Toon posts:

'Standard Ghost Boot Disk' starten vanaf HDD zonder floppy?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Weet iemand toevallig hoe ik de "Standard Boot Disk" van Norton Ghost zo kan instellen dat de files op mijn hardeschijf worden gekopieerd.

Als ik dan een Image wil terugzetten, dat ik dat dan kan doen door te bootten naar Ghost via de Windows Bootmanager (boot.ini), en dus zonder een floppy?

Ik heb geprobeerd om de files van de diskette af te halen, op een andere partitie te zetten en in boot.ini te linken naar de zogenaamde ghostpartitie, maar helaas lukte dit niet.

Dus.. mijn vraag is: weet iemand hoe ik dit kan doen?

Verwijderd

Topicstarter
*Kuch* ?!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:11
Je kan toch gewoon de dos boot-files op je partitie zetten ?
En dan met ghost.exe in je autoexec.bat automagisch ghost opstarten ?
Of begrijp ik je niet helemaal ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 09:03
Is het eventueel niet mogelijk om bootable ghost cd's te maken. Die je, als ware het een windows instal gewoon in je cdrom kan doen?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:11
BovenHond schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:44:
Is het eventueel niet mogelijk om bootable ghost cd's te maken. Die je, als ware het een windows instal gewoon in je cdrom kan doen?
Tuurlijk, gewoon een bootable cd maken met ghost.exe erop.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een "Virtual Partition" met Norton Ghost gemaakt. Ben toen naar Windows geboot mbv een floppy en heb een kopie gemaakt van de Virtual Partition op mijn lege E partitie (de partitie verdwijnt automatisch als je in het bootmenu van de virtual partition er voor kiest om naar Windows boot).

Vervolgens heb ik geprobeerd om mbv boot.ini naar partitie E te linken, heb dit op verschillende manieren gedaan:

[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\MBR.BIN="GHOST 1" /WIN95
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\MBR.BIN="GHOST 2" /WIN95DOS
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)="GHOST 3" /WIN95
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\MBR.BIN="GHOST 4"

helaas werkte alle bovenstaande opties niet, de computer rebootte zichzelf, en kreeg vervolgens weer het op boot-scherm van XP te zien.

Remc0:

Dit zou wellicht een optie kunnen zijn, maar het probleem is dan eigenlijk dat ik niet telkens op een knop wil drukken om Windows normaal te kunnen bootten. Heb liever dat ik alleen op een knop hoef te drukken als ik een GHOST wil uitvoeren, heb enkele batch files bekeken en dit ziet er voor mij niet echt haalbaar uit, files zijn te complex geschreven.

BovenHond:

Dat kan wel, maar dat is eigenlijk niet wat ik wil, aangezien het altijd zo'n gerommel is met waar die DVDtjes liggen en ik regelmatig nieuwe dingen toevoeg aan m'n Ghost image(s).
Pagina: 1