[XP] Opnieuw installeren: setup vindt SATAschijf niet*

Pagina: 1
Acties:

• SJAAKSJAAK
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-01 16:20
hoi, Ik wil mijn pc opnieuw installeren maar als ik de pc opstart met de xp pro sp2 cd erin dan zegt ie dat ie de harde schijf niet kan vinden. Dat komt waarschijnlijk doordat er een SATA schijf inzit die een driver nodig heeft. maar ik weet niet hoe ik dat moet oplossen
iemand een idee?

hier nog wat specificaties.
mobo: ASUS A8V Deluxe
CPU: AMD 64 3500+
512mb Ram

bij voorbaat dank.
en zeg het gerust als ik meer info moet geven weet namelijk niet precies wat jullie willen weten ;)

doei

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bij het installeren van XP moet je even op F6 drukken :) In het begin dus ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• SJAAKSJAAK
ok snap ik maar welke drivers moet ik hebben dan?

doei

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Die voor windows XP :|

• SJAAKSJAAK
:-/ Ja hoezo die voor windows xp? hij ziet de schijf niet dus lijkt me dat ik een of andere sata driver moet installeren maar waar haal ik die vandaan?

doei

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

Op de site van de fabrikant van je harde schijf / moederbord? Daarbij wordt er dan meestal een diskette met drivers voor S-ATA of RAID meegeleverd. ;)

Signature

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Jurriaan. schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:51:
:-/ Ja hoezo die voor windows xp? hij ziet de schijf niet dus lijkt me dat ik een of andere sata driver moet installeren maar waar haal ik die vandaan?
Als je je moederbord nieuw hebt gekocht, heb je er waarschijnlijk een floppy of cdtje bijgekregen waar ze opstaan.

Anders zijn ze te downloaden bij de fabrikant van je moederbord.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die zet je op een floppy, en vervolgens tijdens de setup op f6 meppen als er om gevraagd wordt, had je volgens mij ook best makkelijk zelf kunnen vinden. Wat heb je allemaal al geprobeerd? Dat willen we graag uitgebreid zien, check daarover ook de Algemene gedragsregels (Netiquette).

Ik zet nog even [XP] vooraan de topictitel, per de Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1