[DPC] Top 10 teams en Top 10 individueel in de stats

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 16:44
Het is zomaar een idee dat zomaar de kop opstak:

Maar het is mischien leuk om de Top25 te splitsen in een Top10 Teams en een Top10 individueel??
Grote flushers die dagelijks individueel in de buurt van de Top10 Teams komen kun je daar bijvoegen natuurlijk, maar het lijkt me vooral leuk voor de kleine individuele flusher om een eigen Top10 te hebben in de stats. (of een Top25 afhankelijk van de beschikbare ruimte natuurlijk).

Links en rechts wordt er nogal 's gemopperd dat de kleine flusher ondergesneeuwd raakt door de grote teams.

Feedback hieronder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 11:35

mcB

Goed idee. Ik ben voorstander en met mij waarschijnlijk velen.
Het probleem is echter dat er duidelijke regels moeten komen wat onder een team wordt verstaan en wat nog een individuele flusher is.

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
Mijn stem zou je hiervoor ook krijgen. Echter het probleem is, zoals wat mcB ook al aanhaald, waar leg je het onderscheid. Kijk in bepaalde gevallen in het duidelijk wie subteams zijn en wie niet. Maar is iemand die alleen is en een pc van een buurjongen laat mee doen, terwijl diezelfde buurjongen er totaal geen interesse in heeft, ook meteen een subteam? En hoe achterhaal je dat? :) En je zegt zelf grote single users kunnen ook bij de subteams. Waar wil je die grens gaan leggen en vinden die mensen dat wel leuk om toch bij de subteams geplaatst te worden? Ik ken nl wel grote single users die subteams helemaal niet zo leuk vinden.

En als je bovenstaande al helemaal helder vastgesteld krijgt, dan moet je nog een manier zien te vinden dat de statsbouwers dat makkelijk kunnen verwerken in de stats. Het ene project leent zich daar natuurlijk wel makkelijker voor als het andere. Bv projecten als F@H & DPAD (misschien wel meer, maar komen even niet in me op) zijn alle subteams feitelijk al single users. Ze worden enkel als subteam geparsed door de DPC statsbouwers. Dus daar is het wel simpel te realiseren.

Kortom leuk idee, maar hier en daar moeilijk in de praktijk te brengen vrees ik.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het er helemaal mee eens. Bij BOINC is het aantal hosts beschikbaar (of hidden); je zou deze waarde kunnen gebruiken om bijvoorbeeld een "TOPnn single host", "TOPnn 10- hosts" en een "TOPnn 10+ hosts" te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ColdFusion schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:43:
En je zegt zelf grote single users kunnen ook bij de subteams. Waar wil je die grens gaan leggen en vinden die mensen dat wel leuk om toch bij de subteams geplaatst te worden? Ik ken nl wel grote single users die subteams helemaal niet zo leuk vinden.
Denk dat hij hiermee meer de single users bedoelde die in hun eentje het makkelijk met een subteam kunnen opnemen (bv. een MrMr. een iffy en waarschijnlijk vergeet ik er nog wel wat)

Mischien dat er iets van een lijst kan wordne gemaakt en als iemand echt een bepaalde output heeft dat hij dagelijks de "users" weg flusht hij bij de subteams wordt gezet.

Op zich een leuk idee. Alleen jammer dat je dan de kleine subteams weer wat benadeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Ben ik een single of een subteam, en stappel, en fonz .. of nugget @ depaul ...

Lijkt mij dus voor de stats helemaal niet leuk om altijd maar op #1 in de usertoptien te staan, en voor de grazers die op 11 staan al helemaal niet ...

Want een SubTeam ben ik dus helemaal niet ..

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:35:
Denk dat hij hiermee meer de single users bedoelde die in hun eentje het makkelijk met een subteam kunnen opnemen (bv. een MrMr. een iffy en waarschijnlijk vergeet ik er nog wel wat)
Dat weet ik wel, maar de vraag is waar leg je de grens (in beide gevallen). Bedoel jij noemt nu een MrMr, ja die kan het opnemen met de grootste subteams. Maar er zijn ook kleine subteams met misschien 2/3 man en grote single users met meer dan 100 pc's. Dat is het gebied waar ik op doelde :) Anders gezegd: je hebt grote single users die zich kunnen meten met de grote subteams, maar tegengesteld gaat dat net zo goed op. Er zijn ook kleine subteams die misschien niet eens in de Top 10 van single users zouden halen.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Ik vind dat ColdFusion het probleem onderkent, en het bovendien goed samenvat. Het onderscheid tussen single user en subteam is niet te maken. Sommige projecten hebben al wel de mogelijkheid om het totaal per user te bekijken. Ik denk dat het daarbij blijft, tenzij iemand een briljant idee krijgt :)

Forza Mucca!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaD1909
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10-2023

MrMaD1909

Ik graas alles @ NGS

Ik heb twee maanden alleen gedraaid. Nu draai ik twee maanden mee in een team. De stats zijn erg leuk, maar ik vond het minder leuk om altijd op "more" , Ctrl-F te moeten klikken om mezelf te vinden. Ik wil geen reclame houden voor een subteam of subteams in zijn algemeen, maar wel mijn mening geven.

Via IRC ben ik bij een subteam terecht gekomen en die hebben een eigen forum, met hulp en ondersteuning. Het ging sneller om twintig man te leren kennen dan om 100 man te leren kennen. In de teamstats vind ik nu mijn voldoening. Omdat de meeste projecten al enige jaren lopen kun je als eenmans team eigenlijk nooit heel hoog komen in de overall stats. Deze worden, natuurlijk, niet gereset. Die lol vind ik wel in mijn subteam. Ik zou dus zeggen: "zo houden die stats".

PC's:Dell AMD IBM T41 Tungsten|C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Kortom. Niet haalbaar en deze discussie is de afgelopen paar jaar al een aantal keren gevoerd waarbij het een enkele keer bijna uit de hand liep. Let's NOT go down that road again.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is ooit al een keer voorgesteld dacht ik. Ik kon alleen niet meteen terugvinden waar. En toen zei ik ook al wat ColdFusion nu zegt: er is een enorme grijze zone tussen user en subteam. En volgens mij zal dat alleen maar een hoop discussie opleveren, want er is imho geen goede oplossing voor dit probleem.

En ik moet ook toegeven dat ik dit eigenlijk een ongelijke strijd vind. Als loner kan ik het onmogelijk halen van subteams als NC en BVD of zelfs de iets kleinere subteams als Team Newton. Zelfs niet als ik enkele extra computers van kenissen kan inzetten. Maar toch mag het wat mij betreft gewoon blijven zoals het nu is. En dat zeg ik dan als klein visje dat net niet in de top 30 geraakt...

Mensen die per se in de top 30 willen staan kunnen altijd een subteam joinen natuurlijk. Niet dat ik daar een voorstander van ben ofzo, maar da's een keuze die iedereen heeft en voor zichzelf moet maken. Persoonlijk vind ik een plek 36 als loner al een leuke overwinning. Die grote subteams filter ik er in gedachten wel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMaD1909 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:11:
Ik heb twee maanden alleen gedraaid. Nu draai ik twee maanden mee in een team. De stats zijn erg leuk, maar ik vond het minder leuk om altijd op "more" , Ctrl-F te moeten klikken om mezelf te vinden. Ik wil geen reclame houden voor een subteam of subteams in zijn algemeen, maar wel mijn mening geven.

Via IRC ben ik bij een subteam terecht gekomen en die hebben een eigen forum, met hulp en ondersteuning. Het ging sneller om twintig man te leren kennen dan om 100 man te leren kennen. In de teamstats vind ik nu mijn voldoening. Omdat de meeste projecten al enige jaren lopen kun je als eenmans team eigenlijk nooit heel hoog komen in de overall stats. Deze worden, natuurlijk, niet gereset. Die lol vind ik wel in mijn subteam. Ik zou dus zeggen: "zo houden die stats".
Ik snap wat je bedoelt MrMad1909; Voor jou is het natuurlijk zo dat wij ea al een beetje hebben, in de vorm van onze eigen teamstats. Daarin komen natuurlijk alle leden van ons team in voor, de grote en de kleine jongens. JE kan jezelf altijd terug vinden, en we hebben daarbij ook ook bv. de mijlpalen, die voor de "kleinere grazers" net zo goed gevierd worden als voor de grotere grazers.

Zo kan iedereen zichzelf makkelijk terugvinden, en het lijkt een beetje op de vraag van TS; Maar dan alleen op "kleinere schaal".

Voor mensen die niet in een subteam draaien is het idd een stuk minder makkelijk, die hebben geen subteamstats natuurlijk. Ze kunnen dan kiezen om dan maar in een subteam te gaan, die ook subteamstats hebben (er zijn meer subteams die hun eigen teamstats hebben).

Maar aan de andere kant: Iemand dan maar naar een subteam te verwijzen is ook maar wat kort door de bocht. Daarnaast kan goed begrijpen dat een mogelijkheid om zichzelf te zien in de stats zou ook leuk zijn voor de wat kleinere grazers.

Een soort van "ere divisie / eerste divisie" zoals TS voorstelt zou dan een leuke extra toevoeging zijn, alleen is het jammer genoeg moeilijk te scripten denk ik.

Misschien kan een vergelijkbare functie zoals Marcelloz die op zijn "internationale teamstats" gebruikt als compromis ingezet worden. Dat stukje script geeft de positie van DPC weer, met de 5 teams daarboven, en de 5 daaronder. Als dat "via php / de site instelbaar zou zijn" voor de memberstats oid, zou het een beetje overeen komen met wat TS vraagt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 16:44
Dat er flink wat praktische bezwaren zijn en een stuk of wat ethische blijkbaar, ben ik me zeker bewust. Maar af en toe het balletje weer 's opgooien kan geen kwaad natuurlijk.

Maar mischien is er wel zoiets te realiseren als G_M_C hierboven voorsteld, dat je met een mbv een cookie de stats per user dynamisch parsed. (Al heeft dat ook weer nadelen vooral qua serverload....)

Magoed, laat de statsbouwers er maar 's op broeden, mischien dat die met een creative oplossing aankomen? En anders gaat dit idee gewoon de koelkast weer in. Ik heb het geopperd naar aanleiding van gemopper van kleine flushers dat ze nooit in de top25 komen, maar op zich blijkt dat dus allemaal wel mee te vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 21:48
Op zich lijkt het mij niet zo heel erg moeilijk om het verschil te maken. Je moet het dan alleen niet zien als subteams en niet subteams, maar meer als de grote jongens (waar dus over het algemeen van verwacht wordt dat ze wel een top10 halen) en de kleine jongens die al moeite hebben om de top 25 te halen.

Je zou dus kunnen kiezen voor 2 top 20's bijv.

Als voorbeeld RC5, daar ga je er al bijna standaard vanuit dat SL, EH, NC, BVD, TCF en IR'C de top10 bevolken, om maar even een paar teams te noemen.

Wat je bijv ook zou kunnen doen is een top10 van 1000+ wu's en een top 20 van <1000wu's bij RC5, dan nog wel steeds het meer knopje houden.

Maar hoe je het ook wend of keert, je blijft met een indelings probleem zitten

[ Voor 12% gewijzigd door MewBie op 03-11-2005 17:11 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
dan krijg je dus eigenlijk gewoon 2 lijsten met een gat ertussen (als er meer dan 10 mensen 1000+ flushen, geen idee hoe dat zit bij RC5) lijkt me nu ook niet echt de bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Meestal wordt er bij een aantal hitparades wel een flusher v/d dag genoemd en als hier vooral de éénlingen worden uitgepikt dan is dat toch al wel een mooie vermelding voor de single user :)
Pagina: 1