Toon posts:

Welke printfaxcancopier icm Linux?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Overmorgen komt m'n nieuwe laptop yeah! (asus z92u)
Ik ben van plan er de nieuwste (opensource versie van) SuSE op te zetten.

Ik wil er gelijk een nieuwe multifunctional bij kopen. Maar ik lees op de sites van hp en canon (waar ik de voorkeur aan geef, maar hoeft niet per se dat te zijn) alleen maar over Windows en MacOS ondersteuning... ik heb een trauma van het proberen aan de praat te krijgen van een hp printer onder Linux voor een woedende baas dus dat risico wil ik niet lopen.

Heeft iemand goeie ervaringen met een multifunctional?
Liefst zo goedkoop mogelijk, liefst met fax, pictbridge en kaartlezer, maar dat zijn geen vereisten. En dat 6 losse kleuren cartridge systeem van hp vind ik ook heel gaaf trouwens. Bij Canon multifunctionals kan je de cartridge weggooien als er 1 kleur leeg is..

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-02 06:19

Gerco

Professional Newbie

Ik heb een HP PSC 2355 (print/scan/copy/pictbridge/kaartlezer) en het werkt allemaal vlekkeloos op linux (Gentoo) met hplip ("emerge cups hplip sane kooka", beetje configgen en het werkte.). Wat mij betreft is deze zeker aan te raden. Als je ook nog wilt faxen, heb je de PSC24xx serie nodig, die zijn grotendeels hetzelfde als de 23xx, maar kunnen dus ook faxen (of dat ook vanuit Linux werkt weet ik niet).

Dit is alleen geen aparte cartridges systeem, "gewoon" twee cartridges dus.

Opmerking: deze printer heeft GEEN netwerkdrivers voor Windows. Als je 'em over een netwerk wilt gebruiken, zul je dus een linux machine als server moeten gebruiken, dat werkt wel prima (met de Deskjet 550C driver van Windows).

[ Voor 52% gewijzigd door Gerco op 02-11-2005 17:55 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!