[Flash] Probleem met menu

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-04 12:55
Hallo,

Ik heb een flash menu gemaakt voor een website (PHP en HTML). Nu wil ik als je op een button hebt geklikt en je gaat naar die betreffende pagina dat de button een kleur krijgt. Dus dat je kan zien op welke pagina je zit.

Ik heb zelf al gezocht op google en hier, maar ik heb geen idee onder welke naam ik moet zoeken.

Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel.

Alvast bedankt!

Verwijderd

je zou de active pagina als get-variabele mee kunnen geven aan je flashmovie. die is dan op de _root beschikbaar.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Nee, ik heb er even over zitten dubben, maar ik vind niet dat je zelf hard genoeg je best hebt gedaan om dit uit te zoeken.
Wat je wil kan op tientallen manieren; de eenvuidigste is door simpelweg een variabele door te geven waar flash uit kan halen 'waar' je nu bent in de site. Dus stel dat je 2 menu items hebt dan zet je ergens in flash iets als

code:
1
2
3
4
5
6
if (currentPlace == 1) {
  button1.highlight = true
}
if (currentPlace == 2) {
  button2.highlight = true
}

of anders iets als

code:
1
this['button' + currentPlace].highlight = true

het is niet eens zo heel erg netjes zoals ik het voorstel, maar nogmaals er zijn 100 manieren om dit op te lossen. Kijk eens rond op het net hoe anderen dit doen, en in de tutorials van flash waar dit probleem in besproken wordt. Al deze oplossingen zijn ook allemaal betrekkelijk eenvoudig om te om zelf te bedenken, dus ik gooi je topic dicht. :)

[ Voor 10% gewijzigd door XangadiX op 02-11-2005 20:28 ]

Stoer; Marduq

Dit topic is gesloten.