Toon posts:

leren programmeren

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik wil leren programmeren. 8)
ik kan al een klein beetje (liberty) basic, dus helemaal noob ben ik niet. ;)
ik dacht aan c (wat is ++ en #?) omdat dat volgens mij het bekendst is, of niet? O-)
wat kan ik met c, ook games? 8)
waar moet ik beginnen, welke taal raden jullie mij aan :?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoi Pepijn,

Ik zou C++ nemen in plaats van C. Je kunt het beste beginnen met een basiscursus uit een boek.
Met C++ kun je (bijna) alles, maar ik zou voorlopig niet denken aan games maar aan het onder de knie krijgen van programmeren.

[ Voor 37% gewijzigd door Olaf van der Spek op 02-11-2005 17:47 ]

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-04 02:30
Pepijn, als je wilt leren programmeren zul je veel op moeten zoeken, omdat niet alles in je boek staat voorgekauwd. Misschien is het een goed idee om daar nu maar eens mee te beginnen. Gebruik de GoT search en zie hoe vaka deze discussie al is geweest.

^ Wat hij zegt.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
@OlafvdSpek:
C++ is ook direct een moeilijke taal om te leren, omdat het niet logish in elkaar zit.
bij een OO taal kan je makkelijk dingen opzoeken dmv bijv Interger. *ctrl-spatie*
dit is bij C++ niet het geval. Verder is het zo dat wanneer je iets wilt gaan doen met een grafische shell (windows waarschijnlijk) je ook direct de windows api moet gaan leren, en met messageloops aan't werk moet..
dit is opzich niet een makkelijke stap voor iemand die net begint.

ik raad daarom C#, java, VB of delphi aan.
hierin kan je al snel iets moois bouwen, zonder heel veel kennis nodig te hebben.

Wanneer je meer wilt kan je altijd nog C++ leren. Trouwens is C# (of Java) een goede taal om ook in door te gaan. VB en Delphi zijn iets minder uitgebreid

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
BasieP schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:58:
@OlafvdSpek:
C++ is ook direct een moeilijke taal om te leren, omdat het niet logish in elkaar zit.
bij een OO taal kan je makkelijk dingen opzoeken dmv bijv Interger. *ctrl-spatie*
Je wilt toch niet beweren dat C++ geen OO taal is?
dit is bij C++ niet het geval. Verder is het zo dat wanneer je iets wilt gaan doen met een grafische shell (windows waarschijnlijk) je ook direct de windows api moet gaan leren, en met messageloops aan't werk moet..
dit is opzich niet een makkelijke stap voor iemand die net begint.
Hij wilde leren programmeren. Dat is iets anders dan (gelijk) GUI apps in elkaar knutselen.

Verwijderd

C++, Java etc. zijn allemaal leuke talen, maar Object-Oriented. Dit is voor de meeste mensen te lastig om te begrijpen zonder fatsoenlijke basis. Ik zie dit probleem veel op school men begint met Java snapt er geen snars van en faalt. Daarom hebben ze bij ons python eerst aangeleerd. Dus zou ik zelf voor een wat makkelijker taal kiezen als VB/VB.net, Pyhton, Ruby etc.

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 10:47
Het moeilijke van "leren programmeren" is dat je niet zomaar doelloos moet beginnen. Zoek een doel, een taal en een omgeving. De taal maakt in principe niet zoveel uit, belangrijker is de keuze te maken tussen OO - niet OO en het platform, bijvoorbeeld .net en ms of java.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:06:
C++, Java etc. zijn allemaal leuke talen, maar Object-Oriented. Dit is voor de meeste mensen te lastig om te begrijpen zonder fatsoenlijke basis. Ik zie dit probleem veel op school men begint met Java snapt er geen snars van en faalt. Daarom hebben ze bij ons python eerst aangeleerd. Dus zou ik zelf voor een wat makkelijker taal kiezen als VB/VB.net, Pyhton, Ruby etc.
Je wilt toch niet beweren dat Python geen OO taal is?

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ik zou wel gelijk beginnen met OO. En zoveel moeilijker is het ook niet te begrijpen.

Ik zou java aanraden om mee te beginnen.

Multimonitor is relax :P

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jongens, een taal boeit totaal niet als je leert programmeren. Java, Delphi, C++, Pascal, C, het is allemaal één pot nat als je nog moet leren programmeren. Leren programmeren is dan ook totaal wat anders dan het leren van een taal.

pepijndevos, je vraag is hier al talloze malen voorbijgekomen, zoals je ook in de search had kunnen zien als je daar je topictitel letterlijk in stopt. ;)

We verwachten een bepaalde mate van eigen vooronderzoek voordat je een topic opent hier op GoT. Het leren programmeren of het leren van een taal zijn beide dingen die je makkelijk zelf kunt doen door even Google te gebruiken, en daar uit te halen wat je nuttig lijkt. Een goed boek kan ook helpen, zie daarvoor bijvoorbeeld ook ons centrale boekentopic: [rml][ Alg] Centraal boekentopic - part II[/rml]

Als laatste wil ik je nog even doorverwijzen naar onze quickstart: P&W FAQ - De "quickstart". Lees verder ook even de rest van onze FAQ door; hierin staat wat informatie die je wel kan gebruiken. :)

Succes! :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.