Ik ben bezig een nieuwsberichten systeem te maken, dit gaat stroef maar lukt tot nu toe.
Zo gigantisch veel weet ik (nog) niet van php, invoegen van bericht in de database lukt allemaal prima.
Maar nu moet ik via het admin panel ook berichten kunnen verwijderen, daarvoor heb ik onderstaand script geschreven:
Wanneer ik nu op de button "verwijder" klik verwijderd hij niet alleen het ID waar de button achter staat maar alles, hij leegt de hele tabel.
Ik kom er niet uit, ik heb ook al een aantal andere scripts bekeken maar daar kon ik ook niet veel wijzer uit worden.
Hopelijk kunnen jullie mij een aantal tips geven in de goede richting
Zo gigantisch veel weet ik (nog) niet van php, invoegen van bericht in de database lukt allemaal prima.
Maar nu moet ik via het admin panel ook berichten kunnen verwijderen, daarvoor heb ik onderstaand script geschreven:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <? //Berichten verwijderen include('connect.inc.php'); $opdracht = "SELECT * FROM nieuws ORDER BY id DESC"; $result = mysql_query($opdracht); while ($row = mysql_fetch_array($result)) { ?> <table> <tr> <td>Verwijder bericht:</td> <td><? echo $row['id']; ?><td> </tr> <tr> <td></td> <td><form method="post"><input type="submit" name="submit" value="verwijder"></form></td> </tr> </table> <? if(isset($submit)) { mysql_query('DELETE FROM nieuws WHERE id = "'.$row['id'].'"'); } } ?> |
Wanneer ik nu op de button "verwijder" klik verwijderd hij niet alleen het ID waar de button achter staat maar alles, hij leegt de hele tabel.
Ik kom er niet uit, ik heb ook al een aantal andere scripts bekeken maar daar kon ik ook niet veel wijzer uit worden.
Hopelijk kunnen jullie mij een aantal tips geven in de goede richting
[ Voor 15% gewijzigd door Leon- op 02-11-2005 18:11 ]