Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feature] [abbr] en/of [acronym]-RML-tags

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens crisp in [rml][ feat] abbr en php-functions[/rml] is het niet de bedoeling om voor elke HTML-tag een RML-tag te maken en aangezien IE-gebruikers toch niets met een <abbr> of <acronym> doen was het niet nodig.

Nu vind ík het persoonlijk soms wél handig en aangezien IE7 ondertussen al dichtbij komt, waarbij het mogelijk is dat IE wél wat met de tags doet, wordt het nut ook weer een stuk groter.

Sowieso is 't nuttig, want als je denkt: hey, die afkorting ken ik niet, laat ik even er overheen hoveren of er misschien een title-atribuut aan een of andere tag (span of abbr maakt in principe niet uit natuurlijk) hangt!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
acronym werkt wel gewoon in IE. Volgens mij doet dat hetzelfde als abbr.

HTML:
1
test: <acronym title="World Wide Web">WWW</acronym>

Verwijderd

Misschien wel zo handig om dat dan naar een lokale Wiki te laten wijzen na 1.9.4 ipv dat je het zelf moet invullen wat je bedoeld (anders kun je het net zo goed voluit typen) :P

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
erg handig, maar abbr werkt niet in IE (pas in IE7) en acronym doet wel hetzelfde maar is niet hetzelfde :) Ben benieuwd wat crisp daar van denkt ;) Verder wel goed idee hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door We Are Borg op 22-12-2005 11:34 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

crisp

Devver

Pixelated

We Are Borg schreef op donderdag 22 december 2005 @ 11:33:
erg handig, maar abbr werkt niet in IE (pas in IE7) en acronym doet wel hetzelfde maar is niet hetzelfde :) Ben benieuwd wat crisp daar van denkt ;) Verder wel goed idee hoor.
De vraag is of gebruikers ook wel het onderscheid kunnen maken tussen abbr en acronym, en in sommige gevallen zijn de meningen zelfs verdeeld of iets sec een afkorting is of een acronym. Beiden implementeren lijkt me dus ook niet zo nuttig...

Intentionally left blank

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Volgens mij kun je stellen dat acronyms een species zijn van het genus afkorting; een subset dus. :)
Alle acronyms zijn afkortingen, alleen een bijzondere variant. Van afkortingen in het algemeen kan gezegd worden dat deze vaak gevormd worden door de beginletters van de woorden uit de afgekorte zin of uitdrukking te nemen. Dit is ook bij acronyms het geval, alleen daar wordt de gevormde afkorting ook nog weer als woord uitgesproken.

XHTML is geen acronym, NAVO wel. T.net is geen acronym, GoT wel. Het zijn echter wél allemaal afkortingen, en daarom is het semantisch gezien het meest correct om dan alles maar onder de noemer <abbr> te stoppen, als je geen twee elementen wilt gebruiken. Alles in een <acronym>-element proppen (omdat dat wel te stylen is in IE) is gewoonweg fout. Dan kun je beter niets doen inderdaad. :)
Zo lang IE6 en oudere versies nog zoveel gebruikt worden, zal het dus wel op het laatste uitkomen...

Of * crisp moet daarvoor met javascript aan de slag natuurlijk. O-)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Je hebt idd een punt. Feit is dat als ik acronym-support in ga bakken ik nu al weet dat dat voor ordinaire afkortingen gebruikt gaat worden, hetgeen inderdaad fout is. Dat zie je nu ook nog regelmatig met de sub en sup-tags.

Het IE-probleem maak ik me niet zo druk om; abbr-elementen leveren daarin geen problemen op. Het is ook geen primaire functionaliteit, dus hacks toepassen is in mijn ogen ook niet noodzakelijk.

Intentionally left blank

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

crisp schreef op donderdag 22 december 2005 @ 12:09:
Het IE-probleem maak ik me niet zo druk om; abbr-elementen leveren daarin geen problemen op. Het is ook geen primaire functionaliteit, dus hacks toepassen is in mijn ogen ook niet noodzakelijk.
Tsja das ook weer waar. Je kunt het idd gewoon inbakken en dan zie je wel wanneer 't ook in IE een keertje doordringt, dat hoeft op zich geen voorwaarde te zijn inderdaad. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Superdeboer: het gaat niet om het 'niet kunnen stylen bij IE': het werkt gewoon niet :P

Het is idd geen functionaliteit die erg belangrijk is, maar is het daarom toch niet leuk om voor IE te fixen?

JS fixje voor IE bijv. VB:

code:
1
2
3
4
oldBodyText = document.body.innerHTML;
            reg = /<ABBR([^>]*)>([^<]*)<\/ABBR>/g;
            newBodyText = oldBodyText.replace(reg, '<abbr $1><span class="abbr" $1>$2</span></abbr>');
            document.body.innerHTML = newBodyText;

Durf te wedden dat crisp iets mooiers kan bouwen, maar de vraag is of je dat wilt voor IE ;). Als het niet teveel werk is, zou ik wel een JS fix voor IE bouwen.

[ Voor 15% gewijzigd door We Are Borg op 22-12-2005 13:03 ]

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Waarom werkt die
HTML:
1
<abbr title="World Wide Web"><span class="abbr" title="World Wide Web">WWW</span></abbr>

wel overal?

[edit]
Je hebt alleen dit nodig:
HTML:
1
<span title="World Wide Web">WWW</span>

[ Voor 42% gewijzigd door Daos op 22-12-2005 13:16 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Omdat IE wel de title van een span kan tonen, maar abbr elementen niet eens kent, laat staan gebruikt. Abbr is echter wel het júíste element, en dus is het wenselijk dat deze ook gebruikt wordt :) , afaik .

DM!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

body.innerHTML herschrijven en een extra span zijn beide hacks die ik gewoonweg liever niet toepas.

IE is gewoon een stokoude browser op dit moment, en ik voel er weinig voor om daar moeite voor te doen eigenlijk :P

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Done @ 1.9.4

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.