Hoi iedereen,
Ik ben momenteel een programma aan het schrijven voor een fuif, de bedoeling is dat ze aan de kassa telkens op enter kunnen duwen als er een bezoeker binnenkomt, en andere kunnen dan de statistieken bekijken.
Het enige wat maar niet wilt lukken, is hetzelfde getal in de databank update. Mijn code om in te voegen zit zo:
Dit geeft dus een fout bij "rstuser.movelast".
Maar zonder die "rstuser.movelast". Pakt hij gewoon het eerste aantal in dat veld, wat dus altijd 0 of 1 ofzo. En Access maakt standaard al een nieuw record aan in het veld, 0, dus klopt rstuser.movelast ook niet, dat zou iets van een rstuser.movelast - 1 moeten zijn.
Dit probleem heb ik ook als ik de gegevens terug wil opvragen, rstuser.EOF = true enzo klopt eigenlijk niet, want laatste is allemaal 0, aangezien access standaard nieuwe record aanmaakt, en rstuser.EOF - 1 = true werkt natuurlijk niet..
Zou iemand me hier een beetje op weg kunnen helpen? Heb gezocht op google achter info over ASP + EOF enzo, maar niets over mijn probleem gevonden.
Ik ben momenteel een programma aan het schrijven voor een fuif, de bedoeling is dat ze aan de kassa telkens op enter kunnen duwen als er een bezoeker binnenkomt, en andere kunnen dan de statistieken bekijken.
Het enige wat maar niet wilt lukken, is hetzelfde getal in de databank update. Mijn code om in te voegen zit zo:
ASP.NET Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| <%@language="vbscript"%> <html > <table border="0" width="100%" bgcolor="#A52A2A"> <tr> <td width="100%"> <div align="center"> <table border="0" width="75%" bgcolor="#C0C0C0" cellspacing="1" cellpadding="4"> <tr> <td width="100%" valign="top"> <center><h1>KASSA systeem</h1></center> <form name="form1" method="post"> <b>Geef het aantal bezoekers in :</b><br><br> <input type="submit" name="getal" value= "+"> <input type="submit" name="getal" value= "-"><br><br> </form> <p><a href="/bos/index.html"><-- Terug</a></p> </td></tr></table> </div></td></tr> </table> <% Set cnverbinding = Server.CreateObject("ADODB.Connection") strverbindingsstring="DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("data.mdb") cnverbinding.Open strverbindingsstring set rstuser = cnverbinding.execute("SELECT * FROM tbldata") dim intgetal dim inttotaal rstuser.movelast inttotaal = rstuser("getal") if request.form("getal")="+" then inttotaal = inttotaal + 1 else inttotaal = inttotaal - 1 end if SQL="INSERT INTO tbldata(getal) VALUES(" & inttotaal & ")" set rstuser2 = cnverbinding.execute (SQL) %> </html> |
Dit geeft dus een fout bij "rstuser.movelast".
code:
1
| De rijenset ondersteunt achterwaarts ophalen niet. |
Maar zonder die "rstuser.movelast". Pakt hij gewoon het eerste aantal in dat veld, wat dus altijd 0 of 1 ofzo. En Access maakt standaard al een nieuw record aan in het veld, 0, dus klopt rstuser.movelast ook niet, dat zou iets van een rstuser.movelast - 1 moeten zijn.
Dit probleem heb ik ook als ik de gegevens terug wil opvragen, rstuser.EOF = true enzo klopt eigenlijk niet, want laatste is allemaal 0, aangezien access standaard nieuwe record aanmaakt, en rstuser.EOF - 1 = true werkt natuurlijk niet..
Zou iemand me hier een beetje op weg kunnen helpen? Heb gezocht op google achter info over ASP + EOF enzo, maar niets over mijn probleem gevonden.