Hallo,
Ik ben bezig om met de J2ME CDC Personal Profile een scherm te maken waar op getekend kan worden. Deze tekening moet vervolgens opgeslagen worden als BMP. Tijdens het testen op mijn PC werkt alles gewoon, maar als ik de software op mijn PDA zet krijg ik een error. Ik maak een class die Canvas extends. De paint methode ziet er als volgt uit:
Het gaat fout bij:
Ik gebruik IBM's J9 op een PocketPC met windows 2003. Ik compile met JDK 1.3.1_16. Het testen op de PC (wat dus wel werkt) gebeurt met JRE5.0 (maar wel gewoon gecompiled met 1.3).
Ziet iemand wat ik fout doe, of heeft iemand een manier waarmee ik dit probleem kan omzeilen? Alvast bedankt.
Ik ben bezig om met de J2ME CDC Personal Profile een scherm te maken waar op getekend kan worden. Deze tekening moet vervolgens opgeslagen worden als BMP. Tijdens het testen op mijn PC werkt alles gewoon, maar als ik de software op mijn PDA zet krijg ik een error. Ik maak een class die Canvas extends. De paint methode ziet er als volgt uit:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Graphics2D g2Img; //Graphics2D context for the picture BufferedImage img; public void paint(Graphics g){ Graphics2D g2 = (Graphics2D) g; //Graphics2D context in which the image will be shown if(firstPaint){ GraphicsConfiguration graphConf = g2.getDeviceConfiguration(); img = graphConf.createCompatibleImage(200, 200); g2Img = (Graphics2D) img.createGraphics(); firstPaint = false; } g2.drawImage(img, 0, 0, getBackground(), this); } |
Het gaat fout bij:
Java:
Ik geen GraphicsConfiguration terug maar een null reference. Bij mijn weten is er geen andere manier om een BufferedImage aan te maken dan via 'createCompatibleImage()' van GraphicsConfiguration, want bij PP is er geen constructor voor de BufferedImage. 1
| GraphicsConfiguration graphConf = g2.getDeviceConfiguration(); |
Ik gebruik IBM's J9 op een PocketPC met windows 2003. Ik compile met JDK 1.3.1_16. Het testen op de PC (wat dus wel werkt) gebeurt met JRE5.0 (maar wel gewoon gecompiled met 1.3).
Ziet iemand wat ik fout doe, of heeft iemand een manier waarmee ik dit probleem kan omzeilen? Alvast bedankt.