pc het perfect, geen problemen, helemaal niks.
Ik heb dit probleem bij een oude pc al eens gehad en daar nooit een oplossing voor gevonden, dus ik hoop dat jullie me nu wel kunnen helpen.
Alvast bedankt
edit: zou het uitmaken dat ik niet zo'n 20 pins naar 24 pins ding voedingsstekker erop heb gezet?
Sinds deze week (kan me niet herinneren dat ik het hiervoor al heb gehad) heb ik regelmatig dat mijn pc ineens bevriest. Maakt niet uit wat ik aan het doen ben, aanklooien in Maya, World of Warcraft, gewoon msn/internet, muziek luisteren... Ineens kapt de muziek en reageert niks meer. Alleen reset werkt.
Het systeem is eind augustus gekocht en zelf in elkaar gezet (behalve cpu+mem op mobo) en bestaat uit:
Athlon 64 3500+
Asus A8N-SLI
2 x 512 mb Twinmos (dual channel kit)
Sapphire X800 256 mb
Seagate 160 GB harde schijf
Nec DVD-RW
Enermax 350 Watt
Temps zijn allemaal prima, alles onder de 40 graden volgens SpeedFan. (Ik wilde MBM proberen, maar moederbord staat er niet tussen en volgens iemand op hun forum laat MBM de pc crashen.)
Enige rare zijn de voedingswaarden in SpeedFan:
Vcore 1 - 1.10V
Vcore 2 - 0.00V
+3.3V - 3.26V
+5V - 4.97V
+12V - 11.84V
-12V - -1.66V
-5V - -8.78V
+5V - 4.87V
Vbat - 3.04V
Tot nu toe deed de pc het perfect, geen problemen, helemaal niks.
Ik heb dit probleem bij een oude pc al eens gehad en daar nooit een oplossing voor gevonden, dus ik hoop dat jullie me nu wel kunnen helpen.
Alvast bedankt
edit: zou het uitmaken dat ik niet zo'n 20 pins naar 24 pins ding voedingsstekker erop heb gezet?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 20:33 ]