Toon posts:

Internet Explorer werkt op den duur neit goed meer

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik zit al geruime tijd met het volgende probleem:

Wanneer mijn computer net is opgestart werkt internet explorer prima. Maar op den duur niet meer. Hij geeft dan aan "searching for page..." als ik IE een paar keer aanklik vindt hij de pagina dan eindelijk. Dit wordt hoe langer hij aanstaat steeds erger. Dingen die dit proces nog meer verergeren zijn programma's als MSN-Messenger, e-Mule en Lime-Wire. Op den duur werkt IE helemaal niet meer en moet ik opnieuw opstarten. Ik heb ook Firefox, hierbij geldt exact hetzelfde. :(

Het volgende vind ik vreemd:

Mijn vorige systeem (Asus P4R800-VM, Celeron D330, 256MB Kingston Valeuram PC3200) vertoonde exact hetzelfde als mijn huidige (Asus A8N-E, Athlon 64 3000+, Asus N6600GT PCI-e, 2x 256MB Kingston Valeuram PC3200, 2x 256MB Samsung PC3200) systeem. Toevallig heeft een oudhuisgenoot van mij hetzelfde probleem, ook hij heeft een Asus moederbord. Alledrie Asus dus.

Ten laatste: ik gebruikte windows Xp Pro SP1 toen heb ik een nieuwe windows Xp versie geinstalleerd met SP2 integrated. Hier lag het dus blijkbaar ook neit aan.

Heeft iemand hetzelfde probleem, of weet iemand een oplossing?

Ik hoop dat ik het duidelijk uitgelegd heb, je vragen beantwoord ik graag.

Alvast bedankt!

Groeten Jasper

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

klinkt toch als spyware troep .. mara ja je geeft wel aan een reinstal gedaan te heben ,, mmmmz

heb je geen p2p progie geinstaleerd oid wat allle bandbreedte opslorkt ?

Iperf

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk niet dat het aan je moederbord ligt, tenzij je NIC brak is. Het zou moeten lukken dat jullie dat alletwee tegelijkertijd hebben :). Heb je al es gecheckt hoe het zit met het netwerk bij jullie? Als jij en je huisgenoot hetzelfde probleem hebben, dan heeft het volgens mij eerder met het netwerk te maken.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
De grap is dat ik pas verhuisd ben en het in beide huizen heb (in het oude huis had ik wel mijn oude systeem).

Ik heb p2p draaien, maar dit levert bij mijn ouders bijvoorbeeld geen problemen op. Spyware of virussen zijn het niet. Tevens hebben geen van mijn huisgenoten dergelijke problemen.

Wat is een NIC?

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Router NAT tabel loopt vol (oid, zoveel weet ik er nu ook weer niet van), iig kan je router het aantal verbindingen niet meer aan. Emule/limewire etc. maken enorm veel verbindingen. Oplossing: minder p2p :P, of een antere router (liefst PC als router gebruiken) :).

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

netlimiter die p2pzut laten cappen.

Verwijderd

Topicstarter
Ook als ik geen MSN, geen p2p gebruik ontstaat het probleem. Geen van mijn huidige huisgenoten heeft het probleem.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

HOe zit je aangesloten op internet via een router of direct op het modem ?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je al gescand op spyware? Is je systeem clean? Want daar staat niks over in je posts?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

is je verbinding met die andere pc's dan nog wel goed ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan spyware en dergelijke, ook na een verse installatie ontstaat het probleem.

Ik heb geen connectie met die andere computers, het is geen netwerk. We zitten allemaal achter een router.

Voor de duidleijkheid: ik had in mijn vorige huis precies hetzelfde en toen hadden we ADSL en nu hebben we Kabel.

Is er iemand bekend met dit probleem?

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Wordt de rest van je pc ook trager? Windows in het algemeen bedoel ik, of is het puur je internetconnectie?
Heb je al eens nieuwe netwerkkaartdrivers geinstalleerd?

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07-2025

iGadget

Wowsers!

De beste oplossing om uit te sluiten of het aan je hardware ligt, is een ander OS te proberen. Probeer eens een Linux live CD bijvoorbeeld, de laatste (k)Ubuntu of Knoppix moet toch zeker wel je hardware kunnen herkennen en goed configgen voor een beetje surfwerk. Als deze na verloop van tijd ook moeilijk gaan doen, lijkt het met toch dat je er iets met je hardware mis is...

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Verwijderd

Topicstarter
De pc werkt perfect en echt snel. Internetexplorer start ook als een raket alleen komt er geen verbinding "page not found". Ik klik via quicklaunch dan net zo vaak tot hij het doet. Ik kan er makkelijk 20 naast elkaar openen dat trekt hij zonder problemen. Vaak doet er één ervan het dan wel weer, voor een tijdje.

Het is gewoon erg vervelend, net een nieuwe pc gekocht en dacht er vanaf te zijn heb ik weer precies hetzelfde :(

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Wat is neit? </flauw>

Lijkt me een probleem met je DNS server. Wat voor verbinding heb je?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
@¡Gadget: Ik heb een nieuwe/andere Xp erop gezet. Heel eerlijk ken ik heel Linux niet dus weet niet zo goed hoe dat werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Neit is een domme veel gemaakte typefout van mij die ik pas te laat zag :P

Ik heb een @home verbinding. maar zoals gezegd ik had het probleem ook met een andere PC in een ander huis met een andere provider aan de andere kant van de stad. Toeval of Noodlot?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Heb je in beide huizen toevallig dezelfde (brakke) hub/switch/router gebruikt?

[ Voor 5% gewijzigd door pinockio op 02-11-2005 20:15 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Probeer eens Opera of Firefox. Als je dan nog steeds een probleem hebt, weet je in elk geval dat het geen softwareprobleem met IE is. Het kan dan alsnog een softwareprobleem met windows zijn, maar je weet alvast wat meer.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals gezegd heb ik firefox en blijft het probleem.

Nee in het ene huis heeft de monteur van Planet het ADSL geinstalleerd.

In het andere huis lag al @home.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee, software :o

Geen idee wat, maar als het met een ander PC ook gebeurt ligt het niet aan hardware maar aan de meuk dat je installeert (bewust of onbewust).

Sowieso snap ik totaal niet wat dit in Overige Hardware doet, als het hardware is, is het netwerkgerelateerd, maar je geeft zelf aan dat het niet hardwaregebonden is :o

Daar komt bij dat je je topic binnen 24 uur (binnen 1 minuut zelfs) schopt. Dat is vragen om een slotje :o - de Edit-knop is er niet voor niets..

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.