Sata Probleem || nieuw mobo

Pagina: 1
Acties:

• Fluence
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
Onlangs nieuw moederbord ontvangen.

Wel te heten dfi nf3 ultra-D.
Alles loopt als een zonnetje !

Nadat ik windows e.d. geinstalleerd had en mijn 160 gig WD SATA HD weer aangesloten had op de gelockte sata3 poort van het moederbord. Kwam deze niet meer in windows voor.

Dus ik zoeken bij disk management, staat hij daar incognito als dynamische disk offline te zijn.

Nou reactivate! Mooi niet, werd doorverwezen naar system event log.

En nu staan daar als laatste 2 errors...die waarschijnlijk zijn ontstaan tijdens het reactiveren van mijn dynamische offline harde schijf
  1. INTERNAL Error - The disk group contains no valid configuration copies (C10000B6).
  2. Disk group FrankDg0: Errors in some configuration copies: Disk Harddisk1, copy 1: Block 1: Invalid magic number in the configuration copy
Nou had ik zelf het idee om met datarecovery tooltjes weer alles op te gaan halen, maar voordat ik dat doe vroeg ik me af of iemand weet wat ze precies betekenen en waarom mijn HDD offline is, dynamisch. :?

There is no knowledge that is not power

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:20
Probeer eens of Partition Magic nog wat kan redden. Maar meestal betekent dit dat je eigenlijk al je data kwijt bent. Je kunt het alleen nog terughalen door de hardeschijf te formatteren en niet meer dynamisch maken (hoe dat moet kun je op internet wel vinden, in XP (als je dat hebt) kan dat gewoon met Schijfbeheer (configuratiescherm -> systeembeheer). Dan kun je later met een recoverytool (zorg dat je die op een andere schijf installeert!) alle data nog weer terughalen. Helaas ben je wel je mapnamen kwijt op die manier. Maar deze manier is wel succesvol om alles te herstellen.
BTW je zou eerst eens FIXMBR of FIXBOOT kunnen proberen, maar denk dat dat weinig uithaalt.

• Fluence
wow!

Alles kwijt, heb hem van een in ander moederbord geplugd :D

Ik ga inderdaad kijken of ik hem nog actief kan krijgen en inderdaad formatteren :(

Dat zou wel bizar zijn, moet ook wel goed gaan met recovery tool anders word ik vrij |:(

Wat mij overigens opviel is: Disk Harddisk1, copy 1: Block 1: Dat er dus een probleem in het eerste block is ontstaan.

Fixboot/MBR werkt toch alleen op de schijf waar windows van boot?

• Fluence
En inderdaad alles kwijt!

Heb een nieuwe niet dynamisch partitie gemaakt en ben toen met een file scavenger aan de slag gegaan.

Deze heeft een heleboel kunnen recoveren maar geen enkel bestand is bruikbaar/te openen.

Is het nu nog een optie om te formatteren en het dan nog eens te proberen?