Toon posts:

[Laptop] Brakke performance, maar waarom??

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week een Fujitsu siemens Amilo 1437G
specs:
Intel centrino 1,73 Ghz
2*512 DDR
80GB 5400 RPM HDD
ATi Radeon x700 128MB

Deze specs zijn dus vrijwel gelijk aan de Acer Aspire 1692, en naar mijn weten zelfs iets beter aangezien daar een 4200 RPM in zit. In dat topic lees ik toch dat ze vlekkeloos fear spelen op hoge resoluties, en ook andere games.
Dus ik installeer Call of Duty 2, heb ik op 1024*768 en vrijwel alles op low of uit maar een fps van 15-30.
Is er iets kapot aan mn laptop? had ik toch beter een aspire 1692 kunnen nemen? zijn mn drivers brak?
Over de vga drivers het volgende; als ik op de ati site naar de driver sectie ga, en dan naar radeon, notebook vga blablabla.
dan moet je zon verification tool downloade en instaleren, zegt dat programma: u kunt deze software-update helaas niet op uw systeem uitvoeren, terwijl er toch echt bijstaat dat de driver compatibel is met een x700 128MB. 8)7

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ja, maar jij hebt een mobiele variant. Het schijnt echter datde Omega-drivers daar een stuk minder last van hebben dus die kan je gerust proberen.

Waarom de performance tegenvalt is mij een raadsel, maar vaak is dat een combinatie van drivers (of gebrek daaraan)/

Verwijderd

Topicstarter
drivers zijn allemaal van de cd die ik erbij kreeg, en als ik desktop update doe zegt ie dat ze up-to-date zijn dus dat kan niet nieuwer.

over die ati driver, die verification die die doet, is dus om te zien of die mobility driver op mn laptop kan. weet ook zeker dat het daarvoor is staat in het programma bovenaan
dit staat er namelijk bij:
Graphics technologies supported

Mobility™ Radeon® X800
Mobility™ Radeon® X700
Mobility™ Radeon® X600
Mobility™ Radeon® X300
Mobility™ Radeon® 9800
Mobility™ Radeon® 9700
Mobility™ Radeon® 9600

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 19:04 ]

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-02 21:24
Om de nieuwste catalyst drivers te krijgen moet je even op deze link klikken. Hier wordt uitgelegd hoe je die moet modden voor je laptop. Had er zelf ook problemen mee op mijn Asus met x700.
Weet niet of dit je performance problemen zal verhelpen, maar handig is het vast wel ;)

Verwijderd

Topicstarter
heb het net ff gedaan, is gelukt zal nu ff kijke of de performance ook beter is geworden.

*edit* als ik de details van mn specs bekijk in 3dmark 2005 zegt ie opeens 256MBRAM 8)7
betekent dit dat ie van mn geheugen gaat snoepen ofzo? want in de specs van fs zelf staat 128MB

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 20:42 ]

• fysiootje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10-2023
Heb dezelfde FS 1437G. Alle games spelen prima. Bijvoorbeeld de Halflife2 uitbreiding Coast wat erg hoge eisen stelt aan de videokaart. Ook andere spellen als FarCry en Fear spelen prima in hoge resoluties. Zou het niet aan Call of Duty liggen ? Probeer eens wat andere games. Doet ie dan nog "brak" dan zou ik er mee terug gaan.

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:59
bij cod2 moet je in de opties DX7 pakke als goed is staat die op "auto" dan pakt hij DX9 dan is de spel heel zwaar zelfs mijn pc kan dat amper op 1024x756 trekken :O

Verwijderd

Topicstarter
het zou best eens aan CoD2 kunnen liggen want in UT2004 heb ik een hogere fps dan in op mn AMD64 3200+ met 1gig corsair mem en een 5900XT, en FEAR demo heb ik gedraaid op 1024*768 op medium detail. Dat was ook de online demo, en volgens MIJ is online gamen altijd zwaarder (lees mindere fps) dan single player, correct me if im wrong.
Heb gister ook wat zitte photoshoppe, ondertussen dreamweaver open en een paar firefox browsers en winamp ook aan. moet zeggen dat dat zeker wel lekker draaide allemaal :)
heeft toch enkele twijfel bij me weggenomen ;)

edit: ik zette hem bij CoD2 juist ipv auto zelf op directx 9 8)7
niet zo slim van me dus

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 20:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 20:34:
en volgens MIJ is online gamen altijd zwaarder
Dat klopt inderdaad voor bij de meeste games, maar wat ook nog komt is dat je van een frame drop veel meer last hebt bij online gamingen doordat je bijv daardoor niet iets te laat schiet. Daar heb je bij singelplay veel minder last van.

Verwijderd

Topicstarter
fysiootje zou ik jou 3dmark 2005 score eens mogen weten?
en gebruik jij gewoon de drivers van de cd af?
ik namelijk wel, behalve die voor de vga, dat is nu dus de nieuwste catalyst gemod voor mobility.

• fysiootje
Ik gebruik inderdaad de drivers van de bijgeleverde CD. Ben 3dmark 2005 aan het downloaden.Wordt wel morgen voordat ik die score heb.

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt voor de moeite :)
en installeer jij trouwens alle drivers en zooi op die cd?
ik heb momenteel alleen die voor de chipset, videokaart, wireless en geluid.
zit ook nog iets voor je HDD bij viaRAID geloof ik, zou ik dat nog moeten instaleren of andere drivers die ik ben vergeten?

• fysiootje
Ik heb de laptop gekocht bij mediamarkt. XP was geinstalleerd. Wel even overwogen om "kaal"te beginnen maar toch maar zo gelaten. Ik heb dus niets van de CD geinstalleerd. Bedoelde dat drivers op CD niet nieuwer waren dan op harde schijf

Verwijderd

Topicstarter
ah ik had toch het gevoel dat er teveel troep opstond, dus toch maar ff geformateerd :)
toen naar mijn mening alleen de broodnodige drivers geinstalleerd.
Centrino Hardware Control werkt bij mij ook niet goed, als ik em dan in de silent mode zet krijg ik artifacts, en vind het ook prima zo :)

offtopic: stelletje oplichters bij die mediamarkt :p ze zeiden dat die actie tot afgelopen zaterdag was, kom ik er vandaag weer, staat er nog een pallet vol en ook nog voor 1199

Verwijderd

Ik durf dit niet met zekerheid te zeggen zonder wat benchmarks te hebben gezien, maar een x700 is nou niet echt top of the line kaartje oid, en call of duty 2 is nogal veeleisend (lees 6800 gt//x800 pro) om em redelijk te kunnnen draaien, ik denk dat de combinatie tussen die 2 veel bepaalt, je kan inderdaad dx 7 proberen zoals eerder vermeld, dat geeft een flinke performance boost, en shadows uitzetten wil ook nog wel is helpen, FEAR is ook een vrij zwaar spel geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
mn fps is nu een stuk beter in CoD2, dank daarvoor :)
maar nu heb ik iets anders, en dat is in alle games zo..
een keer in de minuut ofzo hapert ie ff, dan mis ik een seconde heeeel irritant..
wat zou dat kunne zijn? is in alle games die ik speel 8)7

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
speel je met wifi of niet? kan ook aan je verbinding liggen

Verwijderd

Topicstarter
ik speel gewoon met internet aan een draadje :p
en op mn pc heb ik er ook niet last van, dus verbinding zal het niet zijn lijkt me

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
probeer de drivers van omega. Fear spelen gaat trouwens prima, vooral als je schaduw uit doet, dan kun je goed op 1280 spelen en veel dingen op high of medium doen.
Cod 2 moet ik nog proberen.

• jozy
ik gebruik gewoon de originele ATI drivers (wel de mobility natuurlijk)
linkie ---> http://www.ati.com/online/mobilecatalyst/

• fysiootje
Iemand al uitgeprobeerd wat nu echt de snelste driver is voor de X700 mobiel ? Op mijn FS 1437 kwam ik met de door FS geïnstalleerde drivers tot een 3DMark2005 van 2248 en met de Omega driver tot 2252. Niet echt een significant verschil. Ik heb me nog niet gewaagd aan de gemode Catalyst drivers.

• jozy
ik heb x700 256 mb en ik haal met mobility catalyst van ati zelf (origineel) 2700 3dmark05. geen gemodde of omega geprobeerd. vind het wel goed zo

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 21:51:
Ik durf dit niet met zekerheid te zeggen zonder wat benchmarks te hebben gezien, maar een x700 is nou niet echt top of the line kaartje oid, en call of duty 2 is nogal veeleisend (lees 6800 gt//x800 pro) om em redelijk te kunnnen draaien, ik denk dat de combinatie tussen die 2 veel bepaalt, je kan inderdaad dx 7 proberen zoals eerder vermeld, dat geeft een flinke performance boost, en shadows uitzetten wil ook nog wel is helpen, FEAR is ook een vrij zwaar spel geloof ik.
offtopic:
bullshit, ik heb een 6600gt, en draait als een tierelier.. met aa 2x en af 2x dus met een x700 moet hij hem toch ook aardig kunnen draaien al dan niet met een iets lagere kwaliteit :+

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:07

MBV

Ik denk dat het ligt aan je wifi, ook al gebruik je het niet. Stel die netwerkverbinding eens in op disabled, ik denk dat je probleem dan verholpen is. Windows gaat elke minuut namelijk kijken of er een nieuwe verbinding in de buurt is...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 21:51:
x700 bevind zich in het top segment (voor een laptop), ts kan beter niet kijken naar enkel de perfomance resultaten (benchmarks) van 1 bepaald spel..
Pagina: 1