Goed, een tweaker zoekt altijd voor hij wat post.
Ben nu al precies 1 uur aan het zoeken op dit forum, en ik kan het niet vinden, dus een topic mag nu wel lijkt mij.
Ik heb een Radeon 9800 pro 128mb 256 bits met een dikke Zalman koeler erop.
Na veel problemen is het eindelijk gelukt om een Bios op mijn kaart te gooien van de 9800 XT.
Ik heb nu nog niets overgeclocked, alleen geflashed.
De score zonder de bios in 3dmark2005 was: 2534en de score na de bios update: 2114.
Ineen een stuk lager dus. Is dit normaal?
Tweede vraag, ik neem aan dat ik nu moet gaan overclocken.
Ik heb de hele tutorial van de site uitgeprint (9800 pro naar xt topic) en alles ligt voor me.
Er staat in, probeer stap voor stap over te clocken en test steeds.
Ik heb Ati Tray Tools erop staan en de nieuwste drivers,
dus via de tray tools wil ik gaan overclocken.
Als ik naar hardware -> overclock settings gaat, kan ik de Core speed en de Memory speed instellen.
Welke waardes kan ik in ieder geval safe gebruiken om mijn kaart eens een schop onder zijn kont te geven en een flink hogere benchmark eruit te krijgen?
Ben nu al precies 1 uur aan het zoeken op dit forum, en ik kan het niet vinden, dus een topic mag nu wel lijkt mij.
Ik heb een Radeon 9800 pro 128mb 256 bits met een dikke Zalman koeler erop.
Na veel problemen is het eindelijk gelukt om een Bios op mijn kaart te gooien van de 9800 XT.
Ik heb nu nog niets overgeclocked, alleen geflashed.
De score zonder de bios in 3dmark2005 was: 2534en de score na de bios update: 2114.
Ineen een stuk lager dus. Is dit normaal?
Tweede vraag, ik neem aan dat ik nu moet gaan overclocken.
Ik heb de hele tutorial van de site uitgeprint (9800 pro naar xt topic) en alles ligt voor me.
Er staat in, probeer stap voor stap over te clocken en test steeds.
Ik heb Ati Tray Tools erop staan en de nieuwste drivers,
dus via de tray tools wil ik gaan overclocken.
Als ik naar hardware -> overclock settings gaat, kan ik de Core speed en de Memory speed instellen.
Welke waardes kan ik in ieder geval safe gebruiken om mijn kaart eens een schop onder zijn kont te geven en een flink hogere benchmark eruit te krijgen?