Toon posts:

Verbinding valt uit wanneer andere pc aanlogt of aflogt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

Ik heb het volgende probleem thuis:

Wanneer ik op het internet zit, en een andere pc bij ons thuis logt in op het netwerk(maakt verbinding met wireless router), of logt af van het netwerk(zet zijn pc uit), dan valt bij mij regelamtig even de internetverbinding weg. Dit is heel vervelend, enkele minuten later werkt alles weer terug.

Ik zit hier met een Topcom Wireless Webracer 1154G+, 2 pc's maken verbinding via utp kabel met router, en 1 pc maakt een draadloze verbinding naar de router.

Op alle pc's draaid windows XP, en de systemen voldoen allemaal aan de vooropgestelde eisen.

Wanneer 1 pc alleen op internet zit zijn er nooit problemen maar wanneer bv de wireless pc inlogt op router valt bij mij even de verbinding weg, ook regelmatig wanneer hij zijn pc uit zet.

Kan dit nu aan een of andere instelling liggen van de router zelf, ik hoop het wel? Want dit is toch niet normaal, ik wil dat de verbinding constant blijft al loggen er 5 pc's dag en nacht constant in en uit, dit moet toch op te lossen zijn?

Is dit niet op te lossen als ik elke pc een vaste IP zou geven ? zijn er geen IP conflicten ofzo? want die fout geeft hij ook soms, er is een ip conflict opgetreden binnen het netwerk ofzo iet?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 18:57 ]

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56
Je hebt niet toevallig 2 of meer gelijke computernamen binnen het netwerk he?

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Verwijderd

Topicstarter
Nee nee lol :-)

Het probleem is in ieder geval nog altijd niet opgelost.....

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-04 12:24
eventueel firmware van router updaten?

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Verwijderd

je zou kunnen proberen een ander kanaal te gebruiken, al betwijfel ik of dat gaat werken..