MrMaD1909 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:11:
Ik heb twee maanden alleen gedraaid. Nu draai ik twee maanden mee in een team. De stats zijn erg leuk, maar ik vond het minder leuk om altijd op "more" , Ctrl-F te moeten klikken om mezelf te vinden. Ik wil geen reclame houden voor een subteam of subteams in zijn algemeen, maar wel mijn mening geven.
Via IRC ben ik bij een subteam terecht gekomen en die hebben een eigen forum, met hulp en ondersteuning. Het ging sneller om twintig man te leren kennen dan om 100 man te leren kennen. In de teamstats vind ik nu mijn voldoening. Omdat de meeste projecten al enige jaren lopen kun je als eenmans team eigenlijk nooit heel hoog komen in de overall stats. Deze worden, natuurlijk, niet gereset. Die lol vind ik wel in mijn subteam. Ik zou dus zeggen: "zo houden die stats".
Ik snap wat je bedoelt MrMad1909; Voor jou is het natuurlijk zo dat wij ea al een beetje hebben, in de vorm van onze eigen teamstats. Daarin komen natuurlijk alle leden van ons team in voor, de grote en de kleine jongens. JE kan jezelf altijd terug vinden, en we hebben daarbij ook ook bv. de mijlpalen, die voor de "kleinere grazers" net zo goed gevierd worden als voor de grotere grazers.
Zo kan iedereen zichzelf makkelijk terugvinden, en het lijkt een beetje op de vraag van TS; Maar dan alleen op "kleinere schaal".
Voor mensen die niet in een subteam draaien is het idd een stuk minder makkelijk, die hebben geen subteamstats natuurlijk. Ze kunnen dan kiezen om dan maar in een subteam te gaan, die ook subteamstats hebben (er zijn meer subteams die hun eigen teamstats hebben).
Maar aan de andere kant: Iemand dan maar naar een subteam te verwijzen is ook maar wat kort door de bocht. Daarnaast kan goed begrijpen dat een mogelijkheid om zichzelf te zien in de stats zou ook leuk zijn voor de wat kleinere grazers.
Een soort van "ere divisie / eerste divisie" zoals TS voorstelt zou dan een leuke extra toevoeging zijn, alleen is het jammer genoeg moeilijk te scripten denk ik.
Misschien kan een vergelijkbare functie zoals Marcelloz die op zijn "internationale teamstats" gebruikt als compromis ingezet worden. Dat stukje script geeft de positie van DPC weer, met de 5 teams daarboven, en de 5 daaronder. Als dat "via php / de site instelbaar zou zijn" voor de memberstats oid, zou het een beetje overeen komen met wat TS vraagt.
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 02-11-2005 20:38
]