Toon posts:

Preferences, hoe kom ik daar bij?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Behalve dat programma's geinstalleerd worden in de Programma's map, worden de voorkeuren weggeschreven naar:

/Users/Niek/Library/Preferences

Daar ben ik inmiddels achter. Mijn vraag is: Hoe kom ik daar bij. Ik wil namelijk iets verwijderen uit deze map. Ik heb /Users/Niek/Library/Preferences ingetikt in een browser, en zie ook de inhoud, echter kan ik niks aanpassen/verwijderen.

Hoe kan ik deze map zichtbaar maken in de Finder?

Met Google kom ik niet echt verder.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je nu in Finder intikt [shift] + [appeltje] + [h] en dan naar Bibliotheek en dan naar Preferences. Dan kun je er toch gewoon bij?

Maar ik heb het ook via jou methode geprobeerd, en dat werkt ook zonder problemen. Wat werkt er dan niet? Krijg je een foutmelding, waarschuwing, of gebeurt er gewoon niks?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Dan krijg ik wel de mappen met inhoud te zien, echter kan ik niks wijzigen/wissen.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:40:
Dan krijg ik wel de mappen met inhoud te zien, echter kan ik niks wijzigen/wissen.
Maar krijg je dan een waarschuwing, een foutmelding? Je kunt dus niet een bestand naar de prullenbak slepen?

Maak anders een screenshot van hoe het er dan uit ziet ([shift]+[appelje]+[3]). Misschien wordt het dan wat duidelijker.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Probeer eens met een terminal :)
code:
1
2
3
$ cd /Users/Niek/Library/Preferences
$ ls
$ rm <bestand>

Doe wel voorzichtig, en weet wat je doet. Gebruik eventueel 'rm -i' zodat je eerst een bevestiging krijgt voor je iets verwijdert.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
WTF... In je eigen library hoor je gewoon dingen aan te kunnen passen. Vraag de info van het desbetreffende bestand eens op (rechter muisknop -> get info) en kijk eens naar de ownerships en access permissions...

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1