Toon posts:

Slecht ping met online games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje en ik hoop dat jullie dat op kunnen lossen:

Ik speel o.a. Call of Duty, Brothers in Arms en Vietcong. Met alle games heb ik af en toe een goed ping, maar bijna altijd een slecht ping. Soms zelfs boven de 200. Dit ligt niet aan de snelheid van mijn verbinding 5000kbps (625 KByte/sec). Waarschijnlijk ligt het ook niet aan spyware, ik doorzoek de computer regelmatig met Ad-Aware SE Professional.

Toen ik zonet CoD opstartte en een server joinde, had ik alweer een slecht ping (> 200). Toen heb ik een speedtest gedaan op de website www.speedtest.nl en had dit resultaat:

Download: 428.0 KByte/sec (=3424 kbps)
Upload: 76.0 KByte/sec (=608 kbps)
Connection (Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland): 759.0 Conn/min

Dit lijkt me geen slecht resultaat.

Ik heb er een firewall en een router tussen hangen:

Firewall: Windows Firewall SP2
Router: Sitecom 802.11g

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Alvast bedankt,
Martijn

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Wat zei speedtest over de ping tijden??

Verwijderd

Je bent nog 1 test vergeten bij speedtest, nl. je ping :) Post die nog eens...

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Weet je zeker dat er niks aan het uploaden of downloaden is? Vooral uploaden is desastreus voor een lage ping. ;) Test je ping trouwens ook met speedtest even. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee geen uploads of downloads aan.
Ping-test werkt op een of andere manier niet.. Firewall al uitgezet maar doet het dan nog niet. Ik zal het nog ff proberen dat edit ik deze post wel ff.

Ik heb wel ge-pingt naar een paar website met opdrachtprompt:
http://gathering.tweakers.net ping gemiddeld: 20 ms
www.home.nl ping gemiddeld: 31 ms
www.ign.com ping gemiddeld: 100 ms (maar is ook trage site)

Verwijderd

Heb je onder het gamen je firewall aan of uit?
Heb je verder programma's draaien als msn.
Probeer het eens zonder firewall en virusscanner uit kan ook helpen(zodat deze niet kan gaan updaten)

Verwijderd

Topicstarter
Firewall staat onder het gamen aan, virusscanner ook.
Virusscanner update elke dag maar 1 keer en dat is dan 100 kb, dus daar zal het niet aan liggen.
Heb geen msn draaien of andere programma's die verbinding maken met het internet.
Firewall zal ik zo ff uitzetten kijken of het probleem er dan nog is...

Edit: Zonder firewall is het ping nog steeds hoog, zonet boven 260. Daarna zakte het af tot 70, maar mijn real ping (in console) was nog wel hoog. Hoop dat jullie er wat aan hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 17:06 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 18:09

BHQ

Hrm, het kan zijn dat je provider netwerkproblemen heeft en dat dat je hoge ping veroorzaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja denk het ook...

Helaas heb ik @Home en zit er nog een jaartje aan vast.. :(
Het is overigens al een hele tijd zo, dus ik denk dat het niet zo snel over zal gaan.

Iemand nog ideeën ?

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:07
doe eens een tracert naar de server (cmd > tracert [ip] ) daar zie je de hops een waar het mogelijk mis gaat (bij jouw of ergens bij een hop buiten je netwerk)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tracert gedaan naar een bepaalde gameserver, en alles lijkt goed te zijn. Ik heb ook gepingd naar de server: 13 ms.

Als ik de server join heb ik als ik leef (dus gewoon rondloop) een ping van 135, en als ik dood ben (naar anderen/score kijk) een ping van 45... Dat is vreemd.

Weet iemand hoe dit kan?? :P
Pagina: 1